מופע קיץ בכיכר ספרא, מסיבת רחוב בירושלים (צילומים: מל בריקמן, מתוך דף הפייסבוק של פרונט סטייג)
מופע קיץ בכיכר ספרא, מסיבת רחוב בירושלים (צילומים: מל בריקמן, מתוך דף הפייסבוק של פרונט סטייג)

התוכנית האמנותית לקיץ הזה ברחבי ירושלים: מופעים, פסטיבלים ומסיבות

מופעי ענק בכיכר ספרא, מסיבות טראנס במדרחוב, פסטיבל תיאטרון בלוקיישנים שונים בעיר ועוד. חום יולי-אוגוסט בירושלים

פורסם בתאריך: 29.6.19 17:54

הקיץ הקרוב הולך להיות לוהט, והכוונה היא לא לעלייה בטמפרטורות אלא למגוון האירועים העצום שיתקיימו ברחבי ירושלים בחודשים יולי-אוגוסט.

אז מה בתפריט? השבוע, כפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר, יצאו לדרך שני אירועי ענק שיימשכו גם במהלך השבוע הקרוב – פסטיבל אור ירושלים הבינלאומי בעיר העתיקה ופתיחת תערוכת 'צה"ל' במתחם התחנה. שני האירועים הללו לבדם צפויים למשוך מאות אלפי מבקרים – כ-250,000 לפסטיבל האור הבינלאומי ועוד למעלה מ-100,000 מבקרים שיגיעו לצפות בתערוכת צה"ל שתנעל בעוד כארבעה חודשים.


תערוכת צה"ל במתחם התחנה בירושלים (צילום: דו"צ)

תערוכת צה"ל במתחם התחנה בירושלים (צילום: דו"צ)



בנוסף, בחודשיים הקרובים ניתן יהיה ליהנות ממופעי חוצות גדולים ומסיבות רחוב ענקיות. כך למשל, במהלך חודש יולי תקיים עיריית ירושלים שני מופעים גדולים תחת הכותרת "קיץ בכיכר ספרא". השנה בחר אגף התרבות של העירייה להקדיש את המופעים למוזיקה מן העולם ובכיכר ספרא יתקיימו שתי הופעות של זמרים בינלאומיים: ביום חמישי הבא, 11.7, יתקיים המופע של תזמורת "החתונות והלוויות" של גורן ברגוביץ, המלחין ואמן המוזיקה הצוענית במופע פולקלור אותנטי.


מופע קיץ בכיכר ספרא (צילום: מל בריקמן)

מופע קיץ בכיכר ספרא (צילום: מל בריקמן)


ביום חמישי שלאחר מכן, 25.7, יתקיים המופע של גדול מלחיני יוון סטברוס קסארחאקוס במופע "Rembetiko רמבטיקו", שבו ינוגנו מיטב השירים מסרט הפולחן הידוע שאת שיריו הלחין קסארחאקוס לצד שירי המסורת הגדולים המוכרים והאהובים. את האירוע ינחה שמעון פרנס. (האירועים יחלו בשעה 21:00 והכניסה אליהם היא בתשלום של 35 שקלים).

במהלך חודש יולי ניתן יהיה ליהנות גם משתי מסיבות טרנס ענקיות שיתקיימו במדרחוב בן יהודה. מדובר על מסיבות מבית היוצר של הפרונט סטייג' בשיתוף עיריית ירושלים. בשנים עברו זכו המסיבות הללו להצלחה ענקית וסחפו עשרות אלפי צעירים ירושלמים ולא ירושלמים. המסיבה הראשונה תתקיים ביום שישי הבא, 12.7. המסיבה השנייה ביום שישי האחרון של החודש, 26.7. (18:30-16:00. הכניסה חופשית).

את אירועי הקיץ בירושלים יחתמו שני מופעי ענק של שניים מהזמרים הגדולים בישראל. האחד פונה לקהל החרדי – אברהם פריד, שיגיע לבריכת הסולטן ב-25.8; והשני פונה לקהל הרחב והכללי – שלמה ארצי, שיגיע לבריכת הסולטן ב-29.8. יש לציין כי עוד קודם לכן, החל מה-12.8 ועד ל-24.8 יתקיים במתחם חוצות היוצר פסטיבל חוצות היוצר הבינלאומי ה-44 במספר.


שלמה ארצי (צילום: דניאל צציק)

שלמה ארצי (צילום: דניאל צציק)


מסיבת רחוב בירושלים (צילום: מתוך דף הפייסבוק של פרונט סטייג)

מסיבת רחוב בירושלים (צילום: מתוך דף הפייסבוק של פרונט סטייג)


אירועי החוצות בקיץ הקרוב לא כוללים רק מופעי ענק. ישנם גם פסטיבלים מעולים. הראשון – נפסטיבל האיור של ירושלים – ייפתח ביום חמישי הקרוב, 4.7, בעם השלישית. הפסטיבל יכלול שבוע של תערוכות ואירועי אמנות ותרבות הפתוחים לקהל הרחב ברחבי ירושלים, בהשתתפות מאיירים, אנימטורים, משוררים, מוזיקאים ומספרי סיפורים מהארץ ומהעולם. 12 תערוכות, אישיות וקבוצתיות, יקומו לתחייה בחללי תצוגה מגוונים. הכניסה חופשית.

ב-25 ביולי ייפתח בבריכת הסולטן פסטיבל הקולנוע שימשך עד 4 באוגוסט. במסגרת הפסטיבל יתקיימו הקרנות של הסרטים הגדולים והמדוברים של השנה, מפגש עם יוצרים משראל ומחו"ל, הופעות ומסיבות.

בחודש אוגוסט, לאחר ט' באב (15.8-13.8) יתקיים פסטיבל 360 מעלות, פסטיבל לתיאטרון תלוי מקום המפגיש בין אנשים, מקומות ועולם התיאטרון. הפסטיבל מביא לקהל חוויה מרתקת של המפגש בין ירושלים, על אתריה הקסומים, לבין הצגות, מופעי מוזיקה, סדנאות לילדים ומיצגי רחוב. הפסטיבל יתקיים בשלושה אתרים מיוחדים: גן הפעמון, עמק המצלבה ומוזיאון מגדל דוד.



ציון תורגמן, מנכ"ל חברת אריאל, שאמונה על הפקת רבים מהאירועים מספר כי החברה במשא ומתן להוסיף לאירועים גם לונה פארק גדול שימוקם בסמוך לארנה. ומסיף כי "אנחנו תמיד חושבים שתל אביב היא העיר המובילה בכל מה שקשור לאירועי תרבות, לדעתי, עם כל האירועים המתוכננים בקיץ, יחד עם המוזיאונים הגדולים, מביאים אותנו למצב שאין דבר כמוהו במדינת ישראל. ראוי לציין את הרצון של ראש העיר, שזימן פגישות ודחף כדי שיהיה הקיץ הכי גדול והכי חם שהיה בירושלים עד היום".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר