קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: דניאל בר און)
קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: דניאל בר און)

ההייטק הירושלמי מתרחב: תוכנית להקמת פארק הייטק ענק בתוך קמפוס גבעת רם

פארק ההייטק - "הוג'יטק" יתפרס על שטח של כ-150,000 מ"ר בתוך קמפוס גבעת רם; הצפי לאכלוס הפארק: בשנת 2023 ובו יעבדו למעלה מ-5,000 עובדים; האוניברסיטה העברית והרשות לפיתוח ירושלים פרסמו היום, שלישי, מכרז להקמתו

פורסם בתאריך: 16.4.19 18:59

תוכנית להקמת פארק הייטק ענק בתוך קמפוס גבעת רם באוניברסיטה העברית בירושלים יצאה לדרך. היום, שלישי, פרסמו האוניברסיטה העברית והרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) מכרז להקמת הפארק, שיתפרס על שטח של כ-150,000 מ"ר. הפארק שיקבל את השם – "הוג'יטק", צפוי להיות מאוכלס בשנת 2023 ויעבדו בו למעלה מ-5,000 עובדים.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

לפי תנאי המכרז רשאים להתמודד על הקמת הפארק חברות בעלות הון של 1.2 מיליארד שקלים ומחזור הכנסות מינימלי של 200 מיליון שקלים לשנה מפעילות מקרקעין. הפארק צפוי לתת מענה לביקוש הגובר מצד חברות הייטק וביוטכנולוגיה לריכוז פעילותם בתוך הקמפוס ויכלול מרכזי פיתוח, משרדים ומעבדות. כיום פועלות בכפר ההייטק בגבעת רם כ-50 חברות, כמו למשל לייטריקס, BrainQ, אורמד ועוד, ואלה צפויות לעבור לפארק כשיקום. פארק הוג'יטק הינו בבעלות משותפת של האוניברסיטה העברית (80 אחוזים) והרשות לפיתוח ירושלים (20 אחוזים).

הפארק יוקם בשני שלבים, תחילה ינוצלו זכויות הבנייה הקיימות במסגרת תב"ע מאושרת בהיקף של כ-65,000 מ"ר, ובשלב השני תקודם על ידי היזם שייבחר תב"ע חדשה בהיקף של 85,000 מ"ר נוספים. יצוין כי היזם שיזכה במכרז להקמת הפארק יתקשר עם המזמינים בעסקת קומבינציה במסגרתה יקים את הפרויקט, ישווק את שטחיו וינהל אותו לאורך 49 שנים עם אופציה לתקופה של 49 שנים נוספות.

לצד פארק ההייטק החדש בגבעת רם מתוכנן פרויקט נוסף, כפי שפורסם ב"כל העיר", של הקמת כפר הייטק וביוטק – במסגרת התוכנית לקירוי כביש בגין, סמוך לגבעת רם,  ובנייה של מגדלי דיור ותעסוקה בשטח. כפר ההייטק מעל כביש בגין יתפרס על שטח של כ-70,000 מ"ר.  לתוכנית זו יש לציין מתנגדים תושבי בית הכרם, שחוששים מקריסת התשתיות ומכאוס תחבורתי באזור.



סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה העברית ישי פרנקל מסר כי "פרויקט פארק הוג'יטק עתיד להעלות את ירושלים על מפת ההייטק בישראל ויאפשר קשר פיזי ישיר בין האקדמיה לתעשייה, דבר שאינו קיים היום בפארקים אחרים במרכז הארץ. הפארק יכלול מרכזי פיתוח, משרדים ומעבדות בתוך שטח הקמפוס בגבעת רם".

פרנקל מוסיף ומציין: "האקוסיסטם הייחודי שישנו בקמפוס גבעת רם, הכולל את השילוב בין הידע, ההון האנושי והתשתיות הפיזיות הקיימים בקמפוס מאפשרים את הרוח היזמית והיצירתיות של חברות ההייטק והביוטכנולוגיה וניצול מקסימלי של סביבת העבודה הקיימת בקמפוס, הן לטובת החברות והן לטובת האקדמיה. אנו מאמינים שהוג'יטק ייצר עוד כמה חברות מסוג מובילאיי".

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י), השותפה בפרויקט, מדגיש כי "קידום תעסוקה איכותית בירושלים הוא אחד מיעדיה המרכזיים של הרל"י והממשלה לשנים הקרובות. חברות בתחום ההייטק שיפעלו בבירה ייהנו משלל תמריצים במאות אלפי שקלים".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר