הרב שלמה עמאר (צילום: אוליבייה פיטוסי)
הרב שלמה עמאר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הרב הראשי של ירושלים תוקף את קהילת הלהט"ב הדתית; הבית הפתוח מגיב: "אנחנו כאן כדי להישאר"

הרב עמאר שוב תוקף את קהילת הלהט"ב הדתית בירושלים: "הם לא דתיים. יותר טוב שיזרקו את הכיפה ואת השבת; פושעי ישראל". הבית הפתוח: "אנו קוראים לרב עמאר לחזור מהדברים החמורים. אנו מחויבים להמשיך ולהיאבק, למען הציבור הדתי-הגאה"

פורסם בתאריך: 23.7.19 09:30

הרב הראשי של ירושלים שוב תוקף את קהילת הלהט"ב הדתית בירושלים. בכנס שנערך בסוף השבוע באשדוד, כפי שפורסם בחדשות "כאן", אמר הרב עמאר בין השאר: "יש אנשים שקוראים לעצמם דתיים שגם נפלו בפח הזה. הם לא דתיים. יותר טוב שיזרקו את הכיפה ואת השבת ויגלו את פניהם האמיתיות. הם פושעי ישראל בגופם". עוד הוסיף הרב עמאר ואמר על נושא טיפולי ההמרה: "כל אחד יכול להתגבר, לא צריך לא המרה ולא פסיכולוג ולא שטויות. צריך רק יראת שמיים, רק אמונה בה' להתגבר".

על הדברים הקשים שאמר הרב עמאר מגיבים הבית הפתוח בירושלים וארגוני להט"ב דתיים – "בת קול", "חברותא" ו"קהילה דתית גאה": "כדתיים ודתיות לא ברור לנו מאיפה שואב הרב את הכוח לדחוק אותנו מחוץ ליהדות? מאיפה התעוזה לבקש מאיתנו לוותר על שמירת השבת ובכך לוותר על הזהות הדתית שלנו?", כך מסרו הארגונים הבוקר, שלישי. "'ובחרת בחיים' זה הציווי שניתן לנו. 'טיפולי המרה' שמוצעים לנו רק פוגעים בנו, ואנו בוחרים ובוחרות לחיות. הרב עמאר, במילים החמורות שלך קראת למשפחות שלנו להקיא אותנו מתוך הבית ומתוך הקהילות שלנו. אנו מצפים ממרא דאתרא להיות איש תורה וחסד, אוהב שלום ורודף שלום, לנהוג בדרך ארץ ואהבת אדם ולחזור בו מדבריו".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

ערן גלובוס (צילום: עופרית אסף)

ערן גלובוס (צילום: עופרית אסף)


"אנחנו קוראים וקוראות לקהילות הדתיות להמשיך ולהכיל אותנו, חברי וחברות הקהילה הדתית הגאה, שהן אהבת ה' והן אהבתנו נמצאות בנו, ודרות בכפיפה אחת. שנאמר: 'שלא נבוש ולא ניכלם לעולם ועד'", כך מציינים ארגוני הלהט"ב הדתיים.



ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח מוסיף ומגיב: "לצערנו הרב הרב בחר לתקוף את בני ובנות ירושלים – את הלהט"בים הירושלמים. הרב – אנחנו אלה שאתה פוגש בטקסים ובישיבות, ברחובות העיר ובבתיה כנסת. נסה לחשוב על אלפי הפנים הצעירות האלו שראית, מתבוננים בך בכבוד וביראה, על מנת שתתחיל לתפוס את המחיר הבלתי נסבל שהם משלמים על מילותייך חסרות האחריות".

"הרב עמאר, בחרת לתקוף את צאן מרעך", מציין גלובוס. "קראת לחברי הקהילה הדתית הגאה 'פושעי ישראל'. השחרת פניהם מול משפחותיהם ומול קהילתם ובכך אתה מטיל הטלת ספק ביכולתך להנהיג אותם. אנחנו נמשיך להילחם על ירושלים שלנו, לא פחות משהיא שלך. לא משנה כמה תנסה להמשיך ולדחוק אותנו – אנחנו כאן כדי להישאר, על מנת להפוך את ירושלים לעיר שבה כל אדם יכול לחיות את חייו בחופשיות ולפי דרכו. אנו קוראים לך לחזור בך מדבריך החמורים. אנו מחויבים להמשיך ולהיאבק, למען הציבור הדתי-הגאה, למען ירושלים ולמען החברה הישראלית בכללותה".

אין זו הפעם הראשונה שבה הרב עמאר יוצא נגד קהילת הלהט"ב בירושלים. לפני שמונה חודשים, כפי שפורסם ב"כל העיר", התבטא הרב עמאר נגד כניסה של ארגוני להט"ב לחינוך הדתי ועורר סערה. "זה לא קירוב אלא תיעוב", אמר הרב עמאר. בתגובה לדבריו מסר גלובוס כי "הרב שלמה עמאר ממשיך בקמפיין שנאה מתועב. איך מצפונו לא מייסר אותו כאשר הוא מתייג מאות אלפי תלמידים ותלמידות כ'מסוכנים וחולים' – משתתף בכנס על חינוך וקורא לחוסר סובלנות? את כל זה הוא עושה כרב העיר ירושלים, שליח ציבור המקבל משכורת מכספנו. הגיע הזמן לומר בקול רם וברור שלרבנים ולאנשי דת להט"בפובים אין מקום בציבוריות הישראלית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נטולי השכלה,
    תפקידו של הרב שליח הציבור המקבל משכורת מכסםץפי הציבור להיות להט"בפוב ולומר את דברי התורה והדת..! למרות שהם סותרים את דרכם האישיות.
    תפקידו של הרב לומר את דברי התורה, וזה בדיוק מה שהוא עושה, כאשר אתם מבקשים מרב או איש דת שהוא לא יגנה את מעשיכם ואם מגנה אין לו מקום בתפקיד בציבורי של רב, אין דת שתומכת במעשיכם, ולכן תםקיד אנשי הדת הוא לעמוד כנגדכם..!
    המשיכה לעברות בתורה נקראת תאווה והתאווה היא חולי..! אחד יש לו תאווה לממון אחד לנשים ואחד לבני מינו, כמו שמחלל השבת צריך לשוב בתשובה כך גם אתם, אדם שמחלל שבת לא קורא לעצמו דתי, וכך גם גנב הוא לא דתי, וכן להט"ב הוא לא דתי, כי משמעות המילה דתי היא לשמור על חוקי הדת ואתם מפרים אותם

  2. שרון

    בושה, עלק רב… לא יאומן שהוא מקבל ממני כספי מיסים מאומר כאלו דברים! להוציא אותו להורג על הסתה לרצח

  3. רורי

    אני שיוריד את התחפושת שיש לו ונראה מה נשאר ממנו עם כל הרבנים שיש!!

  4. יודע דבר

    תראו מי מדבר, פרימיטיב עם שמלה… ד"ש מהרב מוטי אילון….

  5. חרדי

    לכל הלועגים לרב תיזהרו כי עונשו של המדבר על צדיקים עקיצת עקרב.

  6. אביטל

    מעניין שהרב בחר לתקוף דווקא את הקהילה. לא ראיתי שהוא מוקיע ומשתלח ברבנים פדופילים שהורשעו, לא ראיתי שיצא לאחרונה נגד רבנים שנעצרו בגלל פדופיליה. הוא בחר לתקוף אנשים שלא פשעו ולא עשו שום דבר לא חוקי. האם הרב מצדד בפשעי פדופיליה? לא ראיתי אותו קורא לקחת את תעודת הרב של אילון שהשתחרר אחרי שישב בכלא על פדופיליה.
    ולמשתמש האנונימי שכתב, שאנשים שגונבים אינם דתיים…הממ…יש בכנסת אחד, הרב דרעי למשל, שידב בכלא וחא מבינה איך הוא בכנסת, אז לפי מה שאתה כותב, הוא איננו דתי. נהדר.

  7. מוחמד

    אני ממש שמח שהרב הנכבד מתנגד, זה מה שהוא צריך לעשות. ומנגד אני עוד יותר שמח שיש קהילות של להטבים, דתיים או לא שתומכות באנשים שלהם. כל אחד צריך לעשות את מה שהוא מאמין בו, ולפעמים זה נהיה קצת לא נעים ולא נוח, אבל ברוך השם נשים כבר לא צריכות לשרוף חזיות ולפעמים אפילו משלמים להן שכר הוגן, העגלה ממשיכה וכל אחד יילחם על אמונותיו..

  8. אני

    אני עדיין לא מבינה את הקשר בין גאווה לבין סגנון חיים של מישהו? במה הגאווה? אתה מי שאתה וזה לא משנה באיזה מצעד תצעד עץ לימון לא יכול לגדל תפוזים לא משנה באיזה מצעד יצעד

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודק וטוב שהרב אומר את מה שצריך לומר ללא כחל ושרק וזה בדיוק תפקידו של רב, לומר את דבר השם. תודה לרב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר