עבודות הרכבת הקלה בצומת פת
צומת פת

עומסי התנועה בצומת פת. הסיבה: עבודות תשתית רצופות יום ולילה במשך שבועיים

עבודות התשתית באחד הצמתים הסואנים והצפופים בירושלים עולות הילוך - במקום יעבדו 24 שעות במשך שבועיים, חוץ משישי ושבת; הרמזורים בצומת פת מושבתים, במקום נרשמים עומסים חריגים; פקחי העירייה מכוונים את התנועה

פורסם בתאריך: 11.3.19 08:31

עומסי התנועה בצומת פת: עבודות התשתית באזור מתוגברות, ובמקום נרשמים עומסי תנועה. בשבועיים הקרובים יבוצעו העבודות בצומת פת במתכונת מתוגברת – בין שאר במקום יעבדו בשעות היום ובשעות הלילה, למשך שבועיים. יחד עם זאת, בשישי ובשבת התנועה תפעל כסדרה.



במסגרת השינויים: מערך הרמזורים מושבת – את התנועה מכוונים פקחי עירייה. כמו כן, במהלך העבודות יישאר נתיב נסיעה אחד פתוח. בפרויקט מציינים כי רצוי לנסוע בדרכים חלופיות.

כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר" לפני תשעה חודשים –  נתיב אחד כבר נסגר לתנועה בצומת פת, והוא יהיה חסום לתנועה עד לסיום הפרויקט בעוד כ-40 חודשים. מצפון לרחוב הרצוג\גולומב נערכות עבודות עפר ותימוך, וכן לאורך כביש השירות של רחוב גולומב מבוצעות עבודות פירוקים והנחת תשתיות. בנוסף, נערכות עבודות בגדה הדרומית של רחוב גולומב בקטע פת-סן מרטין.



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" במסגרת עבודות התשתית שיצאו לדרך בצומת פת, צומצם גם חלק מרוחב הכביש – במקום הוצב תמרור של כביש הולך וצר. בצומת הטרקטורים עובדים ושביל האופניים שנסלל בשנים האחרונות הולאם לטובת הפרויקט.  עבודות התשתית צפויות להימשך כארבע שנים, ולאחר מכן במהלך שנה יוצבו המסילות – כך לפי התוכנית בעוד חמש שנים צפויה הרכבת הקלה לעבור בצומת פת.


הדמיית תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת פת (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)

הדמיית תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת פת (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)


כמו כן, חלק מעבודות התשתית תבוצע הפרדה מפלסית וישוקע מקטע הכביש הרצוג-גולומב, לאורך 50 מטרים, על מנת לאפשר נסיעה רציפה בין רחוב הרצוג לבין רחוב גולומב. שיקוע קטע הכביש יפחית את עומסי התנועה בצומת וייצור מדרג תנועה ברור בין כלי הרכב לרכבת הקלה.

הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011 – מדובר בפרויקט התחבורתי של משרד התחבורה, עיריית ירושלים, צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים בביצוע חברת מוריה. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת ב-10 מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר