פניה עוז-זלצברגר, משה ליאון (צילומים: אברהם אמיר, אורן בן-חקון)
פניה עוז-זלצברגר, משה ליאון (צילומים: אברהם אמיר, אורן בן-חקון)

הבת של עמוס עוז ז"ל במתקפה כנגד ראש העיר משה ליאון: "התעלם בנאומו מזכר אבא"

פניה עוז-זלצברגר תוקפת היום ברשת טוויטר את ראש העיר ליאון, שנשא דברים בפתיחת פסטיבל הספרים בעיר: "לא השיב לברכת שלום". מלשכת ליאון נמסר בתגובה: "הערכה גדולה ליצירות ספרותיות וכותביהן, ביניהם עמוס עוז"

פורסם בתאריך: 13.5.19 17:16

בתו של הסופר עמוס עוז ז"ל, פניה עוז-זלצברגר, יוצאת היום במתקפה חריפה כנגד ראש העיר משה ליאון. בציוץ בחשבון הטוויטר שלה מעלה עוז-זלצברגר טענות ותלונות קשות על התנהלותו של ראש העיר ליאון באירוע פתיחת פסטיבל הספרים, שהתקיים אתמול במשכנות שאננים.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

"אמש בפתיחת פסטיבל הספרים הירושלמי, שחלקה הוקדש לזכר אבא", כותבת עוז-זלצברגר, "ראש העיר ומנהלת מח׳ התרבות (אריאל רג'ואן, ש"ה) מתיישבים לידי וליד אמא, לא משיבים לברכת שלום, נאום ראש העיר מתעלם בקפידה מזכר אבא, ומייד לאחר החלק הראשון הם מסתלקים".



בהמשך הציוץ מוסיפה עוז-זלצברגר: "זה בקטנה, אבל אין מחילה על התלחשותם הנמרצת ישר מול רביעיית המיתרים המנגנת".


פניה עוז-זלצברגר (צילום: אברהם אמיר)

פניה עוז-זלצברגר (צילום: אברהם אמיר)


הציוץ של עוז-זלצברגר זוכה גם בשעות אלו למאות פיברוטים ולעשרות תגובות ושיתופים. בהמשך, כתגובה לאחת התגובות שהופנו אליה מוסיפה עוז-זלצברגר: "עלבון מראש עיריית ירושלים הוא הזדמנות מצויינת להזכיר לכם שיכול להיות פה קצת אחרת, קודם כל בדברים הקטנים. כמו דרך ארץ בסיסית".

"כל העיר" פנה ישירות אל עוז-זלצברגר, שהשיבה לפנייתו – "אין לי מה להוסיף".


ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)


מלשכת ליאון נמסר בתגובה: "ראש העיר הוזמן לכבד את האירוע המדובר וזוכי הפרסים והשיב בחיוב, זאת מתוך הערכה גדולה ליצירות הספרותיות וכותביהן בינהם עמוס עוז. ראש העיר דווקא אוהב ומקפיד לקרוא את ספריו של עמוס עוז, ומתנצל אם מישהו נפגע, שלא בכוונה, משיחה שניהל באמצע הופעתה של רביעיית המיתרים".


עמוס עוז ז"ל (צילום: אילן אסייג)

עמוס עוז ז"ל (צילום: אילן אסייג)


עמוס עוז ז"ל, שנפטר בחודש דצמבר האחרון, היה סופר ואינטלקטואל ישראלי, פרופ' לספרות. הוא נחשב על ידי רבים לאחד מבכירי הסופרים בישראל. ספריו וסיפוריו תורגמו ל-45 שפות, יותר מכל סופר ישראלי אחר. ברבות השנים הוא זכה בפרסים יוקרתיים בהם פרס ישראל (בשנת 1998), פרס גתה (2005), פרס היינריך היינה (2008) ופרס ביאליק. כמו כן, במשך שנים רבות עד למותו הוזכר שמו כמועמד ראוי לפרס נובל לספרות, אך הוא לא זכה לקבלו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל שבתו של עמוס עוז ז"ל, מפתחת ציפיות ומצפה להכרה ולהתנהגות תרבותית מהדבר הבור והעילג הזה, שעומד בראשות עירית ירושלים הודות לקומבינות. זכרו של עוז ז"ל יוותר לעד דרך ספריו, (שסביר להניח שראש העיריה לא קרא אפילו אחד מהם). את משה לאון, בלאו הכי איש לא יזכור.

  2. אור לגויים

    כל מילה של משתמש אנונימי זהב! בתור ירושלמית אני כבר לא זוכרת מי ראש העיר…העיר הזאת ידעה חושך ואור והיא תשרוד גם את הגרועים ביותר שינסו לשלוט בה

  3. ירושלמית מבטן ומלידה

    מנהלת אגף התרבות….מי שמע עליה? מה עושה? לאיזו תרבות אנו נחשפים בעיר הזאת? בקרוב יידרש דרכון לכניסה למנהרה החשוכה ששמה ירושלים.ואני ילידת ירושלים.דור רביעי כאן רואה בעצב את קרובי וחברי ילדי נמלטים מכאן

  4. ירושלמית

    העצב הכרוך בלהיוולד, לגדול כאן ולהזדקן בשפלה.המסלול ההפוך של משה ליאון הוא היוצא דופן כיום

  5. רומי פ.

    פניה יקרה, לצערי ולצערם של רבים מתושבי ירושלים השפוייה , יושב בראש עירייתינו האהובה-ירושלים , אדם חסר תרבות שתפס את מקומו במירמה . אני שמחה שאמרת את דבריך ,כי אל לנו לשתוק במר ייאושינו. אביך ז"ל היה מאבני היסוד של הספרות העיברית ,והסופר האהוב עלי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר