השוק הסגור במחנה יהודה בערב יום העצמאות (צילום: פרטי)
השוק הסגור במחנה יהודה בערב יום העצמאות (צילום: פרטי)

בעלי ברים בשוק המקורה נגד המשטרה: הרסה את חגיגות ערב העצמאות

לטענת בעלי ברים ומסעדות בשוק המקורה והסגור במחנה יהודה, מפקד הכוח דרש להנמיך את המוזיקה בשעה 20:30 בערב יום העצמאות והגביל את כמות המבלים לכ-800 איש

פורסם בתאריך: 13.5.19 06:08

לא ייאמן: בעלי הברים והמסעדות בשוק המקורה במחנה יהודה מותחים ביקורת חריפה כנגד המשטרה וטוענים כי "המשטרה הרסה את חגיגות ערב העצמאות בשוק וגרמה לנו לנזק כלכלי לא מבוטל".

לדברי בעלי הברים והמסעדות, המשטרה מנעה להנמיך את המוזיקה כבר בשעה 20:30, כשבנוסף הוגבלה כמות הבליינים שהורשתה להיכנס למתחם השוק הסגור לכ-800 בלבד. עוד טוענים בעלי הברים, כי במהלך הערב הם קיבלו הוראה ממפקד כוח המשטרה במקום לקפל כיסאות ושולחנות בחלק מהמעברים. כמו כן, לטענת חלק מבעלי הברים – על אחדים מהם נאסר בכלל להשמיע מוזיקה בשלב מסוים.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

יש להזכיר כי ערב יום העצמאות מוגדר בחוק כיום שבו מותר להשמיע מוזיקה בקול גם באזורי מגורים וגם לאחר השעה 23:00. למרות זאת, נראה כי בשוק הוראות החוק לא תפסו ודווקא בערב יום העצמאות.



בשיחה עם "כל העיר" מתאר אחד מבעלי הברים את הנזקים הכספיים שנגרמו לו ולחבריו:"נערכנו לערב יום העצמאות. גייסנו עובדים, שכרנו תקליטנים והזמנו סחורה. לצערנו הרב והגדול – הכל ירד לטמיון. אנחנו עדיין מנסים להבין למה זה קרה. המשטרה פשוט הרסה לנו את חגיגות ערב יום העצמאות וגרמה לנו לנזק כלכלי לא מבוטל".

בעיריית ירושלים, יש לציין, מגבים את בעלי הברים. בתגובה לפניית "כל העיר" נמסר מהעירייה: "מדובר לצערנו בהחלטה של משטרת ישראל, אשר בוצעה בניגוד לסיכומים המוקדמים וללא תיאום מראש. עם היוודע הדבר, יצאו ראש העיר והדרג המקצועי למקום על מנת לסייע לבעלי העסקים ולנסות לפתור את הבעיה".

כמעט מיותר לציין כי הגיבוי הזה אינו מנחם את בעלי הברים. בשיחה עם "כל העיר" מציין אחד מהם: "אני וחבריי מנסים עדיין להבין מי נותן פה את הטון – העירייה או המשטרה. מה שמפריע הוא שהיה פה חוסר תיאום מוחלט בין מה שהעירייה אמרה לנו לבין מה שהמשטרה מחליטה. זה הזוי, אבל בערב יום העצמאות כל ההחלטות בתוך השוק הסגור היו נתונות להחלטת מפקד כוח של מג"ב. הוא הגיע אלינו כאילו אנחנו במצב מלחמה. זה הזוי, בזמן שכל מרכז העיר וגם ברחובות הסובבים את השוק הכל היה שמח ומלא באנשים – אצלנו היה ריק".

בעל העסק מוסיף ומספר כי "מספר ימים לפני יום העצמאות תואמה לנו פגישה עם המשטרה. במהלך הפגישה הובהר לנו שאסור יהיה להשמיע מוזיקה אחרי השעה 23:00. לא הבנו מדוע כי זה ערב יום העצמאות ויש באזור מרכז העיר הרבה במות והופעות. ביקשנו מהמשטרה שלפחות יאפשרו לנו להציב כיסאות ושולחנות במעברים ואכן אפשרו לנו. אלא שאז, בערב יום העצמאות, הוצב בשוק כוח של מג"ב ומפקד הכוח קיבל החלטות אחרות. פתאום הוחלט שאנחנו צריכים להנמיך את המוזיקה בשעה 20:30 ובנוסף הניחו גדרות ביטחון כדי להגביל את מספר הבליינים לכ-800 איש. זה רציני? מתוך 800 איש היו פה בערך 200 עובדים ואת החשבון כולם יכולים לעשות".

נינו פרץ, יו"ר ועד סוחרים השוק לשעבר, מציין כי "לא יעלה על הדעת שדבר כזה קורה. צריך לשבת עם בעלי הברים והמסעדות ולתאם איתם עמדות. בלעדיהם השוק יילך לאבדון. כל מה שאני מבקש הוא שדברים יעשו בתיאום מראש עם בעלי העסקים".


יותר שוטרים מבליינים – השוק הסגור בערב יום העצמאות (צילום: פרטי)


חבר מועצת העירייה יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח), מחזיק תיק עסקים, מוסיף: "בעקבות פניות שקיבלתי במהלך ערב יום העצמאות על המתרחש בשוק, הגעתי למקום ביחד עם מנהל אגף עסקים אמיר חכימיאן. כשראינו שאנחנו זקוקים לכוח גדול, פנינו לראש העיר משה ליאון שהגיע למקום ביחד עם מנכ"ל העירייה. ביחד דאגנו לכך שהמחסומים ייפתחו ושהברים יוכלו להפעיל את המוזיקה במקום".

יש לציין כי המחסומים אכן נפתחו, אך רק בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר – שעה מאוחרת מאוד ולאחר שעשרות בליינים כבר עזבו את המתחם. "הכעס של בעלי הברים בשוק הסגור בהחלט מובן ומוצדק", מציינים בעירייה. "היתה פה תקלה של המשטרה וחוסר הבנה של המצב. אמנם בשלב מסוים ראש העיר הצליח לפתוח את המקום, אך זה היה מאוחר מדי".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "מתוקף תפקידה, אמונה משטרת ישראל על שלום הציבור ובטחונו בכל עת ובכל מקום. לשם מימוש אחריות המשטרה בהקשר זה, משטרת ישראל נערכה במהלך השבועות האחרונים לקיומם התקין של אירועי ערב יום העצמאות בדגש על מרכז העיר ירושלים ומתחם השוק.במסגרת היערכות זו, נקבעו תנאי רישוי, אבטחה והגבלות לכל אירוע ומתחם בילוי, שנועדו להבטיח את שלום ציבור החוגגים ובטחונם, לרבות וויסות כמות הנכנסים למתחמי האירועים על מנת למנוע דוחק וסכנה לשלום הציבור. משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירה על שלומו ובטחונו של הציבור בכל זמן ובכל מקום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אחת

    המשטרה מלאה בשונאי ישראל שעבורם הנכבה הוא יום העצמאות.המשטרע מעדיפה לתת דוחות. וכן הקצינים שעסוקים ברומנים לםני שיחזרו הביתה.. זו המשטרע .

  2. שרי

    איפה שיש משטרה יש בלגאן תרתי משמע בצמתים פקקים ,
    עצוב מאוד המשטרה של היום זה לא המשטרה של פעם אין מה לעשות .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר