אבו גוש
אבו גוש

אבו גוש מתרחב: אושרה תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה לאשר באבו גוש בניית 650 דירות חדשות והקמת שטחי ציבור ואזור תעסוקה בהיקף של 20 דונמים

פורסם בתאריך: 29.12.19 17:37

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה לאשר ביום חמישי שעבר תוכנית למגורים ביישוב אבו גוש. התוכנית כוללת בניית 650 יחידות דיור חדשות, שטחי ציבור ואזור תעסוקה בהיקף של כ-20 דונמים ושטח ושטחים פתוחים בהיקף של כ-40 דונמים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


התוכנית, שמקודמת ביוזמת משרד הבינוי והשיכון על ידי משרד אבי בן גור אדריכלות ובשיתוף פעולה עם המועצה המקומית – ממוקמת בחלקו הצפון-מזרחי של הישוב וכוללת תוספת של הדירות, שייבנו במבני מגורים של עד ארבע קומות. בנוסף ליחידות הדיור, התכנית כוללת 20 דונם עבור שטחים לצורכי ציבור, ו-40 דונם של שטחים פתוחים ובהם פארק שכונתי. כמו כן, במסגרת תכנית המתאר הודגש החוסר בשטחי תעסוקה בישוב ולכן שולב בתכנית אזור תעסוקה של 37,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה וכן 2,000 מ"ר שטחי מסחר שכונתי שעתידים לסייע בחיזוק מעמדו הכלכלי של הישוב ובהעלאת אחוז המועסקים.

"התוכנית נסמכת על תכנית המתאר המאושרת לישוב ותואמת לעקרונותיה, ומהווה בשורה אמיתית בכל הקשור לאופק הפיתוח והגדלת היצע פתרונות הדיור בישוב אבו גוש", נמסר מהוועדה. "הבינוי המוצע, מאפשר מגורים איכותיים תוך ניצול הקרקע מחד, ושמירה על דפוסי המגורים המקובלים בישוב, מאידך. וכן נותן מענה לביקוש הגבוה לתיירות בישוב ועל כן כולל אפשרות להמרת שטחי מגורים ביחידות אירוח במבני המגורים".

סגן הממונה על התקציבים באוצר ויו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר מציין כי "מדובר בתכנית נוספת למגורים שאושרה ביישוב אבו גוש. התכנית מצטרפת לתכנית הרובע המערבי שאושרה בישוב בשנת 2017 ובכך מהווה צעד משמעותי נוסף בפיתוח הישוב ובהקלה על מצוקת הדיור שחווים תושביו. יחד עם הגדלת מלאי השטחים הציבוריים וחיזוק הבסיס הכלכלי צפויה התכנית להביא לשיפור משמעותי באיכות החיים בישוב".




תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר