טיישון תומאס (צילום: ניר קידר)
טיישון תומאס (צילום: ניר קידר)

טיישון תומאס: "אנחנו יכולים לקחת את כל התארים"

טיישון תומאס מרוצה מאוד בהפועל, בטוח שהקבוצה פייבוריטית לזכייה בגביע ולא שוכח לפרגן למאמן "הקשר בין השחקנים טוב בגלל, שעודד נותן לך להיות עצמך"

פורסם בתאריך: 1.2.19 09:43

הפועל ירושלים חיכתה כל כך לחזרתו של טיישון תומאס – שלא פתח את העונה בעקבות ההשעיה המפורסמת בשל שימוש בחומרים אסורים – וכבר במשחק הבכורה שלו במדים האדומים, אי שם בחודש נובמבר, עודד קטש ידע שהוא בינגו. "הוא משלים לנו נהדר את הפאזל", ציינו אז בהפועל. כשלושה חודשים לאחר מכן, אפשר לקבוע כבר בוודאות: תומאס הוא אחד השחקנים החשובים בפאזל של הפועל ירושלים, שחקן שכבר כעת ראשי הקבוצה רוצים לעוד עונה.



למרות היכולת המרשימה שמפגין עד כה הפורוורד/סנטר, בתחילת השבוע הוא רשם משחק נפל לא אופייני ולא קלע אף נקודה אחת בודדת, לראשונה העונה, בהפסד המפתיע של הפועל ירושלים לעירוני נהריה.

"זה אחד מאותם משחקים שבהם דברים לא הולכים", מסביר תומאס את התצוגה הרעה בראיון ל"ספורט כל העיר". "הייתי מתוסכל מההתחלה, כי לא נגעתי מספיק בכדור, ונתתי לזה להשפיע עליי יותר מדי. התסכול שלי נבע מכך שלא קלעתי". למרות זאת, הוא מצא נקודה אופטימית לגבי עצמו בהפסד: "פרט לנושא קליעת הנקודות, אני מרגיש שעשיתי עבודה לא רעה בהגנה".

מה קרה לכם בהפסד לנהריה?
"אני חושב שהיה להם משחק טוב מאוד, ולא הצלחנו להגיב בזמן המתאים. זה היה קשה. זה היה אחד מאותם משחקים שפשוט לא הצלחנו לשחק טוב מספיק יחד".

פרט למשחקים בודדים, כמו זה השבוע, אתם נראים די טוב בכל המסגרות. מה הסוד?
"יש בינינו כימיה טובה מאוד, וזה המפתח. מהרגע שהגעתי לכאן ראיתי שהחבר'ה משחקים טוב מאוד יחד, אז אני חושב שזה העניין. אנחנו משחקים בצורה טובה ואנחנו יודעים איך לשחק זה עם זה".

ואיך הכימיה עם המאמן עודד קטש?
"אני ועודד ביחסים טובים וגם בינינו יש כימיה. האמת היא שהוא בקשר טוב עם כל שחקן בקבוצה. מי שלא מכיר אותו לפני כן חושב שהוא שקט מאוד, אבל ברגע שאתה מכיר אותו הוא מתלוצץ איתך, אבל הוא גם יודע איך להיות רציני כשצריך… אני מרגיש שהקשר בין כל השחקנים בקבוצה טוב בגלל שעודד נותן לך להיות עצמך, ויודע איך לאמן. הוא מאמן טוב מאוד".

אבל לא הכל חלק. הקפטן שלכם, ליאור אליהו, הושעה לא מזמן.
"זה הפריע לכולם, כי זו היתה תקופה קשה. אבל הקבוצה הזו היא כמו משפחה. דברים קורים, ואני חושב שהגבנו בצורה טובה כי ידענו שהוא יחזור בסוף. אני לא חושב שהיה מישהו שהיה מודאג מדי לגבי זה".

טיישון תומאס (צילום: ניר קידר)

טיישון תומאס (צילום: ניר קידר)

בעוד כשבוע וחצי, ב-11.2, תפגוש הפועל ירושלים בחצי גמר גביע המדינה את הפועל חולון, בשחזור של המפגש מהשנה שעברה, אז בהיכל ביד אליהו – אלא שהפעם המשחק יהיה בארנה, ותומאס יהיה בצד האדום של הפועל ירושלים ולא ילבש את המדים הסגולים של הפועל חולון.

"זה יהיה משחק מרגש עבורי", מתייחס תומאס למפגש עם האקסית מחולון. "בשנה שעברה זכיתי איתם בגביע, אז זה יהיה קצת שונה מכל משחק אחר, ובהחלט מרגש. אנסה להשאיר הכל על המגרש, בלי שום דבר אישי נגד אף אחד מהשחקנים שלהם, שכמה מהם אני מכיר טוב".

גם את האוהדים של חולון אתה מכיר היטב, ועכשיו אתה בצד האדום. איזה קהל עדיף?
"בשני המחנות האוהדים משוגעים, ובשניהם יש הרבה תשוקה. בכנות, אני מעדיף את האוהדים של הפועל ירושלים כי הם תמיד איתנו. אין כאן שום דבר אישי כלפי האוהדים של חולון, אבל אני בירושלים עכשיו אז אני צריך ללכת עם מי שאיתי. אני עם הפועל ירושלים, ואלה האוהדים האהובים עליי כרגע".


הפועל רוצה את כריס ג'ונסון לעוד עונה: "הוא נכס"


אתם הפייבוריטים לזכייה?
"כן, אפשר להגיד את זה. אבל אי אפשר לבוא למשחק ולחשוב ככה. צריך ממש לשחק, כי יש עוד קבוצות טובות. אם לא נבוא לשחק נהיה בבעיה".

גם על הקווים יש מצ'אפ מעניין – דן שמיר מול עודד קטש.
"שניהם מאמנים טובים. דן, כמו שאפשר לראות לפי הזכייה בגביע בעונה שעברה, מנהיג קבוצה טובה. זה הסגנון שלו. עודד מאמן טוב גם כן, והוא מאמן את הנבחרת. שניהם נהדרים".

אני חייב לשאול אותך על תמיר בלאט, שאתה מכיר גם מחולון. הוא עשה השנה קפיצת מדרגה. זה מפתיע אותך?
"האמת שזה מפתיע לפעמים כמה הוא צעיר, כי הוא משחק כמו בוגר. אני שוכח שהוא צעיר תוך כדי המשחק מרוב שהוא טוב. הוא עוזר לנו ומשחק ברמה גבוהה. הוא חלק מרכזי בקבוצה, ויש עתיד ורוד לפניו".

אתה רואה את עצמך מטפס לכיוון היורוליג, אולי לאן.בי.איי?
"אני חושב שאני יכול להגיע גם לשם וגם לשם, אבל כרגע מתרכז בעונה הזאת. אני משתדל להיות צנוע ולא לרוץ קדימה, מנסה לשלוט במה שנמצא תחת שליטתי, ואם ההזדמנות הזו תגיע – אשמח לקחת את הצעד הזה קדימה".

טיישון תומאס (צילום: ניר קידר)

כזכור, בחודש יולי האחרון קיבל תומאס הודעה לפיה הוא מושעה ממשחק, דווקא לאחר שחתם על החוזה בהפועל, משום שנתפס על שימוש בחומרים אסורים בגמר סל מול מכבי ת"א ביוני 2018. בהפועל, יש לציין, קיבלו את הבשורה בצורה לא קלה, שהרי תומאס סומן עוד בסוף העונה שעברה על ידי קטש כמי שעשוי להגיע לארנה. במועדון התקבלה החלטה לשחרר את תומאס אם ההשעיה תימשך זמן רב – ולמזלם של שני הצדדים, הוא הושעה רק לשלושה חודשים. הפועל ירושלים חיכתה לו, צעד שהתברר כנכון מאוד.


בעקבות המלצת השרה רגב – באיגוד הכדורסל ובהפועל בטוחים: סטודמאייר יקבל אזרחות


"היה לי קשה מאוד", הוא מתוודה, "אבל אני מרגיש שזה גם קצת עזר לי, במובן מסוים. כעסתי, כי אסור היה לי לשחק, ישבתי והסתכלתי מהצד הרבה זמן, אבל כך גם יכולתי 'ללכת מעט אחורה', לצפות בכדורסל ולהתגעגע. לפעמים אתה לוקח את מה שיש לך כמובן מאליו. זה שנאלצתי לשבת בצד ולצפות, לא להשתתף, זה כאב – וגרם לי קצת להתאהב במשחק מחדש כשחזרתי לשחק".

הפועל זו קבוצה שהולכת על כל התארים בכל המסגרות. אתה חושב שיש לכם הכלים לכך?
"כן, בהחלט, כי כמו שאמרתי – אנחנו קבוצה טובה עם כימיה טובה. אנחנו יכולים להסתגל להרבה קבוצות שונות. יש לנו כל מיני הרכבים, ושחקנים שיכולים לעשות הרבה דברים על המגרש. אני בהחלט מרגיש שאנחנו יכולים להגיע לפיינל פור של הצ'מפיונס ליג וכמובן גם בליגה הישראלית, כי יש לנו הרבה שחקנים עם ניסיון, שהיו במצבים האלה. אני חושב שנהיה מוכנים לאתגר. אנחנו יכולים לקחת את כל התארים".

 

איך זה לשחק עם שם גדול כמו אמארה סטודמאייר?
"כיף להיות איתו ולשחק איתו, כי הוא בחור 'קוּל' במיוחד. לפעמים אתה שוכח שהוא שיחק באן.בי.איי, כי הוא לא מנפנף בזה מולך, אבל אז אתה משחק איתו ונזכר במהירות. הוא שחקן נהדר. הוא תמיד עוזר לקבוצה, תמיד מדבר עם השחקנים, תמיד עובד אקסטרה. זה עוזר לך לדעת איך אתה צריך להתנהל באופן אישי במשחק שלך".

תומאס, בן 25, נשוי ללא ילדים. הוא חתם על חוזה צנוע למדי בקיץ, שמסתכם ב-140 אלף דולר – לא שדרוג גדול מזה שקיבל בהפועל חולון. הוא בכל זאת העדיף את האדומים, ונהנה כאן מאוד. "יש לי אופציה בחוזה לעוד עונה", הוא מספר. "אני אוהב את הפועל ורוצה להישאר לעונה נוספת. זו קבוצה נהדרת, עם הנהלה נהדרת, ואני נהנה מהזמן שלי כאן".

איך לגור בירושלים לעומת המרכז?
"זה שונה, אבל זה לא רחוק במיוחד. אם אני רוצה לבלות קצת, הנסיעה לתל אביב לא ארוכה כל כך. אני אוהב את העובדה ששקט פה, והאוהדים מדהימים. זו פשוט עיר נהדרת ואני מת עליה בינתיים".

מה אתה עושה בזמנך הפנוי?
"אני ואשתי בדיוק הבאנו כלב הביתה. אנחנו מנסים לאלף אותו, מוציאים אותו החוצה ונותנים לו להתרגל אלינו. אנחנו מנסים ללמד אותו דברים, ומלבד זה אנחנו אוהבים לצאת, לאכול ולעשות דברים כיפיים יחד".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר