מחאת פעילות ארגון הנשים "לוט"ם" , הערב בישיבת מועצת העירייה (צילום: שלומי הלר)
מחאת פעילות ארגון הנשים "לוט"ם" , הערב בישיבת מועצת העירייה (צילום: שלומי הלר)

ישיבת מועצת עיריית ירושלים: "מחאת המעודדות" נגד סגן ראש העיר פלג

פעילות של ארגון הנשים לוט"ם, שהתלבשו כמעודדות, קטעו את ישיבת מועצת עיריית ירושלים הערב, שלישי, ומחו נגד ההתבטאות הסקסיסטית של סגן ראש העיר אלישע פלג, שנשמעה בישיבת המועצה הקודמת; הפעילות הוצאו מהאולם על ידי סדרניות

פורסם בתאריך: 30.4.19 19:50

הערב,  שלישי, ישיבת מועצת עיריית ירושלים נקטעה לפני מספר דקות בעקבות מחאה של ארגון הנשים "לוט"ם" – כמה פעילות של הארגון התלבשו כמעודדות ומחו נגד ההתבטאות הסקסיסטית של סגן ראש אלישע פלג שנשמעה בישיבת המועצה הקודמת. הפעילות קראו: "בעירייה כולם יודעים שרק גברים פה מדברים; אם את אישה – אז תשתקי, טוב תדברי רק אל תבכי; תקשיבו טוב כל הגברים, נשארות פה הנשים – ואם המסר לא ברור – אנחנו נבחרות ציבור".



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

כפי שפורסם ב"כל העיר" סגן ראש העיר פלג (ליכוד) התבטא באופן סקסיסטי בישיבת מועצת העירייה בחודש שעבר, כאשר גם בתגובה שמסר ל"כל העיר" הוא הודה כי התבטא כך, וציין כי מדובר במסגרת חופש הביטוי: "זכותי לומר שאני מעדיף להקת מעודדות על פני להקת מעודדים", אמר פלג ל"כל העיר", "שכן הן לדעתי יותר מעניינות", ואף לא התנצל על דבריו וטען כי "אין כאן שום שוביניזם או סקסיזם".



פעילות ארגון "לוט"ם"  (היחידה ללוחמה בטרור המגדרי) פתחו ב"מחאת המעודדות" נגד סגן ראש העיר פלג. סדרניות של עיריית ירושלים נאלצו להוציא את הפעילות מחוץ לאולם מליאת המועצה, על מנת שהישיבה תמשיך להתנהל כסדרה.


מחאת פעילות ארגון הנשים "לוט"ם" , הערב בישיבת מועצת העירייה (צילום: התעוררות)

מחאת פעילות ארגון הנשים "לוט"ם" , הערב בישיבת מועצת העירייה (צילום: התעוררות)


"המנהיגים המקומיים של בירת ישראל לא יטרחו להקשיב לאישה", נמסר הערב מארגון לוט"ם, "שנבחרה למועצת העירייה, אלא אם כן היא לבושה בחצאית קצרה ומחזיקה פונפונים. המסר הזה הועבר בצורה חד משמעית בישיבת המועצה הקודמת, והם לא השאירו לנו הרבה ברירות. אולי עכשיו, יהיה לגברים בשלטון קצת יותר מעניין לשמוע מה יש לקולגות שלהם, שותפות בניהול והנהגת העיר, לומר. אם צמרת עיריית ירושלים מאפשרת לעצמה להשפיל ולהחפיץ נשים, איך תוכל אי פעם להיות כאן חברה שיוויונית ומתוקנת בה נשים לא ירגישו מאויימות במוקדי כוח פוליטיים בפרט ובמרחב הציבורי בכלל?".



ראש העיר משה ליאון התייחס בין השאר להתבטאות הסקסיסטית של פלג, כזכור, בראיון ל"כל העיר" שפורסם בערב חג הפסח, כשאמר: "טוב היה שהמילים האלו לא היו נאמרות, אבל זה מה שנאמר. אלישע איש מכובד שתרם רבות, אבל עם כל הכבוד אלו המילים שלו. אני גם אמרתי לאלישע שלא אהבתי את זה, ואני הוצאתי על זה תגובה ואמרתי שאם מישהו נפגע ממני אני מתנצל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר