אגם בית זית (צילום: דנית קרסגי)
אגם בית זית (צילום: דנית קרסגי)

האגם, הצמחייה ובעלי החיים לא ייפגעו: נדחתה תוכנית הבינוי בעמק מוצא

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה כי הפארק המטרופוליני בעמק מוצא יישאר טבעי, ללא כל פיתוח; הוועדה קבעה כי התוכנית המאושרת לא תכלול בינוי, מגרשי חניה או דרכי גישה חדשות בשטח העמק

פורסם בתאריך: 20.5.19 07:49

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה ביום חמישי שעבר, לאשר תוכנית לפארק מטרופוליני בהיקף של 4,000 דונם בעמק מוצא, בחלקה המערבי של ירושלים. הוועדה קבעה כי התכנית המאושרת לא תכלול בינוי, מגרשי חניה או דרכי גישה חדשות בשטח העמק. "זאת, בשונה מההחלטה בעת הפקדת התכנית, בה הוצע פיתוח מספר מוקדים של פיתוח בשטח העמק, בהם הוצעו פעילויות כגון חוות סוסים, אגם מלאכותי, מתחם הסעדה ומגרשי חניה", נמסר מהוועדה.



כזכור, בתחילת השנה הפגינו פעילים רבים והחברה להגנת הטבע נגד תוכנית הבינוי בעמק מוצא, ביניהם היה גם השחקן דובל'ה גליקמן. הפעילים הפגינו נגד התוכנית המוצעת, במסגרתה יוקם מוקד פעילות בשטח של 1,500 מ"ר, ייסללו מגרשי חניה עבור 200 מכוניות ובנייה של אגם מלאכותי בשטח שכיום אינו מוצף באופן טבעי.


המפגינים נגד תוכניות הבנייה בעמק מוצא, ביניהם דובל'ה גליקמן (צילום: הדס בן ששון)

המפגינים נגד תוכניות הבנייה בעמק מוצא, ביניהם דובל'ה גליקמן (צילום: הדס בן ששון)


במסגרת הליך התכנון, התקיימו מספר דיוני התנגדות בהם נשמעו התייחסות תושבי האזור וכן פורסמו מספר חלופות שונות להשגות הציבור. בסופו של ההליך, החליטה ועדת המשנה להתנגדויות על אישור התכנית במתכונת מצומצמת וללא מוקדי הפיתוח שהוצעו בתחילה. כמו כן קבעה הוראות שונות לשמירה, הגנה וחיזוק המערכות האקולוגיות שיש כיום בשטח. באופן ספציפי, הבהירה הוועדה שלדעתה אין מקום לקבל את ההצעה לפתח בפארק אגם קבוע.

התוכנית, שביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, כוללת בתחומה את ערוץ נחל שורק והמורדות המיוערים של אגן עין כרם והר חרת, העוטפים אותו. בשטח זה ישנם בעלי חיים שונים, ביניהם צבאים, תנים, צבועים, צבי ים ומגוון ציפורים מיוחדות, וכן של צומח המורכב מחורש ים תיכוני עם מינים רבים נוספים.



מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, מסרה כי "לאישור התוכנית חשיבות רבה בהשלמת רצף הפארקים המטרופוליניים העוטפים את העיר ירושלים. התכנית מאפשרת לשמור על עמק מוצא והמערכות הטבעיות שבו במצבם הטבעי והיא מאזנת את הפיתוח האינטנסיבי המקודם בעיר ירושלים. החלטת הוועדה לצמצום הפיתוח בעמק מוצא, נבעה מתוך הבנה שיש צורך אקוטי בשמירת התפקוד של העמק כמסדרון אקולוגי וכן לאור הממצאים הארכיאולוגיים שהתגלו בעת האחרונה בשטח, הממחישים את החשיבות שיש בשמירת 'רוח המקום' ככל הניתן".

יו"ר הוועדה המחוזית, עו"ד עמיר שקד, הוסיף: "התוכנית קודמה בהליך ייחודי, במסגרתו פרסמה הוועדה להערות הציבור חלופות שונות לתכנון עמק מוצא. הליך זה העצים באופן משמעותי את מידת שיתוף הציבור והמעורבות הציבורית בתכנית ואפשר לוועדה לקיים שיח עם תושבי האזור. הקמת הפארק תתרום לשיפור איכות החיים של תושבי המטרופולין, תספק מענה לצרכי הפנאי והנופש של הציבור ותשפר את הנגישות של תושבי העיר לשטחים הפתוחים בעמק מוצא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דודי

    ממתי אגם בית זית הוא בעין חמד ?? יש לכ8 אינסוף טעויות בכתבה

  2. מיכל

    מי צריך לבנות אגם מלאכותי כשיש את סכר בית זית? על זה נאמר כל המוסיף גורע. תנו לנו טבע ונוף. זה באמת מה שאנחנו רוצים. ירוק בעיניים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר