מתקן למיחזור בקבוקים (צילום: אייל טואג)

הפליאה של תאגיד המיחזור אל"ה מהמהלך של העירייה

בעקבות הפרסום אתמול ב"כל העיר" על המהלך העירוני להוצאת מתקני מיחזור מהשכונות - חיים זרביב, מנכ"ל תאגיד המיחזור אל"ה מוסר ל"כל העיר": "נודע לנו כי עיריית ירושלים פינתה כמה עשרות מיחזוריות מתוך 1,800; אני מאמין שאחרי שנשב איתם נמצא פיתרון שינגיש את המיחזור ברחבי העיר"

פורסם בתאריך: 26.7.19 07:56

סערה בעקבות הפרסום ב"כל העיר" על המהלך של עיריית ירושלים להוצאת מתקני מיחזור בשכונות העיר. ל"כל העיר" נודע כי בתאגיד המיחזור אל"ה (איסוף למען הסביבה) כלל לא עודכנו על המהלך העירוני, אליו כפי שנראה הם מתנגדים. בתאגיד אל"ה מציינים כי ירושלים מדורגת גבוה בדירוג הערים הממחזרות – למעשה, התושבים הירושלמים הם מצטיינים בכל הקשור למיחזור פסולת בקבוקים, נייר וזכוכית. לכן, בתאגיד אל"ה הופתעו לגלות על הוצאת המתקנים מהשכונות.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

חיים זרביב, מנכ"ל תאגיד המיחזור אל"ה, מוסר ל"כל העיר" כי "בעיר ירושלים יש כ-1,800 מיחזוריות ברחבי העיר. תושבי העיר מצביעים ברגליים ונמצאים במקום גבוה בסולם הערים הממחזרות. לאחרונה נודע לנו כי עיריית ירושלים פינתה כמה עשרות מיחזוריות מתוך ה-1,800, שהפריעו כנראה לתנועה של הולכי המדרכות. אני מאמין שאחרי שנשב איתם נמצא פיתרון שינגיש את המיחזור בכל האזורים ברחבי העיר".

לפי נתוני אל"ה שפורסמו לפני ארבעה חודשים ירושלים נמצאת בגידול מתמיד במספר בקבוקי המשקה המשפחתיים שמועברים למיחזור. כך למשל, בשנת 2018 נאספו ברחבי ירושלים כ-734 טון בקבוקים משפחתיים וזאת לעומת כ-720 טון בשנת 2017.

גם עבור המשרד להגנת הסביבה נראה כי מדובר במהלך מפתיע, שבוצע ללא תיאום. כפי שמסר המשרד להגנת הסביבה ל"כל העיר": "המשרד להגנת הסביבה לא יודעים על כל שינוי שביצעה עיריית ירושלים. על פי החוק, העירייה מחויבת לבצע הפרדת פסולת למיחזור על בסיס חוק איסוף ופינוי פסולת למיחזור, חוק האריזות וחוק פסולת אלקטרונית".


 

ריכוז מתקני מיחזור נייר - נוה יעקב, השבוע (צילום: שלומי הלר)

ריכוז מתקני מיחזור נייר – נוה יעקב, השבוע (צילום: שלומי הלר)


כפי שפורסם אתמול, חמישי, ב"כל העיר" – בשבועיים האחרונים החלה העירייה לפנות את מתקני מיחזור הבקבוקים והנייר, שמוצבים בשכונות ברחבי העיר. מי שיהיה אחראי על הפרדת הפסולת של הירושלמים יהיה מפעל גרין-נט בעטרות. למעשה, עיריית ירושלים היא העיר הראשונה שמפסיקה בארץ את המודל שקיים בערים רבות בעולם-– שבו תושבים מפרידים בעצמם את הפסולת ומשליכים אותה למתקני מיחזור ייעודיים – נייר, בקבוקים, זכוכית.

בעיריית ירושלים אישרו ל"כל העיר" את פרטי המהלך וציינו כי "עיריית ירושלים מפנה את האשפה לאתר מחזור 'גרין-נט', מהמתקדמים במדינה, שם מתבצע מיון האשפה והעברת פסולת למיחזור. ברחבי העיר פרוסים 50 מרכזוני מיחזור. לאחרונה פונו חלק ממכלי האיסוף למיחזור נייר ובקבוקים, מהאזורים בהם יש ממילא מרכזוני מחזור, במטרה לשפר את חזות העיר ואת המרחב הציבורי. עיריית ירושלים מעניקה תשומת לב רבה לסוגיית המחזור והגנת הסביבה ולראיה, העיר מובילה זו השנה הרביעית ברציפות בשיעור מיחזור האשפה (מעל 42% בשנת 2018)".




 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. יוסי משה

    הכל כסף!
    אל״ה משלמים על בקבוקים שממויינים בגרין נט יותר מאשר על המיחזוריות, אז פלא שגרין נט לוחצים על העירייה להפנות אליהם יותר בקבוקים ‍♂️

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר