רכס לבן ממעוף הרחפן, הפגנת פעילי החברה להגנת הטבע, היום (צילומים: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
רכס לבן ממעוף הרחפן, הפגנת פעילי החברה להגנת הטבע, היום (צילומים: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

הקמת השכונה החדשה בדרום ירושלים: האם קיים חשש לבריאות הציבור?

לצד הפגנה של עשרות פעילים היום, שלישי, מול הוועדה המחוזית לתכנון, ההסתדרות הרפואית בישראל הציגה מסמך שמתריע מפני פגיעה אפשרית בבריאות הציבור בשל צמצום השטחים הירוקים בעיר

פורסם בתאריך: 2.4.19 13:50

המאבק נגד תוכנית הבנייה להקמת שכונה חדשה בדרום ירושלים נמשך: היום, שלישי (2.4), דנה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתוכנית הבנייה הגדולה ברכס לבן, כשמחוץ לבניין הוועדה התקיימה הפגנה של עשרות מתנגדים לתוכנית מהחברה להגנת הטבע, שזכו לתגבור מצד תלמידים מבית הספר קשת.



כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודשים האחרונים, תוכנית הבנייה ברכס לבן כוללת הקמה של כ- 5,000 יחידות דיור ביחד עם שטחי מסחר. לתוכנית הוגשו אלפי התנגדויות, כשבחברה להגנת הטבע מציינים כי "אלפי ההתנגדויות מדברות בעד עצמן. אנו בעד עיבוי וחיזוק השכונות שבתוך העיר ירושלים, במסגרת הקו הכחול של העיר, דבר שמייתר את הצורך לבנות על השטחים הפתוחים שבשולי ומחוץ לעיר, כמו רכס לבן. דוח של החברה להגנת הטבע שיצא לאחרונה הראה, כי קיימות בעיר עתודות למגורים לעשרות שנים קדימה, ולכן יש עוד מקומות בנייה ולא צריך להרוס שטחים ירוקים".


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

המתנגדים לתוכנית הבנייה – פעילי טבע וסביבה, תושבי שכונות קרית היובל, קרית מנחם ועיר גנים ואחרים – קיבלו השבוע רוח גבית למאבקם מכיוון לא צפוי. ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י), שמאגדים את איגוד רופאי בריאות הציבור, הצטרפו להתנגדות לתוכנית הבנייה.



בנייר עמדה שפורסם השבוע על ידי הר"י לקראת התכנסות הוועדה המחוזית לתכנון נכתב, בין השאר: "מחקרים רבים בעולם מראים קשר בין חשיפה לשטחים ירוקים וטבעיים בעיר לבין שיעורים נמוכים של תמותה, מחלות נשימה, מחלות לב, סכרת, השמנת יתר ובריאות נפשית. מחקרים נוספים מראים שסביבה ירוקה תורמת להתאוששות מהירה יותר ממחלות והפחתת לחצים, חרדות ועייפות".


פעילי החברה להגנת הטבע מפגינים נגד תוכנית הבנייה ברכס לבן (צילום: החברה להגנת הטבע)


עוד נכתב בנייר העמדה: "איגוד רופאי בריאות הציבור מתריע בפני השלכות אפשריות של פגיעה בבריאות הציבור וממליץ שייערך תסקיר השפעה על הבריאות לגבי תכנית רכס לבן בהשוואה לחלופות אחרות, ובכללן בנייה בתוך העיר, תוך שמירה על העקרונות הבאים: עיקרון הבריאות – בחינת ההשפעות על הבריאות על פי הגדרת ארגון הבריאות העולמי, כולל בריאות פיזית, נפשית וחברתית, וזאת לגבי כל היישובים; בריאות פיזית – התסקיר יכלול הערכת חשיפה לזיהום אוויר במהלך עבודות הבנייה באתר וכימות תחלואה עודפת צפויה בקרב כל היישובים הסמוכים; בריאות נפשית וחברתית – התסקיר יכלול השפעות על הבריאות מתחומי החברה, הכלכלה, הדיור ושירותי הבריאות, כולל צמצום פערים בבריאות זאת בקרב כל האוכלוסיות המתגוררות כיום בסמוך לאתר וכן האוכלוסיות הצפויות לאכלס".


פעילי החברה להגנת הטבע מפגינים נגד תוכנית הבנייה ברכס לבן (צילום: החברה להגנת הטבע)


לסיכום, מבקשים בהסתדרות הרפואית: "יש לקיים תסקיר השפעה על הבריאות על מנת לזהות את ההשפעות של התוכנית על פי ההגדרה הרחבה של ארגון הבריאות העולמי. בריאות היא מצב של רווחה פיזית, נפשית וחברתית ולא רק היעדר מחלה".

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. ענת

    הגיעה לוועדה ד"ר מאיה נגב מאונ' חיפה, אשר השתתפה במחקר הבריאות בנפת חיפה, ולימדה אותנו שהעלות שיוצרת מפגיעה בריאה ירוקה היא מיליארדים של דולרים בשנה, אותם כמובן ישלם הציבור, את הרווח יקחו משרד האוצר והיזמים, חלוקה טובה, לא?

  2. נובו

    הטענה של הרופאים נכונה אבל שתהיה מלאה. בתוך העיר הורסים ובונים בצפיפות או שבכל פיסת אדמה פנויה בונים בתים. אני מציע להרבות איזורים ירוקים בתוך העיר על חשבון הבינוי. וכמו שכתבתי פה פעמיים לגגות את כביש בגין ולהקים עליו פארק ענק בלבד.
    אנחנו יודעים שרק פעם בכמה זמן צומח ראש עיר שמטביע את חותמו על העיר. אני מציע ללאון להתעלם מכל הקולות והלחצים הנדלניים ולהכנס להסטוריה הירושלמית בהחלטה להקים פארק על כביש בגין. כביש בגין הוא הצלחה גדולה ופארק מעליו יהיה דובדבן מעל הקצפת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר