מתוך החילוץ הדרמטי הלילה בכנרת (צילום: דוברות המשטרה)
מתוך החילוץ הדרמטי הלילה בכנרת (צילום: דוברות המשטרה)

החילוץ הדרמטי בכנרת של שלושת תושבי כוכב יעקב: "לא הצלחתי לדבר עם האחים; הפלאפונים שלהם נפלו לכנרת"

דוד שאבי, בנו של שאול שאבי, תושב כוכב יעקב מצפון לירושלים, שחולץ הלילה יחד עם שני ילדיו מהכינרת לאחר שסירת המפרש שלו התהפכה, מספר ל"כל העיר": "מהרגע שנודע לי ולאמי קראנו תהילים. כל הזמן התפללנו שהסיפור ייגמר בטוב"

פורסם בתאריך: 27.5.19 13:13

"אחותי, שנשארה על החוף ראתה שהשעות חולפות, כבר התחיל להחשיך והם לא חוזרים לחוף", כך מספר ל"כל העיר" דוד שאבי, בנו של שאול שאבי תושב היישוב כוכב יעקב, מצפון לירושלים, שחולץ הלילה יחד עם שני ילדיו מהכינרת לאחר שסירת המפרש שלהם התהפכה. "ישר נדלקה אצלה נורה אדומה. היא דיווחה למשטרה על המקרה, ואז החלו החיפושים".

בשעה 21:00 דיווחה בתו של שאול שאבי כי אביה ושני אחיה נעדרים לאחר שאבד עימם הקשר. כוחות משטרה הכוללים שלוש סירות של שיטור ימי כנרת ושתי סירות של רשות הכנרת, מסוק משטרתי, עובדי רשות הטבע והגנים, מתנדבים, חובשי איחוד הצלה וחיילי צה"ל החלו לחפשם. אחרי כמה שעות של חיפושים הסתיימה הדרמה בסוף טוב – סמוך לשעה 1:00 בלילה אותרו הנעדרים סמוך למפרשית, כשהיא הפוכה במרחק של כשבעה קילומטרים מהחוף. צוותים של שיטור ימי הגיעו למקום וחילצו את הנעדרים כשהם מחזיקים בשארית כוחותיהם בסירה.



"הפלאפונים שלהם היו איתם", ממשיך ומספר הבן, דוד שאבי, "אבל לא הצלחתי לדבר עם האחים שלי כי הפלאפונים שלהם נפלו למי הכנרת. אני כל הזמן הזה הייתי בבית עם משפחתי. רק לאחר כמה שעות אחותי עדכנה אותי שהם נעדרים".



מה עובר עליך באותן שעות שהם נעדרים?

"מהרגע שנודע לי ולאמי קראנו תהילים. כל הזמן התפללנו שהסיפור ייגמר בטוב, שמרנו על אופטימיות. אני ואשתי לא ישנו כל הלילה, אבל לא הרצתי לעצמי סרטים בראש. אמרתי לעצמי אולי הם עצרו לדוג, אולי הם התבלבלו בדרך והם מחפשים את הדרך. לא חשבתי ישר על המוות. היתה לי הרגשה פנימית שיהיה בסדר, ויהיה נס. בנוסף, לא רצינו להכניס ללחץ את המשפחה המורחבת ולפרסם כי היה מאוחר בלילה".


מתוך החילוץ הדרמטי הלילה בכנרת (צילום: דוברות המשטרה)

מתוך החילוץ הדרמטי הלילה בכנרת (צילום: דוברות המשטרה)




איך הם מרגישים כעת?

"העניקו להם טיפול רפואי והם בסדר. הם כבר שוחררו מבית החולים. בגלל שהם לא ישנו כל הלילה הם נחים כעת. אני משער ומקווה שהיום הם כבר יחזרו הביתה לכוכב יעקב. בכל שנה אבא שלי נוסע למירון על מנת לעשות חסדים, הוא מביא למתפללים אוכל ושתייה, מארגן ארוחות – שאף אחד לא יהיה רעב. אחרי מירון אבי ושני אחיי, בני 24 ו-27, נסעו להירגע ולנוח בחוף הכנרת. מבחינתנו מדובר בנס ענק, בשנים האחרונות כל סיפור כזה בכנרת נגמר בצורה טראגית ונוראית. היתה פה השגחה עליונה של אלוקים, וברוך השם הסוף זה נגמר בטוב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמיר אהרונה

    כמה זה עלה .
    אותנו אזרחים שומרי חוק מבקשים לדעת האם המישפחה הזו תשלם כל חייב את ההוצאות הרבות שנגרמו לקופה הציבורית
    אנשים נוטלים לידם חוק .אין להם מושג מה זה להיכנס לים לא יודעים לשחות ולוקחים להשיט מפרשית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר