חגיגות יום העצמאות בגן סאקר (צילום: תומר אפלבאום)
חגיגות יום העצמאות בגן סאקר (צילום: תומר אפלבאום)

ירושלים חוגגת עצמאות 71 למדינה: תפוסה מלאה בפארקים ברחבי העיר

מנפנפים ומטיילים: אלפי משפחות פוקדות את הפארקים במסגרת מסורת העל אש של יום העצמאות, אחרות מטיילות במסלולי הטבע השונים ברחבי ירושלים. חג שמח

פורסם בתאריך: 9.5.19 12:21

אחרי שאתמול, ערב יום העצמאות בירושלים, חגגו ברחבי העיר כרבע מיליון איש מהעיר ומחוצה לה, כעת, יום העצמאות –  אלפי משפחות ירושלמיות מבלות בפארקים ברחבי העיר. רובן מקיימות את מסורת חג יום העצמאות שכוללת מנגל, אוכל טוב, מוזיקה ואווירה מצוינת עם מזג אוויר נוח ואביבי.

הפארקים, הגנים הציבוריים ובראשם גן סאקר, מלאים בחוגגים ובעשן המנגלים. בעיריית ירושלים נערכו לפעילות מוגברת במהלך יום העצמאות בכל הפארקים בעיר בדגש על תגבור מערך הניקיון. בנוסף, פקחים מסיירים בפארקים ואוכפים את השמירה על הניקיון והסדר. חשוב להדגיש – על כל משפחה לאסוף את האשפה שלה ולהשליך אותה לפח.



איפה מבלים ביום העצמאות בירושלים? כל האטרקציות במוסדות התרבות בעיר 




  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

במשטרת ירושלים נערכו בכוחות מתוגברים לאבטחת מאות המשפחות המבלות בפארקים. "נוכחות של ניידות תתוגבר סמוך אליהם לשמירה על ביטחונם של החוגגים, שמירת הסדר הציבורי והסדרת התנועה", נמסר ממשטרת ירושלים. "בנוסף, ייפרסו שוטרים ומתנדבים באירועים השונים כולל במשכן הנשיא, בבנייני האומה ובתיאטרון ירושלים".

לגבי עומסי התנועה הכבדים ביום העצמאות, מוסרים במשטרת ירושלים כי "נרשמת פריסה רחבה של ניידות תנועה בצירים, שוטרי התנועה יפעלו להכוונת התנועה ופיקוח עליה, במטרה לצמצם את העומס בכבישים ותאונות הדרכים, ויינתן דגש לצירי גישה לפארקים ולצירים ראשיים".

מומלץ לציבור הנהגים להשתמש באפליקציית WAZE שתעודכן בהסדרי התנועה.

במשטרה מדגישים את האיסור המוחלט על הטסת רחפנים או כל כלי טיס. "המשטרה פונה לציבור לנהוג בהתאם לחוק ולהוראות, להישמע להוראות השוטרים, לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים ולפנות למשטרה במקרה הצורך, כל זאת על מנת ליהנות מחוויה בטוחה ושלווה", מוסיפים במשטרה.



מוקדי המבלים בפארקים בירושלים

גן סאקר: אחד המקומות האהובים על תושבי העיר להדלקת מנגל – הפארק הגדול ביותר בירושלים, שמשתרע על פני כ-163 דונמים, לאורך שדרות יצחק בן צבי ולמרגלות גבעת הכנסת. משפחות רבות פוקדות את הפארק ונהנות ממסורת יום העצמאות.


גן סאקר, יום העצמאות ה-69 למדינה בירושלים 2017. מבלים עושים מנגל (צילום: אוליבייה פיטוסי)

יום העצמאות בגן סאקר (צילום: אוליבייה פיטוסי)


גן הפעמון: גם לגן הפעמון הגיעו לא מעט משפחות – לוקיישן שמושך אליו המוני מבקרים ביום העצמאות. מדובר באחד מהגנים הגדולים בעיר. הפארק הוא מקום מצוין לפיקניק – שכן הוא כולל מדשאות, אזורים מוצלים, ומתקנים רבים לילדים ולמבוגרים. ביניהם מגרשי כדורסל, סקייטפארק ומתקני שעשועים.

פארק גילה: הפארק השכונתי הירוק, שממוקם בקצה הצפון מערבי של שכונת גילה, כולל חורשת עצי אורן שמשתרעת על שטח של כ-19 דונם. בפארק יש מתקנים לילדים, שבילי אופניים, ברזיות, שולחנות וספסלים לפיקניק בפינות עם הצללה טבעית של הצמחייה המקומית.

פארק ירושלים: הפארק כולל את אזור עמק הארזים ונחל רפאים ומציע פינות משחק ושולחנות פיקניק. משפחות רבות פוקדות את הפארק ומבלות בו.


חגיגות יום העצמאות בגן סאקר (צילום: תומר אפלבאום)

חגיגות יום העצמאות בגן סאקר (צילום: תומר אפלבאום)


עין חמד: הפארק הלאומי עין חמד מרוחק 10 דקות נסיעה מירושלים. בפארק יש מתחם לפיקניקים ומתקני המשחקים (גם מונגשים) כולל מדשאות בצל העצים, שירותים וברזיות. בחלקו הדרומי של הגן ישנו מבצר צלבני (הכניסה בתשלום).

סטף.  יעד תיירותי אטרקטיבי שמושך אליו מבקרים כל השנה – מדובר באתר עם הרבה פינות צל שניתן לטייל בו. המיקום – הרי ירושלים, דרומית למבשרת ציון, מרחק נסיעה של 10 דקות מהעיר. האתר כולל שבילי הליכה, מעיינות, טרסות חקלאיות, אתרים ארכיאולוגים וצמחייה. חלק מהמסלולים תלולים, יש מסלולים המתאימים למשפחה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר