מזרח ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מזרח ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

המתקפה של סגן ראש העיר לעתיד נגד הממשלה: תחזירו לעירייה את המנדט לאכיפה במזרח העיר

חבר המועצה אריה קינג, שיתמנה בעוד פחות משנתיים לסגן ראש העיר, טוען כי ממשלת ישראל התנתה מתן תקציבים בהפרטת שירותים במזרח העיר. לדבריו, התוצאה היא "פגיעה בריבונות"

פורסם בתאריך: 1.5.19 11:57

חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג, שצפוי להתמנות לסגן ראש העיר בעוד פחות משנתיים, יוצא במתקפה חריפה כנגד ממשלת ישראל. לטענת קינג, הממשלה מתערבת יותר מדי בנעשה במזרח ירושלים ובכך היא פוגעת בריבונות הישראלית ובתושבי מזרח העיר – היהודים והערבים גם יחד.



תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"ממשלת ישראל הזניחה במשך יובל שנים את מזרח ירושלים, וכשהיא התחילה להשקיע במזרח העיר היא עשתה זאת תוך כדי הוצאת סמכויות מעיריית ירושלים והעברתן לידי גופים ממשלתיים – התוצאה היא פגיעה בריבונות ופגיעה קשה בתושבי מזרח העיר", אומר קינג ומוסיף: "כך גם קרה בתחום הבנייה, כשהממשלה התערבה לא אחת ועצרה מתן אישורי בנייה במזרח ירושלים".

טענתו העיקרית של קינג נוגעת, בין היתר, למצב הפיזי של מזרח ירושלים. קינג דורש להחזיר את הטיפול בתחומי הניקיון והאכיפה במזר העיר לידי עיריית ירושלים ולבטל את המכרזים וההסכמים עם החברות הפרטיות.



"לפני כשנה החליטה הממשלה שהניקיון במזרח ירושלים לא יהיה יותר בידי עיריית ירושלים", מסביר קינג. "למעשה, הממשלה התנתה מתן עזרה וכספים לעיריית ירושלים בכך ששירותי הניקיון יתבצעו על ידי קבלנים פרטיים בפיקוח ממשלתי. מאז, מצב הניקיון והנראות במזרח העיר בהתרסקות. האיכות ירדה בכל פרמטר – בפינוי הזבל, בטאטוא, בגרפיטי שלא מנוקה, בהכל".

"הניקיון, לא פחות מתכנון ובנייה, זה הדרך שבה אתה מראה שאתה הריבון בשטח. כשרואים שאתה מנקה ומתעסק בזבל זה הוכחת ריבונות. בפועל, מה שממשלת ישראל עשתה היא להוציא את הריבונות על מזרח העיר מעיריית ירושלים. מי שנפגע בשטח זה התושבים. השבוע יצאתי איתם לסיור לילי בעקבות מצב הניקיון והמצב בשטח רע. מכולות אשפה שלא מפונות, האזור ליד המכולות מלוכלך כולו".


אריהקינג, יו"ר סיעת מאוחדים (צילום: יח"צ)

אריהקינג, יו"ר סיעת מאוחדים (צילום: יח"צ)


יש לציין כי על הפעלת חברת הקבלן שמבצעת כיום את שירותי הניקיון בחלק מהשכונות במזרח ירושלים אחראית החברה הממשלתית פמ"י (פיתוח מזרח ירושלים).

"אני דירקטור בפמ"י", ממשיך קינג ותוקף, "נתתי להם צ'אנס ועוד צ'אנס, אבל כלו כל הקיצין. הם נכשלו לגמרי במזרח העיר והבעיה הגדולה היא שכעת, למרות הכישלון הזה, מרחיבים להם את היקף העבודה גם לבית חנינא ושועפט".

מהחברה לפיתוח מזרח ירושלים (פמ״י) נמסר בתגובה: "העיר העתיקה הינה האתר בעל כמות המבקרים הגדולה בישראל: כ-10 מיליון איש בשנה, ולמרות זאת היא נקייה ומצוחצחת גם במהלך ולאחר חגים משולבים כמו פסח ופסחא האחרונים, עת ביקרו בעיר העתיקה מאות אלפי איש מדי יום. פמ"י, שהינה חברה ממשלתית, הצטרפה לניקיון מזרח העיר לפני חודשים ספורים. מאז הצטרפותה מפונה האשפה משכונות המזרח מדי יום והשיפור ניכר לעין, גם אם עדיין נדרשים אמצעים נוספים. פמ"י, בשיתוף פעולה מלא עם העירייה, פועלת לבחינה מתמדת של התשומות הנדרשות. הקבלן הפרטי שנבחר במכרז לשיפור רמת הניקיון במזרח העיר מפוקח ע"י פקחי העירייה ופמ"י".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קשקשן תמיד היית .אין בך טיפה של עשייה.
    ושלומי יקר אל תבזבזב את זמנך על איש זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר