הפגנת החוכרים מלפני כחצי שנה, טלביה (צילום ארכיון, אורן בן חקון)
הפגנת החוכרים מלפני כחצי שנה, טלביה (צילום ארכיון, אורן בן חקון)

תושבי שכונות בירושלים במתקפה: "הממשלה, קק"ל והעירייה מחלקות את ירושלים לכל המרבה במחיר"

לאחר הודעת חברת 'אקסטל' על השלמת עסקת הענק לרכישת אדמות הפטריארכיה, המטה לחכירה הוגנת שמייצג תושבים בשכונות רחביה, טלביה וניות תוקף את התנהלות המדינה: "מותירה את החוכרים טרף לספסרי קרקעות"

פורסם בתאריך: 15.1.24 08:17

במטה לחכירה הוגנת, שמייצג את תושבי שכונות טלביה-רחביה-ניות, שמתגוררים על אדמות הכנסייה, יוצאים במתקפה חריפה נגד מוסדות המדינה ונגד העירייה, זאת בעקבות ההודעה שהוציאה חברת 'אסקטל' על השלמת עסקת הענק לרכישת קרקעות הכנסייה.

"השלמת העסקה שבוצעה היום מאפשרת לחברה זרה להשתלט על שכונות שלמות בירושלים שבהם מתגוררים אלפי אנשים, ולאיים בגירושם מבתיהם", אומרים במטה החכירה ומוסיפים: "בכל העולם המערבי החוק אוסר על כך, ורק בירושלים המדינה וקק״ל שותקות, לא נוקפות אצבע ומותירות את החוכרים טרף לספסרי קרקעות, זאת בניגוד להתחייבויות של קק״ל והמדינה להגן על החוכרים. ממשלת ישראל, קק״ל ועיריית ירושלים מחלקות את ירושלים לכל המרבה במחיר".

ההודעה הזו, כאמור, באה כתגובה להודעה של 'אקסטל' בראשות איש העסקים גארי ברנט על העברת התשלום האחרון ועל השלמת העסקה לרכישת האדמות מקבוצת 'ניות'. מאז פורסם לראשונה על העסקה, המטה לחכירה הוגנת והתושבים, שביתם נמצא על האדמות הללו, מבקשים למצוא עבורם פתרון.

כידוע, כפי שפורסם, האדמות הללו נחכרו על ידי קק"ל מהכנסייה היוונית לתקופה של 100 שנים, כשהחכירה צפויה להסתיים בין השנים 2052-2050, מה שיותיר את התושבים הלכה למעשה ללא הדירות והבתים.

 

 

התושבים דורשים מהמדינה למצוא פתרון, או לכל הפחות להאריך את תקופת החכירה, עד להסדרה מלאה של הנושא.

יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר רשימת 'האיחוד הירושלמי': "עיריית ירושלים ומוסדות התכנון לא צריכים לאפשר קידום תכניות של יזמים שרכשו קרקעות כנסייה מבלי שקודם כל יוסדר מעמדן של החוכרים שעומדים בסכנת אבדן דירותיהם. העובדה שעיריית ירושלים ומוסדות התכנון מוכנים לדון ולקדם תכניות של יזמים כאלו מבלי שהוסדר מעמד החוכרים מעודדת, מעודדת רוכשים נוספים לרכוש את הקרקעות כאשר כל מעבר קרקע מיד ליד יקשה על הסדרת הנושא".

מנגד, היזם ברנט מעוניין לממש את הנכס שרכש – הקרקעות – ולהשביח אותו באמצעות התחדשות עירונית.

לאחר השלמת העסקה מסר גארי ברנט, מנכ"ל אקסטל: "השלמת העסקה כעת מצד קבוצת הרכישה מהווה הבעת אמון משמעותית בשוק הישראלי ובפרט בעיר ירושלים. מעבר לפוטנציאל הרב שאנו רואים בעסקה זו, אנחנו מאמינים כי למרות המלחמה והאתגרים שבה נמצאת ישראל, שוק הנדל"ן צפוי לצמיחה אדירה מיד בתום הקרבות. אנו נמצאים בימים אלה בשיחות עם כל הצדדים המעורבים, לרבות קק"ל והדיירים ומקווים למצוא פתרון הוגן עבור כולם".

העסקה, בסך 750 מיליון שקלים, כוללת העברת קרקע בשטח של כ-500 דונם, כולל, כאמור, קרקעות בשכונות טלביה, רחביה וניות, שמוחכרות לקק"ל בחוזה שצפוי להסתיים בין השנים 2052-2050. אלו הן קרקעות שעליהן מתגוררים כיום מאות תושבי ירושלים, שעלולים לאבד את בתיהם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר