פעילות של קהילת הדרור (צילום: מתוך דף הפייסבוק של קהילת הדרור)
פעילות של קהילת הדרור (צילום: מתוך דף הפייסבוק של קהילת הדרור)

לראשונה: עיריית ירושלים תממן אירועי תרבות יהודית של הקהילה הרפורמית

לאחר שהקהילות הרפורמיות עתרו לבית המשפט המחוזי נגד עיריית ירושלים - התקבל הסכם פשרה בין הצדדים, לפיו העירייה תממן אירועי תרבות יהודית של הקהילה הרפורמית בירושלים; אירוע ראשון ייערך כבר ביום שישי הקרוב: "הגיעה השעה שכלל הציבור בירושלים יקבל מענה"

פורסם בתאריך: 24.7.19 18:23

לראשונה: עיריית ירושלים תממן אירועי תרבות יהודית של הקהילה הרפורמית בירושלים. כבר ביום שישי בערב, 26.7.19, צפוי להתקיים אירוע תרבות ראשון של קבלת שבת משפחתית בפארק דניה.

המימון העירוני לאירועי התרבות של הקהילות הרפורמיות הפועלות בירושלים מגיע בעקבות מאבק משפטי, לאחר שהעירייה לא תקצבה את הפעילות התרבותית שלהן, בניגוד לפעילות תרבותית תורנית. מדובר בעתירה שהגישו תנועות של היהדות הרפורמית הפועלות בירושלים, ביניהן – התנועה ליהדות מתקדמת, קהילת כל הנשמה, קהילת מבקשי דרך, קהילה אחוה בכרם, קהילת הראל וקהילת הדרור נגד עיריית ירושלים בטענה שהיא פועלת באופן לא שוויוני והיא אינה מתקצבת את אירועי התרבות שלה, כאמור, בניגוד לאירועי תרבות של ארגוני יהדות אורתודוכסים. במסגרת העתירה, שהוגשה בבית המשפט המחוזי בירושלים, הצדדים הגיעו להסכם פשרה לפיו מעתה העירייה תתקצב אירועי תרבות יהודית של הקהילה הרפורמית.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

בסוף חודש מאי השנה השופט עודד שחם נתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה, לפיו עיריית ירושלים "תמשיך לפעול בשוויון כלפי כלל הציבור בעיר בכל הנוגע להקצאת משאבים לקיום אירועי תרבות יהודית; במסגרת זו תפעל עיריית ירושלים לקיום תרבות יהודית אשר ייתנו מענה לכלל אוכלוסיות השכונות על גווניה, ובהן העותרות, החל משנת 2019 ואילך וזאת בדרך של קניית שירותים על פי חוק ובהתאם לנהלים המקובלים בעירייה". עוד הוסכם כי "תוכנית העבודה תיבחן, בין היתר, על פי אמות מידה של שוויון בשים לב לצורך במתן מענה לצרכי כלל התושבים".

בין האירועים המתוכננים: פעילות תרבותית בשבת בפארק דניה, חגיגות ט"ו באב בפאב המפלצת ועוד. במודעה שפורסמה, שבה מופיע לוגו של עיריית ירושלים לצד לוגואים של התנועה הרפורמית, קהילת הדרור, מינהל יובלים ופאב המפלצת, נכתב: "אנו מזמינים אתכם להיפגש יחד לקבלת שבת, טיולים, בילוי משפחתי בגינה הקהילתית, כל המשפחה יחד באווירה פתוחה ומקבלת".


הפרסום העירוני של אירועי התרבות היהודית של הקהילה הרפורמית בירושלים

הפרסום העירוני של אירועי התרבות היהודית של הקהילה הרפורמית בירושלים


עו"ד מירי נחמיאס, מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, מסרה ל"כל העיר": "אנו מברכים על הנכונות של עיריית ירושלים לפעול לטובת קיום אירועי תרבות יהודית לציבור בירושלים המבקש לציין אירועי תרבות יהודית וחגים באורח פלורליסטי ושוויוני. מתן המענה לכלל הציבור בירושלים על כל גווניו, מתחייב מהוראות החוק ופסיקת בית המשפט. הגיעה השעה שכלל הציבור בירושלים יקבל מענה ויוכל לציין אירועי תרבות יהודית וחגים באורח שוויוני ופלורליסטי בהתאם להשקפת עולמו בתמיכת העירייה".

רב קהילת הדרור בירושלים עזרא אנדי מוסיף ואומר: "אנו גאים בחברת הקהילה שלנו ענבל כהן, שהובילה את המהלך של ההכרה מצד עיריית ירושלים בזרמים ובקבוצות דתיות וליברליות שזכאיות לתמיכה – שצריך לומר – עדיין קטנה יותר מהתמיכה במוסדות אורתודוכסיים, אבל זאת התחלה לתיקון של חוסר צדק חברתי מבחינת חלוקת המשאבים. זה יאפשר לנו לעשות פעיליות שאין לנו אפשרות לעשות אותן בדרך אחרת, מכיוון שאין לנו מימון ותמיכה של מוסדות אורתודכסים שמקבלים תקצוב באופן שוטף. אני מזמין את כולם להתחבר באופן רוחני ליהדותם, בצורה שיוויונית ופלורליסטית".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר