הפקקים באזור גשר במיתרים, שלישי (צילום: אורן בן-חקון)
הפקקים באזור גשר במיתרים (צילום: אורן בן-חקון)

בדיקת "כל העיר": אחת הסיבות לפקקי הענק בירושלים – עשרות "רמזורים חכמים" מקולקלים

חכמי חלם | עשרות "רמזורים חכמים" בצמתים ברחבי ירושלים, שנועדו להקל על העומסים, הפסיקו לפעול במהלך העשור האחרון. הסיבה: שחיקה של האספלט; גורם בכיר בלשכת ראש העיר ל"כל העיר": "שנים שהפיתרון לפקקים היה פה מתחת לאף"

פורסם בתאריך: 30.4.19 18:28

בדיקת "כל העיר": עשרות מערכות "רמזורים חכמים" בצמתים ברחבי ירושלים, שנועדו לווסת את תנועת כלי הרכב ולהקל על העומסים והפקקים, לא פועלות. הסיבה: שחיקה של האספלט.

הבעיה הוצפה בשבועות האחרונים בלשכתו של ראש העיר משה ליאון, ובעקבות הגילוי כי ברחבי ירושלים מותקנים "רמזורים חכמים" שאינם פועלים בשל שחיקת הכביש – נערכים הגורמים המקצועיים השונים בעירייה להפעיל מחדש את הרמזורים החכמים. מדובר במערכות שבהן מותקנים חיישנים, שמווסתים את התנועה בצמתים מרכזיים בעיר לפי תנועת כלי הרכב – כך שאם מנתיב מסוים מגיעה כמות גדולה של כלי רכב, זמן השהייה של הרמזור הירוק מתארך. המערכות למעשה אומדות את סך מרכיבי התנועה בצומת, ומגיבות בהתאם לשינויים בזמן אמת.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בכמה מדובר? מאז שנת 2007 הותקנו ברחבי ירושלים 180 מערכות של רמזורים חכמים, מתוכן כ-60 לא פועלות. בעיריית ירושלים מאשרים היום, שלישי, ל"כל העיר" כי  הסיבה שהרמזורים לא עובדים היא שחיקה של האספלט.

"לא האמנו כששמענו את זה, זה מדהים", אומר ל"כל העיר" גורם בכיר בלשכת ראש העיר, "שנים שהפיתרון לפקקים היה פה מתחת לאף".

גורם בכיר אחר בלשכת ראש העיר מוסיף בשיחה עם "כל העיר" כי "נושא עומסי התנועה בעיר מדיר שינה מעינינו כבר מתחילת הקדנציה. ראש העיר ביקש מאגף התחבורה בעירייה להכין תכנית מקיפה ומסודרת בתחום הרמזורים בעיר במטרה להציב כמה שיותר רמזורים חכמים ברחבי העיר שיווסתו את התנועה באופן מייטבי ויקלו על הפקקים בעיר. התוכנית תהיה מוכנה בחודש הקרוב ואנו מקווים שבעתיד הקרוב מאוד נוכל לצאת עם בשורות לציבור".

כמה יעלה התיקון? ל"כל העיר" נודע כי עלות תיקון הרמזורים החכמים נאמדת בכ-2.5 מיליון שקלים – כהשקעה ראשונית.



כאמור, בימים אלה מכינים בעיריית ירושלים תוכנית מקיפה, לבקשתו של ראש העיר משה ליאון, לטובת הפעלתם מחדש של הרמזורים החכמים בירושלים שאינם פועלים. תוך חודש תהיה ללשכת ראש העיר נתונים מדויקים על פריסת הרמזורים החכמים בירושלים עם אומדן תקציבי מדויק.


פקקים הר החוצבים (צילום: אורן בן חקון)

הפקקים בכניסה להר חוצבים (צילום: אורן בן חקון)


דוגמה מצוינת לרמזורים חכמים שהותקנו באחרונה בירושלים היא בהר חומה. כזכור, לפני חמישה חודשים, נרשם מחדל תחבורתי עצום בכניסה לשכונת הר חומה, כאשר תושבים דיווחו על פקקים בלתי נגמרים. לאחר עבודות שנמשכו כמה ימים הותקנו רמזורים חכמים, והתנועה החלה לזרום ונרשמה הקלה משמעותית בעומסים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. צ

    ואת ראש העיר שאחראי למחדלים האלו ברקת הרצתם בתור מושיע העיר רק הרס תעיר הברקת הזה אבל מה זה משנה הוא היה נגד חרדים אז הוא בסדר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני יכול להביא הרבה דוגמאות,בעיר בפסגת זאב ורמת אשכול.
    לפי מה שאני רואה,זו לא השחיקה של האספלט אלא זה מתוכנן בכוונה תחילה כדי למרר את חיי הנהגים ולאלץ אותם לנסוע ברכבת.
    הידעתם שעיריית ירושלים או משרד התחבורה לא יכולים לקבוע מדיניות רמזורים אלא סיטי פס בלבד?
    אפילו בשעות שהרכבת לא פעילה עדיין הרמזורים נותנים לה זכות קדימה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר