הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)
הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

האם הרכבת הקלה תיאלץ לעצור באופן קבוע למען שיירת רוה"מ?

עיכובים נרשמים בהקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה - פרויקט שתוקצב בעשרה מיליארד שקלים. הסיבה: התוואי צפוי לעבור סמוך לבית ראש הממשלה החדש, שבנייתו החלה. החשש - הרכבת תצטרך לעצור כמה פעמים ביום עקב מעבר שיירת רוה"מ

פורסם בתאריך: 9.3.19 18:11

חלם? באחרונה נרשמים עיכובים בסלילתו של הקו הירוק של הרכבת הקלה. הסיבה נעוצה בסמיכות של תוואי הרכבת הקלה לבית ראש הממשלה החדש שנבנה בימים אלה, בקרית הממשלה, סמוך לבית מבקר המדינה. כעת, לאחר שהקו אושר ותוקצב במיליארדי שקלים – נרשם עיכוב בעבודות. החשש העולה הוא שהרכבת הקלה תיאלץ לעצור באופן קבוע בכל פעם ששיירת ראש הממשלה תחלוף במקום. בפועל – נוסעי הרכבת הקלה יצטרכו להמתין בכל פעם ששיירת רוה"מ תחלוף במקום.



התוואי של הקו הירוק תוכנן כבר לפני למעלה מעשור – לא ברור מדוע רק כעת הבחינו המתכננים בבעיה. ל"כל העיר" נודע כי בימים אלה מתקיימים בעיריית ירושלים דיונים בסוגיה. במשרד ראש הממשלה מבקשים ממהנדס העיר ומצוות תוכנית אב לתחבורה להסיט את המסלול המתוכנן של הקו הירוק, או לחילופין להעביר את תוואי הרכבת במנהרה. כריית מנהרה עלולה לייקר את הפרויקט בכמעט מיליארד שקלים. בינתיים, העבודות מוקפאות ונראה כי מי שיסבול מכך הם תושבי ירושלים – שלא יזכו לנסוע בקו הירוק של הרכבת הקלה בשנת 2024.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון




מנגד, העבודות להקמת הקו מתקדמות בשיא המרץ בצומת פת. עבודות התשתית החלו בחודש מאי בשנה שעברה והן יימשכו כארבע שנים, ובסופן יחלו העבודות להנחת המסילות, שיימשכו כשנה נוספת. כחלק מעבודות התשתית תבוצע הפרדה מפלסית וישוקע מקטע הכביש הרצוג-גולומב, לאורך 50 מטרים, על מנת לאפשר נסיעה רציפה בין רחוב הרצוג לבין רחוב גולומב. שיקוע קטע הכביש יפחית את עומסי התנועה בצומת וייצור מדרג תנועה ברור בין כלי הרכב לרכבת הקלה.


מפת תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)

מפת תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)


הקו הירוק של הרכבת הקלה יהיה הקו השני שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול.

לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משרד ראש הממשלה העתידי כולל את מעון השרד של ראש הממשלה ואת אולם דיוני הממשלה. ראש הממשלה צפוי לצאת מהקומפלקס לסיורים או לדיונים בכנסת מעט מאוד פעמים יחסית. כשזה יקרב הרכבת תעמוד דקה שתיים. לא אסון

  2. אפרת אסף

    עוד הוכחה לדרך הבלתי מקצועית והלא אמינה שבה נעשות תוכניות התחחבורה והבנייה בירושלים.

  3. אדיר אפרתי

    למה שלא יעתיקו את בית ראש הממשלה למקום אחר רחוק ממרכז העיר וסופסוף יפסיק לשבש לירושלמים את חיי היומיום שגם ככה עמוסים בפקקים ובלגן זה לא הגיוני ש500 איש ברכבת יחכו לאיש אחד שיעבור עם כל הכבוד לו שהוא ראש ממשלתנו עדיין זה לא הגיוני!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר