שלט החוצות שהושחת בכניסה לירושלים (צילום: שלומי הלר)
שלט החוצות שהושחת בכניסה לירושלים (צילום: שלומי הלר)

איפה הבילוש כשצריך אותו? הושחתה דמות שוטרת שהתנוססה על שלט חוצות

בשלט פרסום של סדרת הדוקו החדשה "מחוז ירושלים", שהתנוסס בכניסה לעיר הושחתה דמותה של הבלשית עדי פליקס שמככבת בסדרה. בשדולת הנשים זועמים: "הגיע הזמן שמשטרת ירושלים תפעל בנחישות"

פורסם בתאריך: 22.5.19 11:39

שוב אירוע מכוער של השחתת דמות אישה שהתנוססה על שלט חוצות בכניסה לעיר. הפעם מדובר בשלט של סדרת הדוקו החדשה "מחוז ירושלים" שמשודרת ב"כאן 11" ומביאה את הסיפור של יחידות המודיעין, הבילוש ומשמר הגבול במשטרת ירושלים. הדמות שהושחתה הינה דמותה של עדי פליקס, בלשית ביחידה שמשתתפת בסדרה.

בעקבות השחתת השלט עולה שוב הנושא של הדרת נשים מהמרחב הציבורי בירושלים, כשהפעם מקווים בשדולת הנשים כי העובדה שמדובר בדמותה של שוטרת תוביל לפעולה משמעותית יותר מצד המשטרה.


״העלמת דמות השוטרת משלט החוצות בירושלים הוא לא סיפור קטן או שולי", מדגישים בשדולת הנשים בישראל בשיחה עם "כל העיר". "מחיקה של נשים מהמרחב הציבורי נועדה למחוק את דמותן, קולן והשפעתן של נשים ככלל, ומעבירה מסר בעייתי מאוד לכל מי שנחשפת לשלט כזה, כי מקומה בחברה אינו שווה. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תפעל בנחישות כדי למגר את התופעה האלימה הזו״.



מחזיקת תיק קידום מעמד האישה במועצת העירייה לורה ורטון (מרצ) מוסיפה: "אני קוראת למשטרה להגביר את נוכחותה ולמנוע מעשי ונדליזם שכאלה. זה ידוע שיש אנשים מטורפים ואלימים בעיר, אבל אסור לתת להם להשתולל, להשחית רכוש ועוד לצאת ללא עונש. על המשטרה לפעול בנמרצות ולעצור את השוליים הקיצוניים".


שלט החוצות שהושחת בכניסה לירושלים (צילום: שלומי הלר)

שלט החוצות שהושחת בכניסה לירושלים (צילום: שלומי הלר)


יש לציין כי בעקבות השחתת השלט הגישה סיעת התעוררות תלונה בתחנת מוריה של המשטרה. "הדרת הנשים מהמרחב הציבורי בעיר ממשיכה", מציינים בהתעוררות, "ולצערנו הדבר נהפך להרגל בבירת ישראל. בעוד מדינת ישראל סוערת בשבועות האחרונים בדיון על זכותה של אישה לעטות שביס, האלימות כנגד נשים שוב מרימה ראש בבירת ישראל ואותם קולות דוממים- ואין אף אחד שייתן את הדין. פנינו למפקד מחוז ירושלים במשטרה והנושא עבר לטיפול מטעמו. לא נניח לסוגיה של הדרת נשים מהמרחב הציבורי. נמשיך לפעול ליצירה מרחב ציבורי פתוח וסובלני בעיר".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה כל מעשה אלימות וונדליזם הכולל פגיעה והשחתה של רכוש. לכן, מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שעדיין מתנהלת בימים אלו. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה במטרה להגיע לחקר האמת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמי

    צריך לצאת להשחית את השלטים שנתלים ללא הבחנה על ידי חרדים בשכונות חילוניות ומעורבות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר