ראש העיר משה ליאון, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון (צילום: פרטי)
ראש העיר משה ליאון, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון בטקס חתימת הסכם הגג (צילום: פרטי)

הסוף להקפאת הבנייה בירושלים: נחתם הסכם הגג האסטרטגי לעיר

בטקס שנערך היום, שני, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון וראש העיר משה ליאון נחתם ביום שני הסכם הגג, במסגרתו ייבנו בעיר כ-23,000 יחידות דיור, יוקמו 3 מ"ר שטחי מסחר ויושקעו כ-1.5 מיליארד שקלים בתשתיות

פורסם בתאריך: 11.3.19 15:25

בשעות הצהריים היום (שני, 11.3) נחתם הסכם הגג האסטרטגי בין עיריית ירושלים למשרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל. במסגרת ההסכם ייבנו ברחבי ירושלים כ-23,000 יחידות דיור חדשות, יכשרו 3 מיליון מ"ר שטחים חדשים למסחר, ויושקע סכום שיא של 1.5 מיליארד שקלים בתשתיות בשכונות הוותיקות.

טקס חתימת הסכם הגג, שנערך כאמור היום, התקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, ראש העיר משה ליאון, שרת השיכון והבינוי יפעת שאשא ביטון ויו"ר רשות מקרקעי ישראל עדיאל שומרון.

"יהודים בנו בירושלים לפני 3,000 שנים ויהודים בונים בירושלים היום", ציין ראש הממשלה נתניהו בדברים שנשא במהלך חתימת ההסכם. "ירושלים זו לא התנחלות, ירושלים היא בירת ישראל לנצח. 3,000 שנה זה חלק של הנצח. אנחנו מחוייבים לירושלים".



עוד הוסיף ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו רוצים לתת הכרה לצה"ל ולכן בימים האחרונים ביקשתי להעביר את תערוכת צה"ל. היא ישבה מאופסנת וארוזה בשפלה והחלטנו להעביר אותה. דיברתי עם הרמטכ"ל, דיברתי עם שר הביטחון – זה אני, והגענו להסכמה להעביר את תערוכת צה"ל המורחבת לירושלים. תתברך ירושלים וגם יתברך צה"ל".

שר האוצר משה כחלון הוסיף: "הסכם הגג שאנחנו חותמים עליו היום שם סוף להקפאת הבנייה בירושלים. חובתנו להוכיח שהריבונות הישראלית על ירושלים, על כל חלקיה, היא לא רק סיסמה, אלא הלכה למעשה. אנחנו משקיעים מדי שנה בעיר ירושלים מיליארדים – והסכם הגג הזה מדבר על עוד כמיליארד וחצי שקלים נוספים. אחריותנו לשמור על ירושלים לא רק מאוחדת, אלא לשמור על המגוון של תושביה, על היותה פתוחה וסובלנית כלפי הבאים בשעריה, חזקה ואיתנה כלכלית עבור כולנו, ודוגמא ומופת לסובלנות, אהבת האדם וצדק חברתי. אני נמצא בפוליטיקה כדי שבשנים הקרובות יהיו לעוד 150,000 זוגות צעירים דירה וכדי שנוכל לממש ולחתום על הסכמי גג נוספים. זהו יום חג לירושלים, למדינת ישראל ואין סמלי וראוי יותר שהסכם זה נחתם דווקא ביום פטירתו של מנחם בגין עליו השלום".


חתימת הסכם הגג בכיכר ספרא, היום

חתימת הסכם הגג בכיכר ספרא, היום


ראש העיר ליאון: "יש ממשלות שרוצות לחלק את ירושלים ויש ממשלות שמחלקות לירושלים. זהו רגע היסטורי לירושלים ואני גאה להיות זה שמוביל אותו. היום עיריית ירושלים ברשותי עושה היסטוריה וחותמת יחד עם ראש הממשלה, שר האוצר ורשות מקרקעי ישראל על הסכם גג שיוסיף לירושלים אלפי יחידות דיור ומיליוני מטרים נוספים לתעסוקה. זהו צעד משמעותי שבעתיד יעניק פתרונות דיור ותעסוקה לצעירי העיר שבסופו של יום ישארו לגור בעיר. אני מודה לשר האוצר משה כחלון על התגייסותו למען העיר ולראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו על תמיכתו התמידית בבירת ישראל".

"אני מברכת את ראש העיר על הרוח החדשה בקידום וחיזוק הבנייה בירושלים, בירתנו הנצחית", ציינה שרת השיכון והבינוי ד"ר שאשא ביטון. "אני גאה לעמוד בראש משרד שמקדם התחדשות עירונית בהיקפים יוצאי דופן ואני מקווה שמציון תצא הבשורה לכל חלקי הארץ בחידוש המרקם הוותיק. בשורה שתעניק לתושבים הזדמנות אמיתית לחיים בסביבה ראויה ומתחדשת".

יו"ר רמ"י שמרון: "הסכם הגג עם ירושלים הוא בשורה לבירת ישראל המשוועת מזה זמן לקרקעות עבור דיור. רמ"י התגייסה להסכם חשוב שיהווה מנוע צמיחה דמוגרפי כלכלי ותעסוקתי לירושלים".

כזכור, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר" לפני כשבועיים, לאחר שטיוטת הסכם ההבנות בין עיריית ירושלים ורמ"י לא אושרה במועצת העיר בסוף שנת 2018, ההסכם אושר במליאת המועצה האחרונה. ההסכם, אשר נחתם היום, הוא המשך ישיר של החלטת ממשלה 768 שבמסגרתה סיכמו כל הגורמים לפתח, להקים ולהרחיב כ-12 שכונות ברחבי ירושלים. בנוסף לדירות חדשות כולל ההסכם של העירייה עם משרד האוצר ורמ"י גם הסכמות לשיווק של שטחי  תעסוקה, מסחר ומלונאות בהיקף חסר תקדים של 3 מיליון מ"ר.

חלוקת בניית הדירות בשכונות הפלורליסטיות:
מתחם שערי צדק הישן 240
מתחם חוות הנוער הציוני 316
מתחם אינפילים -פסגת זאב 900
מורדות ארנונה 1,829
פרויקט קירוי בגין 1,760
רכס לבן 5,000
משואה צפון 800
התחדשות עירונית 4,000
סך הכל – 14,845 יחידות דיור.

חלוקת בניית הדירות בשכונות החרדיות:
רשות השידור 308
ירמיהו 60
פי גלילות 1,200
ואדי רוממה 200
מורדות נוה יעקב 2,000
התחדשות עירונית 4,000
סך הכל – 7,768 יחידות דיור.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עד

    ׳התחדשות׳ זה פרוייקט תמ״א או משהו אחר? יש אתר שבו ניתן להציע מה לחדש?

  2. תהילה

    כל הכבוד
    הייתי סקפטית לגבי ליאון
    הבחור עושה עבודה נהדרת לטובת העיר ותושביה
    יישר כוח!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר