קייטנה משרד החינוך (צילום: תומר אפלבאום)
קייטנה (צילום: תומר אפלבאום)

קייטנות העירייה: הפער במחירים בין חרדים לחילונים

קייטנות העירייה בירושלים - הטבלה שמראה את הפער: ההורים במגזרים החילוני והדתי משלמים יותר מההורים במגזר החרדי

פורסם בתאריך: 17.6.19 14:49

בעוד כשבועיים ייצאו תלמידי בתי הספר הייסודיים בירושלים לחופש הגדול, חלקם ימשיך לקייטנות של העירייה. מבדיקת "כל העיר" עולה כי נרשם פער בין הקייטנות העירוניות במגזר הכללי – החילוני והדתי לבין הקייטנות במגזר החרדי.

מהבדיקה עולה כי עבור קייטנה, שנמשכת שלושה שבועות -מיום 1.7.19 ועד 21.7.19,  במגזר הכללי ההורים ישלמו 550 שקלים עבור קייטנה ללא צהרון, תוספת של צהרון תעלה 285 שקלים, סך הכל: 835 שקלים; לעומת זאת, במגזר החרדי – לאותה תקופה (21.7-1.7) ההורים ישלמו עבור קייטנה ללא צהרון 270 שקלים, כאשר התוספת עבור צהרון עומדת על 280 שקלים – סך הכל: 550 שקלים.



לפניית "כל העיר" בנושא טוענים בעירייה כי הפערים בעלויות נובעים מהבדלים בתכנים החינוכיים, כמו למשל תוספת חוגים במגזר הכללי ובשל פערים במשכורות של אנשי ונשות הצוות בין המגזרים.


 

טבלה עלות קייטנות העירייה בירושלים


ההורים במגזר הכללי יכולים להירשם לקייטנות באמצעות האתר העירוני, כאשר הליך ההרשמה במגזר החרדי מתבצע באופן של מענה טלפוני ממוחשב – רק מי שנמצא במערכת החינוך החרדית יכול להירשם לקייטנות החרדיות.

לא מעט הורים זעמו השבוע ברשת על הפערים במחירים. אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים, מאשר בשיחה עם "כל העיר" את הפערים במחירים ומסביר: "נכון שיש פערים כספיים, אבל זה בגלל דרישות שונות של המגזר החילוני לעומת המגזר החרדי. ההפרש נובע בעיקר מהבדלי השכר של העובדים במגזר הכללי לעומת המגזר החרדי.  זה לא עבר לנו ליד האוזן, אנחנו מטפלים בעניין בבסיס יום יומי. אי אפשר לשלם מעט ולדרוש לקבל יותר, יש כאן בעייתיות. החרדים לא מקבלים כמעט כלום בקייטנות, זה כמו בייביסטר ולא קייטנה כמו בציבור הכללי".

"הלוואי שהיינו מצליחים להוזיל עוד יותר המחירים האלה", אומר קפלן, "אבל אלו המחירים שנקבעו לאחר מאבק להוזלה, אנחנו מתעסקים בזה ימים. המחיר הזה נקבע לאחר דיונים רבים, אבל יש דברים שלא תלויים בנו. משרד החינוך קובע כל מיני קריטריונים, כוחנו מוגבל בסופו של דבר".

חברת הקואליציה בעירייה לורה ורטון (מרצ) אומרת בשיחה עם "כל העיר" כי "הטענה שהחרדים מקבלים רק בייביסטר לילדים, ושבדתיים ובחילונים משקיעים הרבה יותר זה לא נכון. זה לא נכון שיש יותר מבחר אצל החילונים".



לשאלת "כל העיר" כיצד היא, שמייצגת את הציבור החילוני והכללי במועצת העירייה, מתכוונת לפעול לטובת הוזלת מחירי הקייטנות במגזר החילוני והדתי, ואף לסגירת הפער ולשוויון מוחלט בעלויות בין המגזרים, ורטון מתקשה לענות. "אני העליתי את זה לא פעם ולא פעמיים במועצה, גם באופוזיציה וגם עכשיו", מבהירה ורטון. "צריכה להיעשות עבודה נוספת כדי לתת מגוון יותר גדול. יש ברירה, וזה נכון לדרוש אפשרות של קייטנה מוזלת יותר. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו 835 שקלים לילד אחד".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לפניית "כל העיר": "מחירי תכניות הקיץ נקבעים על פי הנחיות משרד החינוך ומשרד הפנים, בהתאמה לצרכי האוכלוסייה ובקשות ארגון ההורים בכל מגזר. הפער העיקרי במחירים נובע מהבדל בתכנים החינוכיים (לדוגמא תוספת חוגים במגזר הכללי), פער במשכורות של אנשי ונשות הצוות ותוספת אנשי ונשות צוות במגזר הכללי. כלל המגזרים משלמים את המחיר הנמוך בישראל, נמוך יותר בזה הנקבע על פי חוק וזאת בשל סבסוד עירוני".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אלי

    אם היו מקבלים כמו בקייטנה חרדית היו תובעים את העירייה. אין כלום בקייטנה חרדית

  2. אור

    אין להשוות אצל החרדים אין טיולים אין אטרקציות הכל בתוך בית הספר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם אצל החרדים יש מחשבים שם? האם אצל החרדים יש שם טיולי פאר? האם אצל החרדים יש אוכל כמו אצל השאר? האם המשכורות של החרדים כמו של השאר?
    לפני שתכתבו כתבה כזו תעשו בדיקה מקיפה של כל הפרמטרים ותגישו אותה כאן ותתנו לקורא להחליט אם זה שוויון או לא.
    אני בטוח שיש עוד הרבה משוואות.
    תתביישו לכם

  4. אין חדש

    בכל דבר החרדים מתוגמלים על כך שבנוסף לזה שברובם לא עובדים ולא משרתים בצבא
    אז המדינה דואגת לתגמל אותם על חוסר התרומה שלהם
    בקצבאות וההטבות השונות והמשונות,ההנחות או פטורים בארנונה,קצבאות ילדים,קצבאות אברך,אבטחת הכנסה,מענקי לידה,וככל שהיד נטויה …אז לא להתקומם על כך שגם בנושא שמועלה בכתבה זה יהיה "טבעי" מבחינתם לקבל גם הטבה כזו.
    בקיצור עד שלא יהיה שינוי בהרכב הממשלה שבה החרדים יחזרו לאופוזיציה,ולא ישלטו בממשלה,אז שאר הציבור ימשיך לממן את אלו שבוחרים לחיות בדרך של אומנותם בטלנותם.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש כאן כתבות עם ריח מאד לא נעים של שנאת חרדים ואהבת ערבים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    די, די, די. ההתניה החרדית מעצבנת.
    כמו הכלבים של פאבלוב: אומרים חרדים – והרוק עולה. לא צריך עובדות, לא צריך נתונים. מילת הקסם חרדים מספיקה.
    אני חרדית, רכזת צהרוני עיריה במגזר הממלכתי.
    חצי יום קיטנה הוא חינם לכולם, מטעם משרד החינוך.
    ילדי הצהרון ממשיכים לקבל צהרון כהמשך לקיטנה. ילדים שאינם בצהרון משלמים תוספת.
    בסך הכל מדובר בקיטנה לכל חודש יולי, 23 יום, משעה 7:30 עד 16:00, אוקיי?
    במגזר החרדי, מדובר ב15 יום, משעה 8:00 עד שעה 13:00, ללא ארוחת צהרים, וגם כפי שכתבו לפני: אין חוגים, אין יציאות, אין ארוחות. קיטנה בגן חרדי אמורה להיות חינם!!! על מה אני משלמת על הילדה שלי? ואתם עוד משווים ומלכלכים?

  7. גננת

    אני גם עובדת בשטח והשכר שמשלמים לצוות החרדי הוא צחוק!! רק מינימום בשעה שבגנים הכלליים השכר גבוה בהרבה. אין כמעט תקציבים אז בואו.. תעשו השוואה מא' ועד ת'

  8. אני

    מבינה אותם. הם משלמים יותר מ200 שח לשנה על בית ספר לילדים! הם משלמים יותר ממנו. לפחות 600, כפול ילדים….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר