ליאור אליהו (צילום: אורן בן-חקון)
ליאור אליהו (צילום: אורן בן-חקון)

"ליאור צריך לחשוב על הפועל לפני שהוא חושב על עצמו"

ההשעיה של ליאור אליהו השבוע רק מדגישה את הדעיכה של הכוכב לשעבר. האם זוהי שנתו האחרונה באדום? "קשה לראות אותו ממשיך", טוען גורם בהפועל

פורסם בתאריך: 11.1.19 09:26

"ליאור אליהו הושעה מכל פעילות עם הקבוצה עד להודעה חדשה, זאת עקב התנהגות שאינה מקובלת". את ההודעה הלקונית הזו שחררה הפועל ירושלים לתקשורת ביום שני האחרון, והיחס שקיבלה הידיעה רק ממחיש עד כמה עגום מצבו של ליאור אליהו, מי שהיה עד לפני שלוש שנים הישראלי הבכיר בליגת העל.



אתרי הספורט השונים פרסמו את הידיעה, כמובן, אבל אף אחד מהם לא בחר לשים אותה בראש האתר. זה לא אומר כלום אודות תקשורת הספורט הישראלית אלא יותר על הפיחות העצום שחל במעמדו של אליהו בשנתיים האחרונות.

הפיצוץ עם אליהו, היה כתוב על הקיר. מאז תחילת העונה, ולמעשה עוד זמן רב קודם לכן, ראה אליהו איך דקות המשחק שלו הולכות ומתקצרות. בליגה הישראלית הוא עוד זוכה לקרדיט בגלל החוק הרוסי, אבל באירופה הוא כמעט ולא משותף והמצב הזה נמשך זו השנה השלישית ברציפות – ותחת כל המאמנים שאימנו את הפועל ירושלים בתקופה הזו.

ביום שני בערב, עוד לפני אימון הקבוצה וההחלטה על השעייתו של אליהו, ערך המאמן עודד קטש שיחה קבוצתית שבה דיבר על ההפסד למכבי ראשון לציון יום קודם לכן והטיח ביקורת כנגד אליהו. קטש לא אהב את הדרך שבה ירד אליהו לספסל במהלך המשחק בראשון לציון, כשבין היתר הוא הטיח מגבת ברצפה. אליהו, ככל הנראה, לא הפנים את הביקורת ובמהלך האימון הוא ניהל ויכוח עם קטש, ולדברי גורמים בהפועל ענה למאמן בחוצפה ובצורה שאינה מקובלת, בוודאי שלא מהקפטן.

בהפועל מודים: "היינו זקוקים לריענון מבחינת הישראלים כבר בקיץ"

לאחר האימון החליטו בהפועל על השעייתו של אליהו לתקופה שאינה מוגבלת. "החזרה של ליאור לפעילות עם הקבוצה תלויה רק בו", מדגיש גורם בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא צריך ליישר קו, להבין את הדרישות המקצועיות וגם את אלה שאינן מקצועיות, בוודאי לאור העבודה שהוא הקפטן. הוא צריך לחשוב על הקבוצה לפני שהוא חושב על עצמו. אם ליאור יפנים את המסר, סרט הקפטן לא יישלל ממנו, אבל זה כאמור תלוי בו".

ההשעיה של אליהו, חשוב לציין, לא הגיעה משום מקום. כבר תקופה שראשי הפועל ירושלים לא אוהבים את ההתנהלות של הפורוורד שבשורת מקרים העביר מסרים – לקטש בעיקר – שהוא לא מרוצה מדקות המשחק וממעמדו בהפועל.

כך למשל, את שני המשחקים האחרונים של הפועל ירושלים, מול בני הרצליה ומול מכבי ראשל"צ, ליאור אליהו החסיר – ואף לא הגיע לאולם. נכון, הנסיבות מקלות: הוא היה חולה מאוד, וטופל באנטיביוטיקה. על פניו יש לו כל הסיבות שבעולם להיעדר, אבל היעדרות למשך יותר משבוע בגלל מחלה היא סימבולית, ומבשרת ככל הנראה את סיום הקריירה הקרבה ובאה של מס' 8 – לכל הפחות במדים האדומים.

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

הבעיה היותר חמורה, לפחות מבחינת אליהו, היא שלאף אחד בהפועל לא 'הזיזה' עובדת היעדרו של הקפטן, וזאת עוד בזמן שחבורת הישראלים הירושלמים לא מציגה יכולת שיא, ופרט לתמיר בלאט, ולפרקים בר טימור, התרומה מהם דלה, על אף החשיבות של שחקנים מקומיים בחוק הרוסי.

אליהו מרגיש שהוא כבר לא חלק משמעותי מהקבוצה, ולא מהיום, והֱיו סמוכים ובטוחים שבעבר הוא לא היה מחסיר את כל המשחקים שהחסיר לאחרונה, אם היה מרגיש שצריכים אותו באמת.

"ליאור לפני שנתיים היה עולה לפרקט גם עם מחלה. אם צריך הוא היה משחק אחרי אינפוזיה וזריקות – זאת כל עוד ידע שהוא ציר מרכזי", אומר שלא לייחס שחקן בליגת העל שמכיר היטב את אליהו.

זה אליהו, לטוב ולרע: לא אחד ששומר בבטן, ושגם יודע להראות אכזבה כשלא מרוצים ממנו וכשהוא סובל מחוסר בדקות משחק. בשנים האחרונות, כידוע, היו לאדומים מאמנים זרים, סימונה פיאניג'אני ופוטיס קאציקאריס, שאהבו פחות את סגנון המשחק ובעיקר את הדרך שבה אליהו מתאמן ומשחק. הפורוורד חשב שלפחות קטש, שמעריך אותו, יאמין בו יותר, אך המאמן לא נתן בו אמון רב מדי עד כה.

"ליאור אליהו לא מוערך מספיק", זעק קטש בסיום הניצחון מול הפועל חולון, אך כמה ימים קודם לכן זכה השחקן רק לארבע דקות באירופה, ובליגה הישראלית הוא זוכה ל-18 דקות למשחק מקואץ' קטש – מספר הדקות הנמוך ביותר שלו בליגה הישראלית, אפילו נמוך יותר מהעונה שעברה.

גם לקהל של הפועל ירושלים מתחיל להימאס מהיכולת של אליהו לאחרונה, ומול א.א.ק אתונה בצ'מפיונס קאפ הוא התעמת עם כמה אוהדים שצעקו לו לפרוש. ארבעה ימים לאחר מכן, מול מכבי תל אביב, הוא יצא בחמש עבירות בתוך ארבע דקות, ויש כאלה במועדון ומסביב לו שטוענים כי מדובר באקט מחאה מצידו, משום שלא אהב את היחס כלפיו מצד אותם אוהדים.

"אמארה מנהיג חיובי. כולם מסתכלים עליו והוא עובד קשה מכולם"

וישנו גם את העניין הכלכלי, שמעיק על הפועל לא מעט. בשורה התחתונה – אליהו משתכר כ-450 אלף דולר בעונה, סכום בלתי נתפס ביחס לתפוקה. מדובר על עלות עובד-מעביד של יותר ממיליון דולר ברוטו לעונה, קצת יותר מ-3.5 מיליון שקלים. בסכום הזה יכלה הפועל להנחית שחקן יורוליג בלי למצמץ, ובמקום זה היא תקועה עם פורוורד מזדקן שלא תורם הרבה. בהפועל ניסו להיפטר ממנו בקיץ, והאמת שלא רק ממנו – גם מטימור ומאוחיון שנמצאים בסיטואציה דומה.

"החוזה שלו ענק, זכר ליכולת מהשנתיים הטובות שלו לפני כן", מודה גורם בהפועל. "היום אנחנו משלמים על כך, אבל אנחנו מכבדים חוזים ולא עושים טריקים כדי להיפטר משחקן זה או אחר. הוא לא שווה את הכסף, אבל מה מצפים שנעשה? נחכה שייגמר החוזה ונראה מה יהיה. אם להיות כן, קשה לראות אותו ממשיך בהפועל ואולי בכלל בכדורסל".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. יודע דבר

    היה ונשאר עצלן ובכיין, כישרון אדיר, יותר מכספי, אבל אופי של רכיכה.

  2. הדאון מוילנה

    לא מאמין שקראתי את זה. כתב שלו שווה את הקריאה של הכתבה. רמה כל כך נמוכה. בחייאת כל העיר הגיע הזמן לריענון כתב הכדורסל שלכם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר