רחוב משה יואל סלומון (צילום: שלומי הלר)
רחוב משה יואל סלומון (צילום: שלומי הלר)

סוחרי נחלת שבעה ל"כל העיר": "השיפוצים של העירייה נמשכים יותר מדי זמן; גומרים אותנו כלכלית"

לטענת בעלי העסקים ברחוב משה יואל סלומון במרכז העיר, העבודות לשדרוג התשתיות והחלפת הריצוף נמשכות כבר ארבעה חודשים אך "הסוף לא נראה באופק"

פורסם בתאריך: 25.3.19 17:17

העבודות לשדרוג התשתיות ברחוב יואל משה סלומון בנחלת שבעה נמשכות כבר זמן רב, ובעלי העסקים במתחם זועמים. לטענתם, העבודות מתנהלות בעצלתיים, כשבימים מסוימים נמצא בשטח רק פועל אחד.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

עוד טוענים הסוחרים כי בשל תכנון לקוי, לעיתים חוזרים הפועלים על אותה עבודה פעמיים ויותר. "בנו מקטע שלם של מדרכה וכעבור שבוע הוחלט לפרק אותו", מתאר בשיחה עם "כל העיר" י.צ, אחד מבעלי העסקים שפועל ברחוב. "השיפוצים של העירייה ברחוב יואל משה סלומון נמשכים הרבה יותר מדי זמן ואנחנו, הסוחרים, משלמים את המחיר. גומרים אותנו כלכלית ובסוף לא תהיה לנו ברירה אלה לסגור את העסק".

עוד מוסיף אותו הסוחר: "אנחנו נכנסים כבר לחודש הרביעי של השיפוצים – והסוף עם קבלני השיפוצים בכלל לא נראה באופק".



העבודות ברחוב, יש לציין, החלו בשלהי השנה האזרחית הקודמת – בחודש דצמבר 2018. על ביצוע העבודות אמונה חברת עדן – החברה לפיתוח כלכלי של ירושלים, והן כוללות החלפת תשתיות והחלפת הריצוף בו. כיום, במרחק של ארבעה חודשים, הסוחרים טוענים כי הם אינם רואים את הסוף לעבודות. לטענתם, מקטעי עבודות שונים מבוצעים יותר מפעם אחת – מה שמעיד על תכנון לא נכון.

הטרקטורים ברחוב משה יואל סלומון (צילום: שלומי הלר)

יאיר פיואר, בעל עסק נוסף שפועל ברחוב יואל משה סלומון, פרסם אתמול (ראשון, 24.3) פוסט בדף הפייסבוק שלו שבו הוא כותב: "שיפוץ שבכל מקום אחר בעולם היה מסתיים בתוך שבועיים, פה בעיר הבירה שלנו, כבר כמה חודשים ואפילו לא רואים את הסוף.. מעניין מי מרוויח ממשך הזמן הארוך?".

עוד כתב פיואר: "מאות עובדים ומשפחות מתפרנסים מהעסקים ברחוב והם סובלים ומפסידים כסף בכל יום. היום (ראשון, ש"ה) עבד רצף אחד שבקושי עשה משהו. ואם כך זה ימשיך, אני לא יודע מתי נעבור את הסיוט הזה. בושה למדינה ולעיר הבירה שמאפשרת דבר שכזה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העבודה כוללת שני שלבים, שלב התשתיות התת קרקעיות (מים וחשמל) שהסתיים ושלב הריצוף. מראש העבודה תוכננה להסתיים בסוף חודש מאי (כפי שמצוין בגדול על השלט) העבודות מתקיימות באזור צפוף ועמוס בתשתיות ועל כן לעיתים יש צורך במתן פתרונות ועדכונים במקום ויש גבול לקיבולת העבודה שניתן לבצע בזמן נתון. למותר לציין כי תחילת העבודות התעכבה בגלל עתירת הסוחרים לבית המשפט (מה שגרם לעבודות להמשך עד לאחר הפסח) וכי בקשת הסוחרים לעבוד במקטעים קטנים לא עזרה בקיצור משך העבודות. למרות כל הנ"ל העבודות מתקדמות לפי לוח הזמנים ועתידות להסתיים בזמן".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר