פרויקט 'ארץ חפץ', שכונת שמואל הנביא (הדמיה: קשת נדל"ן)
פרויקט 'ארץ חפץ', שכונת שמואל הנביא (הדמיה: קשת נדל"ן)

שמואל הנביא: אושרה תוכנית פינוי-בינוי למגזר החרדי בירושלים

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לקדם תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת שמואל הנביא - ארבעה בניינים בגובה 12 קומות, 192 דירות חדשות

פורסם בתאריך: 29.12.19 17:52

תוכנית לפינוי-בינוי חדשה אושרה למגזר החרדי בירושלים – הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לקדם תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת שמואל הנביא, שכוללת ארבעה מבני מגורים בגובה 12 קומות, הכוללים 192 יחידות דיור.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, מציינת כי מדובר "בתוכנית יצירתית אשר הצליחה לעמוד באתגר המשמעותי של התחדשות עירונית במגזר החרדי".

התוכנית שביוזמת חברת קשת נדל"ן, מתפרסת על שטח של כארבעה דונמים וממוקמת ברחוב ארץ חפץ בשכונת שמואל הנביא. הבניינים החדשים ייבנו במקומם של שלושה מבני מגורים הכוללים 46 יחידות דיור. "בנוסף ליחידות הדיור החדשות", מציינים בוועדה המחוזית, "התוכנית כוללת הגדלה של השטחים הציבוריים הפתוחים במתחם וקישורם לרצף שטחים פתוחים בשכונה וכן תוספת שטחים למסחר שכונתי ולמבנים ומוסדות ציבור".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בוועדה המחוזית מספרים כי "התכנון כולל מאפיינים ייחודיים המתאמים לאוכלוסייה בשכונה, הכוללים בין היתר על בינוי של עד 12 קומות, הפחתה של תקן החניה, דבר שמפחית את עלויות הבנייה של הפרויקט ועל כן מגדיל את ישימות התכנית, שילוב של שטחים ציבוריים בתוך מבני המגורים דוגמת גני ילדים ומעונות, בתי כנסת, מקווה, טיפת חלב, חללי לימוד תורני וכו'. בנוסף, לעתים משולבות דירות קטנות בהיקף גדול יותר מזה הנקבע באוכלוסייה הכללית (20 אחוזים) וזאת על מנת לענות על הביקושים הגדולים לדיור בהישג יד בקרב האוכלוסייה החרדית. על מנת לעודד הגדלת היקף התעסוקה בקרב האוכלוסייה, ועל מנת לתת מענה לבעיית הבניה לגובה לעיתים משולבים שטחי תעסוקה בקומות הגבוהות של המבנים כאשר המגורים משולבים בקומות הנמוכות. זאת בשונה מתכניות אחרות, בהן בדרך כלל שטחי התעסוקה משולבים בקומות הנמוכות ואילו המגורים בקומות הגבוהות".

בוועדה המחוזית מוסיפים ואומרים כי תוכנית זו מצטרפת לתוכנית התחדשות עירונית נוספת לציבור החרדי שאושרה להפקדה גם היא ברחוב פ.צ חיות בשכונת נוה יעקב. התוכנית על שטח של כ-11.5 דונמים, כוללת הקמת שלושה מבנים חדשים בגובה 12 קומות הכוללים 205 יחידות דיור. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו שני גני ילדים ושלוש כיתות מעון יום שישולבו במבני המגורים. התוכנית החדשה תוקם במקום מבנה מגורים בן 4 קומות ובו 32 יחידות הדיור, המצוי כיום בשטח.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר