הסניף הירושלמי הכשר של אגאדיר (ללא קרדיט)
הסניף הירושלמי הכשר של אגאדיר

ירושלים בעקבות בני ברק: תכירו את סניף KOSHER BURGER השני של רשת אגאדיר

במסעדת אגאדיר החדשה בסינמה סיטי מבליטים יותר את הכשרות, פחות את המותג. מבקר האוכל של "כל העיר" עמית אהרנסון פחות מתלהב ומסביר: "המבורגר כשר, בטח בכשרות מוקפדת, לא יכול להיות טוב כמו המבורגר לא כשר"

פורסם בתאריך: 6.6.19 12:28

את השלט האדום והגדול החדש במתחם הסינמה סיטי קשה לפספס. אותיות גדולות בשפה האנגלית על רקע אדום מנצנצות לא פחות מאשר הפרומואים לסרטים שרצים כעת בבתי הקולנוע במתחם. 'KOSHER BURGER' צועק השלט של סניף רשת אגאדיר בירושלים. כן, אין פה טעות. המילים החשובות הן לא המותג 'אגאדיר', לא המבורגר הבוטיק שעשה עלייה בפעם הראשונה לירושלים. מה שחשוב שכולם יידעו, כך מסתבר, היא העובדה שכאן, בסניף בסינמה סיטי בירושלים, בדומה לסניף של אגאדיר בבני ברק, תוכלו למצוא KOSHER BURGER.



המשמעות העיקרית של הכשרות היא שהסניף בירושלים לא יפעל בשבתות. אולם, לעמית אהרנסון, מבקר האוכל של "כל העיר", ביקורת אחרת כלפי הבחירה של רשת אגאדיר בנוגע לסניף בירושלים – בפן הקולינרי: "אני יכול להבין את החילונים שכועסים על כך שרשת אגאדיר פועלת בכל הארץ בשבת ובירושלים לא, אבל הבעיה היותר גדולה שאני מזהה בסניף הכשר היא שזה משמעותית פחות טעים, ואם רשת אגאדיר מוכנה לפגיעה כזו משמעותית במוצר שהיא נותנת לצרכן הירושלמי, אז זו הסיבה בעיני לא ללכת לאכול במקום. הקציצות האובר כשרות הן משמעותית פחות טעימות".


עמית אהרנסון (צילום: שלומי כהן)

עמית אהרנסון (צילום: שלומי כהן)



"עם כל הרצון", ממשיך אהרנסון, "מהניסיון שלי כמבקר אוכל – המבורגר כשר, בטח בכשרות מוקפדת, עם כל הצער שבדבר – לא יכול להיות טוב כמו המבורגר לא כשר. ולא בגלל הצ'יז בורגר או הבייקון, אלא ברמת הבשר הבסיסי. בעלי בורגרייה כשרה למהדרין הודה בפניי לפני כחודש ש'יש בעיה עם הבשר – אבל בגלל שאני רוצה את הכשרות, אני סופג את העובדה שהבשר פחות טוב ואני מנסה לחפות על כך בדברים אחרים'. זה אומר את הכל. אם זו הבחירה של רשת אגאדיר – לספק מוצר שהוא פחות איכותי מזה שיש בשאר סניפי הרשת – אז פה הם יפסידו בעיני את הציבורי החילוני בירושלים הרבה לפני העקרונות על השבת. ברמת הטעם זה ויתור מאוד גדול".


סניף אגאדיר בסינמה סיטי (ללא קרדיט)


לרשת אגאדיר, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר" 14 סניפים בפריסה ארצית. שניים בלבד כשרים – הסניף החדש בירושלים, שהולך בעקבות האח הגדול מבני ברק. אלו הם גם שני הסניפים היחידים של אגאדיר שאינם פתוחים בשבת. כזכור, בשבוע שעבר, בשיחה עם "כל העיר" תקפו הארגונים החילוניים 'הרוב החילוני – חיה ותן לחיות' ו'הפורום החילוני' את רשת אגאדיר על ההחלטה שלא להפעיל את הסניף בירושלים בשבת, ואף אמרו: "חובה על הציבור החילוני בירושלים להחרים את רשת אגאדיר". בתגובה מנכ"ל רשת אגאדיר איתן טרבלוס ניסה להסביר בשיחה עם "כל העיר" כי הוא "מסעדן ואיש עסקים", והוסיף כי "הסינמה סיטי לא פתוח בשבת, אין אפשרות אחרת".

חברת מועצת העירייה לורה ורטון (מרצ) אומרת ל"כל העיר": "חבל שרשת אגאדיר בחרה להתמקם בסינמה סיטי. אני חושבת שהרשת עשתה טעות, בדיוק כפי שאנשי הסינמה סיטי עשו טעות כשחזרו בהם מההחלטה לפתוח את המקום בשבתות בגלל לחצים כאלו ואחרים. אני לא בעד חרמות, אבל אני חושבת שהכניעה ללחצים שונים פוגעת לא רק בציבור החילוני הגדול שיש בעיר, אלא גם בפוטנציאל למשוך אל ירושלים מבקרים רבים בסופי שבוע".


לורה ורטון (צילום מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום מולי גולדברג)


ורטון מוסיפה כי "כמובן שלכל בעל עסק יש את הזכות להחליט לאיזה קהל הוא פונה, אבל כשיש רשת שכבר ממותגת ככזו שפונה לציבור החילוני ומוכרת אוכל לא כשר אז הניסיון שלה להתאים לקהל אחר בירושלים הוא בהחלט הפסד של כולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הקהל החילוני כולה 20 אחוז בירושלים שעושה רעש כאילו הוא מינימום 80 אחוז

  2. אורן

    אני לא מבין. אני שומר כשרות למה שאגדיר לא יוכל לספק לי את השירות שלו אם אני מעוניין?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לחילונים בעיה עם הדתיים ,בעיה תדמיתית ולא בגלל האוכל עצמו ,שרמת הטעם פחות איכותית אלה מפריע שלדתיים יש גם אפשרות שמקבלים אותם במקומות שמזוהים עם החילונים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר