גן החיות התנ"כי (צילום: גן החיות התנ"כי)
גן החיות התנ"כי (צילום: גן החיות התנ"כי)

הכפייה הדתית בירושלים: גן החיות התנ"כי על הכוונת של החרדים

על רקע המשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה: האדמו"ר מגור דורש לאסור מכירת כרטיסים בגן החיות התנ"כי בשבת; יו"ר ישראל ביתנו ליברמן: "ניסיון בריוני וכוחני של החרדים להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת הלכה"

פורסם בתאריך: 21.5.19 07:57

הכפייה הדתית בירושלים: האדמו"ר מגור דורש לאסור מכירת כרטיסים בשבת בגן החיות התנ"כי. כיום מכירת הכרטיסים לגן החיות התנ"כי בשבת מתבצעת דרך האתר – למעשה האדמו"ר מגור, הרב יעקב אריה אלתר, שנציגיו בכנסת הם אנשי אגודת ישראל, בראשם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מתכוונים לדרוש זאת במו"מ הקואליציוני לכניסתם לממשלה. הדרישה מגיעה על רקע המו"מ להרכבת הקואליציה בין המפלגות החרדיות לנציגי מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו – כשבמוקד חוק הגיוס.


יעקב ליצמן (צילום: גיל אליהו)

יעקב ליצמן (צילום: גיל אליהו)


בעקבות הדרישה פרסם יו"ר מפלגת ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן פוסט בפייסבוק שבו הוא מציין בין השאר כי "אנחנו לא מבקשים לפתוח מרכולים בשבת במאה שערים, אבל לא נסכים לפגיעה בסטטוס קוו הקיים. זהו ניסיון בריוני וכוחני של החרדים להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת הלכה. על זה בין היתר אנו נלחמים במו"מ קואליציוני מורכב בתקווה לסיים אותו בהצלחה".


השר אביגדור ליברמן (צילום: אלכס)

השר אביגדור ליברמן (צילום: אלכס)



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

חבר מועצת העירייה יוחנן ויצמן, נציג חסידות גור ברשימת אגודת ישראל, מסביר כי "המתווה להפעלת גן החיות התנ"כי ללא חילול שבת מבוסס על מגוון אמצעים, שמאפשרים את ביצוע המתווה מבלי לפגוע בציבור הכללי המבקר במקום בשבת. תקדימים מסוג אלו שדורש האדמו"ר מגור כבר יצאו לפועל בערים אחרות. מהלך דומה בוצע בקיץ אשתקד בחי-כיף בראשון-לציון, כאשר בשטח לא הורגש כל שינוי של ממש והציבור הכללי בראשון לציון לא חש נפגע כלל וכלל".

עוד מוסיף ויצמן: "מסתבר שכאשר ישנו רצון טוב מכל הצדדים, ניתן למצוא את המתווה המאחד שישמור על כבודה של השבת. מה שטוב לראשון לציון בוודאי טוב וראוי שיתבצע בירושלים עיר הקודש. הכותרות בתקשורת לא נועדו למנוע פגיעה בציבור הכללי, כיון שזו אינה קיימת. מצער שישנם גורמים שמנסים לחבל במרקם החיים העדין בירושלים ובמאמצים שנציגי כל המגזרים עושים יחד כדי לשמור על הסטטוס קוו בעיר".

מגן החיות נמסר: "אנחנו תמיד שמחים על ההתעניינות בגן החיות. מלבד דרך התקשורת, לא קיבלנו כל פניה בנושא מכירת הכרטיסים. אנחנו נמשיך לארח בשמחה מבקרים מכל המגזרים השונים בעיר ומחוצה לה, ולעסוק בחינוך לשמירת הטבע".

גן החיות התנ"כי הינו אחת האטרקציות הכי פופולארית לבילוי מהנה למשפחות בירושלים – בחופשות, בחגים, בשבתות וסתם ביום חול. הורים וילדים, מרחבי ירושלים – חילונים, דתיים, חרדים, ערבים, כולם – פוקדים את גן החיות התנ"כי, שבו נערכות פעילויות רחבות למשפחות.


גן החיות התנ"כי (צילום: איתי בלסון)

גן החיות התנ"כי (צילום: איתי בלסון)


בשנה שעברה ציין גן החיות הירושלמי 25 שנים לקיומו. גן החיות נפתח בשנת 1993, במורדות שכונת מלחה, ומהר מאוד הפך המקום לאחת מהאטרקציות המובילות בירושלים בפרט ובישראל בכלל. כבר שנים שהוא נמצא בצמרת אתרי התיירות הפופולאריים ביותר בישראל, לבטח מבין אלה שהכניסה אליהם היא בתשלום. כבר תקופה ארוכה שהוא מהמקומות האהובים על הירושלמים, הישראלים ועל התיירים – ונחשב למוֹכר הכרטיסים מספר אחת בירושלים.


האקווריום החדש בגן החיות התנ"כי (צילום: ארנון בוסאני)

האקווריום בגן החיות התנ"כי (צילום: ארנון בוסאני)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. נדב

    מקבצי נדבות שרוצים לקבוע את הכללים.
    אפילו בושה אין להם.

  2. לא משנה

    חחחחחחחח ליברמן חחחחחחחחחחחחחחחחחח
    ממדינה יהודית למדינת הלכה????
    כמה טיפשות יכולה להיות בשר בכנסת יהדות זו הלכה!!!

  3. תושבת ירושלים

    נמאסו עלי..פרזיטים על גב התושבים.. משעמעם להם..לא עובדים..ממציאים כל פעם נושא אחר כדי למרר לנו החילוניים את החיים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר