אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)

לקראת הישיבה הטעונה היום על תקציב הבית הפתוח; התעוררות: "מה שקורה זה קרקס"

התקציב יובא היום להצבעה בעירייה, כשהחשש הוא מרוב חרדי שיצביע נגד ולא ייצא מאולם המועצה. אלעד מלכא, מס' 3 בהתעוררות אומר ל"כל העיר": "ירושלים הופכת להיות כלי שרת בידי החרדים במאבקים פוליטיים ארציים"

פורסם בתאריך: 30.5.19 12:54

"מה שקורה זה קרקס", כך אומר בשיחה עם "כל העיר" מס' 3 בסיעת התעוררות חבר המועצה אלעד מלכא, על רקע החשש כי תקציב הבית הפתוח לא יאושר במועצת העירייה, וזאת בניגוד להבטחתו של ראש העיר משה ליאון. "נראה כי ירושלים הופכת להיות כלי שרת בידי החרדים במאבקים פוליטיים ארציים. יכול להיות סנריו שבו החרדים יישארו באולם המועצה ויצביעו נגד התקציב, כי יש להם רוב במועצה. בניגוד לשנים עברו שבהן החרדים היו יוצאים מהאולם, וכך היו מעבירים את התקציב של הבית הפתוח".

היום, חמישי, תיערך בעירייה ישיבת מועצה טעונה, במסגרתה יובא להצבעה תקציב הבית הפתוח בסך חצי מיליון שקלים. התקציב מובא לאישור שבוע לפני מצעד הגאווה בירושלים, שייערך ביום חמישי, 6.6. כאמור, החשש שעולה הוא שהתקציב לא יאושר.



אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)

אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)


בימים האחרונים ובעיקר בשעות האחרונות נרשם ניסיון להפעיל לחץ על ליאון, שלא לאשר את תקציב הבית הפתוח. הבוקר שלחו תשעה רבנים, ביניהם ראש ישיבת פורת יוסף הרב שלום כהן, מכתב לליאון שבו הם מבקשים ממנו שלא לאשר את התקציב. כמו כן, בשבוע הבא צפויה להתקיים בירושלים, בקרית הממשלה, עצרת מחאה נגד מצעד הגאווה בדיוק באותה שעה שבה ייצא המצעד.

התקציב של הבית הפתוח מובא לאישור המועצה לאחר שהוא לא אושר ביום שני בוועדת התמיכות העירונית. מדובר בתקציב שמגיע לבית הפתוח על פי חוק ועל פי פסיקת בג"ץ מ-2010. "יש קריטריון לקבלת התקציב והבית הפתוח עומד בקריטריון, אין עילה שלא לתת לבית הפתוח כסף. אין סיבה לא לאשר", מדגיש מלכא. "זה סיפור עצוב מאוד, זה סיפור של להראות מי בעל הבית ומי שולט פה, ושוב הופכים את ירושלים לכלי במאבקים פוליטיים ארציים".


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


החשש הגדול הוא כי ההצבעה במועצה על תקציב הבית הפתוח עלולה להיות פוליטית – וזאת בהמשך לפיזור הכנסת ה-21, ועל רקע הקרע בין אביגדור ליברמן לבין אריה דרעי – ששניהם תמכו בליאון לראשות העיר ירושלים. למעשה, מאזן הכוחות במועצה נוטה באופן מובהק לטובת החרדים: דגל התורה – 6 חברי מועצה; ש"ס – 5; אגודת ישראל – 3; מאוחדים – 2; הבית היהודי – 2; בני תורה – 1. מדובר ב-19 חברי מועצה (מתוך 32), שאם כולם יצביעו נגד התקציב עלול לא לעבור. במקרה שכזה רוב הסיכויים שתוגש עתירה לבג"ץ, 9 שנים מאז העתירה האחרונה, שבסופו של דבר יורה לעיריית ירושלים לתקצב את הבית הפתוח.

גורם בכיר בסיעת התעוררות מוסיף ומחדד כי "ההצבעה הערב היא תמונת מראה לקואליציית ליאון. קואליציה שעומדת על כרעי תרנגולת. הדיל המסריח של דרעי וליברמן התפוצץ למדינה שלמה בפרצוף, הסיעות החרדיות שהלכו עם האיש של ליברמן עכשיו נשארו עם מערכת בחירות בפתח. דווקא הבוקר, המקום בו צריכות להיות בחירות חוזרות, הוא ירושלים שבראשה עומד איש ללא תמיכה ציבורית אמיתית. התעוררות כמובן תצביע בעד התמיכה בבית הפתוח, כמו שתמיד עשתה, ואם הסעיף יעבור זה יהיה בזכות ההצבעה הזו ולא בזכות הקואליציה שרובה המכריע מתנגד לאישור הסעיף".




מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה (צילום: אורן בן חקון)

מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה (צילום: אורן בן חקון)


מוקדם יותר השבוע, איימה חברת הקואליציה לורה ורטון (מרצ) כי אם תקציב לבית הפתוח לא יעבור  במועצה, היא תעזוב את הקואליציה: "הנושא יאושר בסוף – אם לא אני אעזוב את הקואליציה, אבל סומכת על ראש העיר. מקוממת אותי ההתנהגות, הבורות הזאת, חוסר ההבנה והפורענות של הימין הקיצוני והחרדים. אעשה הכל לוודא שהעוולות יתוקנו במהירה".

חברי סיעת התעוררות מתכוונים להצביע בעד אישור התקציב לבית הפתוח. יו"ר האופוזיציה העירונית עופר ברקוביץ (התעוררות), הוסיף ואמר בתחילת השבוע כי "קואליציית ליאון ממשיכה לפגוע באיזונים העדינים בירושלים, ושוללת את התמיכה בבית הפתוח. זאת החלטה לא חוקית נוגדת את פסיקת בית המשפט העליון, ככה לא מנהלים עיר מורכבת. לכל קהילה הזכות לקבל תקציב בירושלים. נילחם לשנות את ההחלטה ונתמוך בתקציב גם לקהילה הגאה בירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אותה חבורה שעכשיו מגנה על הבית הפתוח ותומכת בהעברת תקציבים אליו הם חבורת צבועים, כי כשמנעו תקציבים בסיסיים ממוסדות חינוך חרדיים הם לא יצאו להגנתם!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר