שר החינוך הרב רפי פרץ (צילום: עופר וקנין)
השר רפי פרץ (צילום: עופר וקנין)

מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים על שר החינוך: "אדם חשוך; כופה את אמונותיו תוך פגיעה אנושה באחר"

סערת טיפולי ההמרה של שר החינוך רפי פרץ | עופר ארז, מנכ"ל הבית הפתוח, מגיב בחריפות: "פגיעה בזדון וכפייה"

פורסם בתאריך: 14.7.19 13:10

גם בבית הפתוח בירושלים תוקפים בחריפות את דבריו של שר החינוך הרב רפי פרץ בנוגע לטיפולי המרה. בשיחה עם "כל העיר" היום, ראשון, אומר מנכ"ל הבית הפתוח עופר ארז כי "מדובר באדם חשוך, שתוך שימוש בכוח שניתן לו כופה את אמונותיו על אוכלוסיות שלמות תוך פגיעה אנושה באחר".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כזכור, בראיון לדנה וייס אתמול (שבת) 'בחדשות 12', התייחס שר החינוך פרץ לנושא טיפולי ההמרה ואמר, בין השאר, "יש לי היכרות עמוקה בנושא החינוך וגם עשיתי את זה. חיבקתי אותו ואמרתי לו דברים חמים: בוא נלמד, בוא נתבונן. המטרה היא שיכיר את עצמו היטב, יראה מה הנתונים ואז יחליט".

"זה מדהים שמי שאמור להוביל את מערכת החינוך של מדינת ישראל מעודד טיפולי המרה ולא פחות מאשר מודה כי 'ביצע אותם'", מוסיף המנכ"ל ארז. "מהראיון כולו מובן כי מדובר באדם חשוך. זאת אמירה מדאיגה שלשמחתנו גינויים אליה נשמעו מכל קצוות הקשת הפוליטית. ועדיין – טיפולי המרה אינם עניין פוליטי אלא פגיעה בזדון וכפייה. אנו יודעים, מניסיוננו ומניסיונם של האיגודים המקצועים המובילים בארץ ובעולם, כי לא רק שפרקטיקה זו אין בסיס טיפולי אלא שהדבר פוגע אנושות במי שהכי זקוק לתמיכה ועזרה. חשוב בזדמנות זו להזכיר לכל מי שנמצא במערכת החינוך, מחנכים ותלמידים כאחד, שגם אם שר החינוך רוצה לא לראות אתכם אנחנו רואים, תומכים ואוהבים".

הדברים של שר החינוך עוררו, כידוע, סערה גדולה וגררו גינויים כמעט מקיר לקיר. כמו כן, באגודה למען הלהט"ב דרשו לפטר את השר פרץ מתפקידו. גם במערכת הפוליטית גינו את דברי שר החינוך. שר המשפטים אמיר אוחנה אמר הבוקר: "אני מגנה בתוקף את דבריו של שר החינוך בעניין טיפולי ההמרה. זו לא עמדת ממשלת ישראל ולא עמדת הליכוד. נטייה מינית לא דורשת טיפול ולא המרה, בורות ודעות קדומות כן דורשים טיפול והמרה".




עופר ארז, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים (צילום: Philadelphia Gay News)

עופר ארז, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים (צילום: Philadelphia Gay News)


יש לציין כי לפני שעה קלה התקיימה בסמוך למשרד החינות מחאה כנגד דברי השר פרץ. המפגינים הניפו שלטים וקראו לפיטוריו של פרץ וזאת בשל מה שהם כינו "התבטאויות חשוכות, מסיתות והרסניות לחברה הישראלית".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר