אמארה סטודמאייר (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה)
אמארה סטודמאייר (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה)

בעקבות המלצת השרה רגב – באיגוד הכדורסל ובהפועל בטוחים: סטודמאייר יקבל אזרחות

שרת הספורט שיגרה השבוע מכתב המלצה לאזרוח של הסנטר. בכיר באיגוד הכדורסל: "רק תסריט דמיוני ימנע את זה". בהפועל בטוחים שהאזרוח יהיה "שובר שוויון"

פורסם בתאריך: 24.1.19 11:36

הפועל ירושלים קיבלה השבוע חיזוק משמעותי מאוד בנושא האזרוח של אמארה סטודמאייר. משרד התרבות והספורט ואיגוד הכדורסל העבירו למשרד הפנים המלצה חמה לאישור האזרחות של הסנטר האמריקאי. כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", הפועל ירושלים הגישה באחרונה בקשה מחודשת למשרד הפנים בעניינו של סטודמאייר, כשהמתווה הנוכחי מדבר על תרומתו לספורט הישראלי במקום הגיור שעבר, שלא קיבל את אישור הרבנות.



לאחר הפנייה למשרד הפנים, פנתה הפועל לאיגוד הכדורסל ולשרת הספורט מירי רגב, בבקשה שימליצו על סטודמאייר כמי שתורם לספורט הישראלי. רגב נרתמה לנושא והעבירה המלצה, וכמוה עשו גם באיגוד הכדורסל.

אמארה סטודמאייר (צילום: אורן בן-חקון)

אמארה סטודמאייר (צילום: אורן בן-חקון)

בהמלצתה מציינת השרה רגב, בין השאר, כי "סטודמאייר הנמצא בשלבי גיור מתקדמים, הגיע לשחק בירושלים אחרי קריירה מפוארות בת 14 שנים ב-NBA, בקבוצות הבכירות ביותר". עוד נכתב בהמלצה: "סטודמאייר הינו הכדורסל הראשון להצהיר על כוונתו לשלם מס ככל אזרח ישראלי ולא כאזרח אמריקני, כפי שמאפשרת האמנה הקיימת בין ישראל לארה"ב. הצהרתו משקפת, לכאורה, כוונות אמת להשתקע בישראל עם סיום הקריירה המקצועית שלו כשחקן פעיל ולהפוך את ישראל למרכז חייו".

"אמארה מנהיג חיובי. כולם מסתכלים עליו והוא עובד קשה מכולם"

בסיום פנייתה לשר הפנים אריה דרעי כתבה רגב: "הנני מבקשת לתמוך בהמלצת איגוד הכדורסל המצורפת למכתב זה, ומבקשת להמליץ בפניך על מתן אזרחות לכדורסלן אמארה (יהושפט) סטודמאייר".

כעת, לאור המתווה החדש וההמלצות החמות שקיבל סטודמאייר, בהפועל אופטימיים מאוד בנושא האזרוח של הסנטר. הפיכתו לשחקן ישראלי עשויה, כך מאמינים בהפועל, להיות שובר שוויון בליגת העל, במיוחד לנוכח החולשה של השחקנים הישראלים של הקבוצה.

בהפועל מקווים כי בקשת האזרחות של סטודמאייר תאושר עוד לפני תום מועד רישום שחקנים בעוד כחודשיים. "אם זה יקרה, ואנחנו מאמינים שזה יקרה, מדובר בשובר שוויון שיחזק אותנו מאוד", מדגיש גורם בהפועל בשיחה עם "כל העיר". "מעבר לעניין המקצועי – פשוט מגיע לו לקבל את האזרחות. ההמלצה של השרה רגב היא בהחלט צעד משמעותי".

גורם בכיר באיגוד הכדורסל מעריך את הסיכויים לקבלת אזרחות כגבוהים מאוד: "יותר מהגיוני שאמארה סטודמאייר יקבל אזרחות", אומר אותו בכיר ל"כל העיר" ומוסיף: "רק תסריט דמיוני, משהו כמו ניסיון טרפוד חסר תקדים, ימנע ממנו לקבל את האזרחות".

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לצפות….
    מצד שני , אין לשמעון מזרחי קייס ….

  2. רשקוביץ

    אין בעיה העיקר שהוא לא מזרחי צחצח פרימיטיבי איש כפיים". מבחינתי זה בסדר…

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר