גן ילדים (צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)

"מחוסגן": יוזמת הגנים המחוסנים הגיעה לירושלים

בעקבות הזינוק במקרי החשיפה לחצבת בירושלים - יוזמת הגנים המחוסנים - "מחוסגן" - שהחלה במרכז הארץ הגיעה לירושלים, אולם עד כה נרשמו אליה רק שבעה גנים: "זו יוזמה מצילת חיים מהרמה הראשונה"

פורסם בתאריך: 19.5.19 17:48

בעקבות הזינוק במקרי החשיפה לחצבת בארץ בכלל ובירושלים בפרט, קמה יוזמה פרטית והתנדבותית חדשה של הורים ורופאים – "מחוסגן" – גני ילדים שבהם כל הילדים מחוסנים. היוזמה נועדה לעודד הורים לחסן את ילדיהם ולחשוף אותם ליעילות החיסונים. בירושלים הצטרפו למיזם שבעה גני ילדים ברחבי העיר, לעומת ערים אחרות בארץ בהן הצטרפו מאות גני ילדים.



"זו יוזמה מצילת חיים מהרמה הראשונה", אומרת סתיו אברהמי, מייסדת ומנכ"לית המיזם. "רק שבעה גנים בירושלים הצטרפו למיזם. הסיבה היא כי רוב הגנים בעיר מפוקחים על ידי העירייה והתמ"ת".

כזכור, ירושלים היא שיאנית מקרי החשיפה לחצבת בארץ. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו ביום שלישי השבוע בירושלים ישנם 1,403 חולי חצבת. מדובר במספר נדבקים גבוה מאוד, כאשר הנתון הארצי עומד על 4,115 בני אדם שנדבקו בחצבת. הפתרון היחידי שמציעה אברהמי להורי ילדים שנמצאים בגנים "הציבוריים" ואינם יכולים להצטרף למיזם הוא "שוועד ההורים בגן, יפנה להורים ויבקש מהם פנקסי חיסונים של הילדים ויביאו לנו. השירות שאנחנו ניתן זה לבדוק את פנקסי החיסונים ואנחנו נעזור ונגיש את הרופא המתנדב שידבר עם הורים שחוששים מחיסונים באותם גנים ומסרבים לחסן את ילדיהם".

"מחוסגן" הוקם באוקטובר שנה שעברה על ידי איתי ברשדסקי מרמת השרון, מנהל גן ילדים שהחליט לחייב את הילדים שבגן להיות מחוסנים. הוא נעזר בד"ר ליאור אונגר, רופא במחלקה לניתוחי מוח ועמוד שדרה בבית החולים "שיבא תל השומר וד"ר מאיר עזרא, רופא ילדים. אחרי כמה ימים עוד גנים ביקשו מברשדסקי להפוך ל'מחוסנים', והוא הבין שמדובר ביוזמה מבורכת. אברהמי, אשת עסקים, ירושלמית לשעבר, הצטרפה ליוזמה והיא מנהלת אותה.


סתיו אברהמי (צילום: פרטי)


מאז תחילת היוזמה, כבר יותר מ–800 גני ילדים פרטיים ברחבי הארץ וכ–25 יישובים, כבר הצטרפו למיזם "מחוסגן", אשר במסגרתו מקבלים הגנים מעטפת חיסונית מלאה לילדים המלווה על ידי 400 מתנדבים. בקרב המתנדבים פועל צוות רפואי, הכולל 150 רופאים ורופאות, אחיות ואחים, סטודנטים וסטודנטיות לרפואה ומתנדבים ומתנדבות.



"בשנה הראשונה, אנחנו אוספים את פנקסי החיסונים של הילדים ובודקים אותם", מספרת אברהמי, "לאחר מכאן, לאורך כל השנה, אפשר להפנות לצוות הרפואי שלנו בעיות ושאלות רפואיות. חשוב לציין שהמיזם אינו תחליף לרופאי הילדים, שמכירים כבר את הילד במשך שנים ואת התיק הרפואי שלו.

"בשנה השנייה, גנים פרטים שכבר הצטרפו אל המיזם 'מחוסגן' מתנים את ההרשמה של ילדים לגן בפנקס רישומי חיסון. הורי ילדים שלא ירצו בשנה השנייה לחסן את ילדיהם, גני הילדים יוכלו למנוע מהילדים להיכנס לגנים".


זריקה, חיסון נגד החצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)


"יש לנו חזון ודרך להגיע לחזון", מסכמת אברהמי. "הדרך היא לחסן את כל 15,000 הגנים הפרטיים בישראל. החזון שלנו בסופו של יום הוא שלכל הורה בישראל יהיה את ההנגשה הרפואית בביטחון ובבריאות של הילד שלו בגן. כמו כן, אנחנו רוצים להנגיש את האמת בנושא הרפואי ולהגיע לכמה שיותר ילדים וילדות, הורים, סבים וסבתות, גננות ועוד. אם ניקח את כל הגנים לגילאי 3-0 בארץ ונחסן אותם, אנחנו מאמינים שככה נוכל להגן ולהגביר ולחזק את כלל האוכלוסייה. כירושלמית לשעבר אני אשמח שכמה שיותר גנים יצטרפו אלינו, וכך נוכל להגן על האוכלוסייה. באופן אישי אני אדאג שיטפלו באותם גנים ירושלמים מהר ויקדמו אותם".

הנהלות גנים והורים שמעוניינים להצטרף למיזם – ניתן לפנות לאתר "מחוסגן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורלי

    יוזמה מבורכת !
    ירושלמים קדימה תשמרו על הילדים שלכם!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר