משה ליאון, הפגנת התושבים מלפני כחצי שנה, טלביה (צילומים: עיריית ירושלים, אורן בן חקון)
משה ליאון, הפגנת התושבים מלפני כחצי שנה, טלביה (צילומים: עיריית ירושלים, אורן בן חקון)

ליאון לצד תושבי טלביה, רחביה וניות: "עיריית ירושלים תפעל על מנת להגן על זכויות החוכרים"

לאחר השלמת העסקה לרכישת אדמות הכנסייה, ראש העיר משה ליאון מביע תמיכה בתושבים, שעלולים לאבד את בתיהם ואומר: "מדובר בשאלה לאומית. מתכוון לקחת חלק במציאת פתרון למענם". במטה לחכירה הוגנת מברכים על הדברים אך מציינים כי "עד כה לא זכינו לראות פעולות ממשיות של העירייה"

פורסם בתאריך: 15.1.24 16:27

אתמול, ראשון, 14.1, הושלמה עסקת הענק לרכישת אדמות הכנסייה על ידי איש העסקים גארי ברנט וחברת 'אקסטל', מה שהעלה עוד את מפלס הלחץ בקרב תושבים בטלביה, רחביה וניות, אשר בתיהם החכורים נמצאים על האדמות הללו.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", התושבים, באמצעות המטה להגנת החוכרים, פועלים כבר למעלה משנה כדי לקבל הגנה כזו או אחרת מצד קק"ל, שחכרה את האדמות מהכנסייה (כשחוזה ההחכרה צפוי להסתיים בין השנים 2052-2050), מצד המדינה וגם מצד עיריית ירושלים. בינתיים, הם לא זכו למענה מספק מבחינתם.

כעת, בעקבות הודעת חברת 'אקסטל' על השלמת העסקה, ראש העיר משה ליאון מתייצב לצד החוכרים, תושבי ירושלים כאמור, ואומר: "מדובר בשאלה לאומית ולא בשאלה של זכות קניינית רגילה. עיריית ירושלים תפעל על מנת להגן על זכויות החוכרים".

ליאון מוסיף ומציין: "אני מתכוון לקחת חלק במציאת פתרון למען החוכרים וכבר פניתי בעניין לקק"ל ולממשלה. ככל שממשלת ישראל והקרן הקיימת לישראל יפעלו לטובת פתרון שלא על חשבון החוכרים, הן ימצאו בעיריית ירושלים ובי שותפים פעילים ובעל יכולת והשפעה לצידם".

בתגובה לדברים הללו של ליאון, מ'המטה לחכירה הוגנת' אשר מייצג את כלל תושבי השכונות נמסר: "אנו מברכים על האמירה הברורה של ראש העיר ומצפים ממנו לתמוך ולהוביל את קידום החקיקה למען תושבי העיר. המאבק הצודק יקבע את אופייה של ירושלים בעשורים הבאים. על העירייה מוטלת אחריות גדולה במניעת קידום בנייה של היזמים עד לפתרון הבעיה הכוללת של החוכרים. עד כה לא זכינו לראות פעולות ממשיות של העירייה לעצירת המסחר ברכושנו, ולתמיכת עיריית ירושלים בחקיקת חוק להגנת החוכרים. נשמח לפגוש שוב את ראש העיר בעניין".

 

 

מוקדם יותר פורסמה ב"כל העיר" תגובת מטה החכירה: "השלמת העסקה מאפשרת לחברה זרה להשתלט על שכונות שלמות בירושלים שבהם מתגוררים אלפי אנשים, ולאיים בגירושם מבתיהם, בכל העולם המערבי החוק אוסר על כך, ורק בירושלים המדינה וקק״ל שותקות, לא נוקפות אצבע ומותירות את החוכרים טרף לספסרי קרקעות, זאת בניגוד להתחייבויות של קק״ל והמדינה להגן על החוכרים. ממשלת ישראל, קק״ל ועיריית ירושלים מחלקות את ירושלים לכל המרבה במחיר".

העסקה, בסך 750 מיליון שקלים, כוללת העברת קרקע בשטח של כ-500 דונם, כולל, כאמור, קרקעות בשכונות טלביה, רחביה וניות, שמוחכרות לקק"ל בחוזה שצפוי להסתיים בין השנים 2052-2050. אלו הן קרקעות שעליהן מתגוררים כיום מאות תושבי ירושלים, שעלולים לאבד את בתיהם.

לאחר השלמת העסקה מסר גארי ברנט, מנכ"ל אקסטל: "השלמת העסקה כעת מצד קבוצת הרכישה מהווה הבעת אמון משמעותית בשוק הישראלי ובפרט בעיר ירושלים. מעבר לפוטנציאל הרב שאנו רואים בעסקה זו, אנחנו מאמינים כי למרות המלחמה והאתגרים שבה נמצאת ישראל, שוק הנדל"ן צפוי לצמיחה אדירה מיד בתום הקרבות. אנו נמצאים בימים אלה בשיחות עם כל הצדדים המעורבים, לרבות קק"ל והדיירים ומקווים למצוא פתרון הוגן עבור כולם".

 

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר