מצעד הגאווה, אריה קינג (צילומים: מולי גולדברג, שגיב כהן)
מצעד הגאווה, אריה קינג (צילומים: מולי גולדברג, שגיב כהן)

דעה | לשלול את זכויות היתר מהקהילה הגאה

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" וברקע דרישת מארגני מצעד הגאווה לתלות את דגלי הגאווה לקראת המצעד ביום חמישי, סגן ראש העיר אריה קינג טוען: "האליטה המורמת מעם דורשת לעמצמה, שוב, זכויות יתר שאין לאף תושב אחר בירושלים" | טור דעה

פורסם בתאריך: 27.5.24 10:22

האליטה המורמת מעם דורשת לעצמה, שוב, זכויות יתר שאין לאף תושב אחר בירושלים.

מצעד הגאווה מעורר המחלוקת, שיתקיים (בעזרת ה' – לא יתקיים!) השבוע בירושלים, הוא הפגנה לכל דבר ועניין.

אין על כך עוררין. זה בא לידי ביטוי במסמכים שאותם הגישו מארגני המצעד לאישורו, אשר נושאים את הכותרת של 'בקשה למחאה והפגנה', וזה בא לידי ביטוי גם בדברי יחצ"ני המצעד, שאומרים שלא מדובר באירוע תרבותי אלא מדובר בהפגנה לכל דבר ועניין.

ומכאן עולות השאלות – האם אתם מכירים מקרה אחד במדינת ישראל או בירושלים, שהרשות המקומית שותפה בהפגנה?

האם מישהו מכיר דוגמא לאישור זמני לתליית דגלים על עמודי התאורה של העירייה?

לפני כשנתיים הפניתי את חב"ד שיבקשו לתלות דגלים לרגל תהלוכות ל"ג בעומר. הם סורבו על ידי העירייה.



 

 

גם כאשר ארגון 'להבה' ביקש לקיים מחאה באותו התוואי של המצעד המדובר, וביקש לאפשר תליית דגלים – בקשתם נענתה בסירוב על ידי העירייה.

אפילו כשארגון אוהדים פנה לעירייה כדי לתלות דגלים של קבוצתם לרגל זכייתה בתואר נכסף – התשובה מהעירייה היתה שלילית.

הגיע הזמן להתייחס לחברי "הקהילה" כאל תושבים רגילים. הגיע הזמן להתייחס אליהם בצורה שוויונית ולשלול מהם את זכויות היתר הפרבילגיות שהם התרגלו לקבל, תוך שהם נסמכים על החלטות שיפוטיות שמפלות את כלל הציבור אל מול האליטה המורמת מעם הזו, שאינה מייצגת אף לא 5 אחוזים מאוכלוסיית העיר.

 

תגובות

24 תגובות
24 תגובות
  1. חמדת

    'האליטה'??? אתה מדביק כינוי שווא ל-10% מכל חלק באוכלוסיית העיר. וגם בעולם כולו. 10% שחווים התנכלות – דומה לזו שהפגנת במה שכתבת. זו הסיבה לכך שיש מצעדי גאווה בכל עיר חשובה בעולם – לכבודם תולים דגלים.
    אבל כנראה שאתה מעדיף להשאיר את עיר בירתנו בעידן החושך… עם תגובה כשלך, ירושלים תשקע בחזרה לימי אפליה והתנכלות לכל מי שאינו שייך למיינסטרים.
    בושה.

  2. תושב ירושלים

    תושבי ירושלים לא צריכים לסבול את המצעד ההזוי הזה, חרפה ותועבה. מעשים שפלים מבעלי חיים

  3. רק אומרת

    בגלל הרצח של שירה בנקי ז"ל

    בוא נהיה כנים, מה שבהתחלה היה קבלת זכויות בסיסיות להומואים ולסביות הוא עכשיו קבלת זכויות יתר לקווירים/ מגדרניים/שמאל רדיקלי- להיות מעל כל דת או אג'נדה. לכן אני מסכימה עם הטענה של הכותב והייתי שמחה לא לראות את דגלי חב"ד )כאילו הם ל"ג בעומר בהתגלמותו( ולוותר תמורת זאת על דגלי הגאווה

    אבל הרצח

  4. עובד

    אתם בעירייה תתחילו בזה שלא תאפשרו שלטים מטרידים בכביש בגין אתה הראש וכל שאר השלטים המטרידים אשר גורמים לחוסר ריכוז בזמן נהיגה

  5. N

    עוד ממורמר. לרוב הממורמרים פוחדים מהנושא הזה ואולי לא סתם…

  6. תומר

    הוא ואחרים חשוכים ובורים. תנו לנו לצעוד ולהגיע לשיוויון מלא בזכויות. למה שאני וחבריי נשרת בתור קצינים בצה"ל ונגן על עלוב הנפש הפוליטי הזה?!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אוחחחח לביאה קינגית, לא יפה לך זועפת… מקמט את עור הפנים. תבואי למצעד להרים קצת, יהיה צבעוני ומהמם

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל חדלי האישיות (סליחה על הביטוי) זה לא המקום למיצעד ובטח לא בזמן מלחמה אנא מכם היו כאחד העם ורדו ממיצעד האיוולת המתוכנן והראו שותפות אמיתית כמו שקיבלו אותכם רוב הציבור עד עתה…ואחרת אל תלינו שסולדים מכם בגין אי הסולדריות מצידכם בעת מילחמה..גם ביום העצמאות היינו בפרופיל נמוך מאוד בהזדהות עם הקורבנות והחטופים..אז מי שמכם מורמים מהעם וחריגים ל"דעת" קחו החלטה אמיצה ומשכילה ובטלו את המיצעד עד חזרת אחרון החטופים וסיום המילחמה. תקבלו המון נק' זכות מכך חשבו על הסוגיה בכובד ראש. אשמח לתגובות עומק לא רדודות!!

  9. תל אביבית חילונית

    אומרים לכם שיש מלחמה וצריך להוריד את האש ולא לקיים את המצעד – לא מקשיבים.
    אומרים לכם שדגלים אחרים שביקשו לתלות – נידחו עי העירייה – לא מקשיבים.
    אומרים לכם שבכל הארץ אווירת האבל על החטופים ןהנרצחים שוררת ונדרשת רק אווירה מאחדת – לא מקשיבים.
    ואתם ליטרלי מצהירים שזו הולכת להיות הפגנה ולא מצעד "תמים",
    אז אל תבואו בטענות כשהשנאה לקהילה, שאתם כל כך רוצים להיפטר ממנה, תתודלק מחדש. חבל.
    חשבתי שאתם בעד peace & love….

  10. כמה טעויות בדעה אחת

    עד כמה שאני מסכים שהשנה לא צריך להתקיים מצעד גאווה אלה משהו אחר טיפה יותר מצומצם (וזה בתור ביסקסואל) לומר "זכויות יתר" זה גועל נפש. אירועים דתיים גדולים ממשיכים להתרחש (ההילולה במירון לפני רק מספר ימים לצורך הדוגמה). לא אכפת לי במה אתם מאמינים או לא מאמינים, אל תהיו היפוקריטים!

  11. מיסל

    כמה כעס ורוע בתגובות של האנשים, תסתכלו על היתרונות שבדברים ותנשמו כולכם וכולכן. למצעד הגאווה – תהפכו את זה לעצרת כמו שעושים בתל אביב וממש ממש מכבדים ואפילו אוהבים את הרעיון, מדובר פה בלהראות שיש לכם לב בזמן מלחמה, להפגין בצורה קצת שונה. להראות אהבה כלפי העם שלכם, אתם לא יכולים לבקש שיזדהו איתכם ויהיו בצד שלכם כשאתם לא מסוגלים לעשות מינימום הזדהות לטובת העם שלכם שנמצא במלחמה ואיבד ומאבד חיים יום אחרי יום. אז תהיו אור לעמכם, או שאל תעשו עוד רעש יש לישראל מספיק בעיות כרגע. ודבר שני מהצד של עיריית ירושליים המטומטמת שבוודאות מחפשת מלחמות כי כבר קראתי על הכתבות של שנים עברו – תנהלו שיח אנושי תהפכו את זה לעצרת תעודדו ותרימו לאוכלוסייה הגאה ותראו להם שאפשר לעשות דברים יפה וביחד. ותוסיפו גם דגלי ישראל למצעד הצבעוני להזכיר לעולם שאנחנו מדינה כזאת שאכפת לה מאזרחיה יותר מאשר מדינות ערביות מסויימות שכול מה שמעניין אותן זה מלחמה ולרצוח את כל היהודים. מקווה שהמסר הועבר, תפתחו את הראש, מספיק שאדם אחד ממצעד הגאווה נמצא באיזו קבוצה שלהם וייקח את ההודעה הזו בצילום מסך לקבוצת וואצאפ שלהם להראות שאפשר גם אחרת ושזה יגיע למארגני האירוע ויעורר שיח זה יזיז דברים יותר טוב. בהצלחה. אוהב אתכם, אני סטרייט אבל אין שום קשר בימים האלה בא לי רק לבכות שהעם שלי כל כך מפורק וכמה אנשים טובים מתים או נופלים כלכלית ונפשית, אל תוסיפו להרע הייתי מחבק עכשיו כל אחד ואחת מכם רק תתנו לנו לעשות דברים באהבה וביחד.. אמן, רק תקחו לקבוצות שלכם תשתפו עם כולם. אוהב.

  12. מדלנה

    אין שום שייכות לחושך מקבלת את כולם באהבה אבל אני לא סובלת את מצעדי התועבה בושה לקרוא לדבר הזה גאווה כל אחד שיעשה בביתו מה שבא לו הם רוצים לשלוט על הילדים מגיל קטן להחדיר להם שמותר בן ובן רק בגללכם יש אסונות במדינה

  13. מירי

    בור מוחלט! דגלים לתלייה, קח את הדגלים. למי אכפת? הדגלים הם כדי לסמן אי שיוויון בזכויות.
    לא רק שאין זכויות יתר להקהילה הגאה אלא אסור להם להתחתן בארץ ויש המון אפלייה נגדם. ברגע שזה לא יהיה, אף אחד לא יבש לתלות דגל או לקיים מצעד שהוא מחאה פוליטית

  14. הרברטו

    לא רוצים שתהרסו לילדים את הטבעיות! די כבר עם הכפייה המוטצית הזו! לכו תעשו מצעדי תועבה במדבר מחוץ לעיר לא לעיני כל. אתם הורסים לנוער את המוח.

  15. רוני, האגודה למען הלהט"ב

    הי כולןם, אני רוני, מתנדבת של האגודה למען הלהט"ב, המנסה לשנות מידע שגוי ושיח פוגעני כלפי הקהילה.
    עצוב לראות את התגובות פה על משהו שאמור לסמל קבלה, הכלה ואהבה.
    הלהט"בופוביה הזו אינה במקומה. חברות וחברי הקהילה תורמות.ים למדינה בדיוק כמו סטרייטים. אנחנו עובדות.ים, משלמות.ים מיסים, עושות.ים מילואים, ואף מקפחות.ים את חיינו במלחמה.
    בתור עם שעבר תלאות ללא סוף צריכה להיות לנו החובה המוסרית לעמוד זה לצד זה ולזכור כי "דרך ארץ קדמה לתורה" ו-"ואהבת לרעך כמוך".
    אם מישהי.ו נפגע.ה מאירוע להט"בופובי, אין צורך להישאר עם זה לבד. באגודה ישנם מרכזים לטיפול, ייעוץ והקשבה https://www.lgbt.org.il/support-lgbt

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר