דן שמיר (צילום: שרון בוקוב)
דן שמיר (צילום: שרון בוקוב)

דן שמיר: "יש משמעות לאולם ביתי, זה משהו שנצטרך להתגבר עליו"

מאמן הפועל חולון דן שמיר מוכן לחצי גמר הגביע מול הפועל ירושלים, שיתקיים ביום שני בארנה: "לפחות לפי משחק הליגה הפועל הוכיחה שהיא טובה יותר"

פורסם בתאריך: 9.2.19 18:37

ביום שני הקרוב, 11.2, ייערך בארנה ערב חצאי הגמר של הכדורסל הישראלי. בחצי הגמר השני, שיחל בשעה 21:00, תשחק הפועל ירושלים מול הפועל חולון של דן שמיר. זו העונה הרביעית של שמיר בחולון והופעה שלישית ברציפות של הסגולים-צהובים בחצי גמר הגביע (לפני שנתיים הפועל ירושלים ניצחה בארנה בדרך להפסד למכבי תל אביב בגמר, בשנה שעברה, ביד אליהו, הפועל חולון היתה זו שניצחה בדרך להנפת הגביע אחרי ניצחון על מכבי).

דן שמיר, כמעט מיותר לציין, רוצה להגיע לגמר ולזכייה שנייה ברציפות. אם הוא יעבור את הפועל ירושלים, הוא יעשה צעד ענק בדרך לשם, שכן היריבה בגמר לא תהיה הפעם מכבי תל אביב, שהודחה ברבע הגמר, אלא מכבי ראשון לציון או הפועל תל אביב, שייפגשו במשחק המוקדם ביום שני (18:30). קל זה לא יהיה, בוודאי אם לוקחים בחשבון את התבוסה שהנחילה הפועל ירושלים לחולון במשחק הליגה שהתקיים בין שתי הקבוצות לפני כחודש וחצי.

"לפחות לפי משחק הליגה הפועל הוכיחה שהיא טובה יותר", מודה דן שמיר בראיון מיוחד ל"כל העיר" לקראת חצי הגמר. "שואלים אותי הרבה אם המשחק ההוא ישפיע, ואם להגיד את האמת – אי אפשר להתעלם מדברים שקרו שם. מצד שני, השבוע ניצחנו את מכבי תל אביב בליגה אחרי שהפסדנו להם בסיבוב הראשון ב-33 הפרש. המשחק הקודם נותן פרספקטיבה, הוא מראה שהפועל ירושלים קבוצה טובה ואיכותית באופן כללי ומבהיר שאנחנו צריכים להרים את הרמה".



עד כמה משמעותית העובדה שהמשחק יתקיים בארנה?
"יש לכך משמעות גדולה. מסיבה כלשהי אנחנו מרגישים ביד אליהו יותר בנוח, ובארנה פחות. יש משמעות לאולם ביתי ואני מכיר את זה מכל מיני סיטואציות בקריירת האימון שלי. זה דבר שנצטרך להתגבר עליו".

מקצועית, איך אתה מנתח את ההתמודדות הזאת?
"אני לא רוצה להיכנס לצד המקצועי. באופן כללי הפועל ירושלים הראתה שהיא טובה יותר עד עכשיו, ואנחנו מתכוננים לחצי הגמר כמשחק חוץ לכל דבר, וזה יושב בראש".

אתה כבר שנה רביעית בחולון, שהפכה לחברה קבועה במעמדים הגדולים – מה מוביל לכך?
"אני חלק מהמערכת הזו כבר כמה שנים, וגדלנו בתוך המסע הזה. כיף להיות חלק ממנו. זה התחיל מקבוצה מצומצמת של אנשים, שלקחו את חולון כשהיו בתחתית. התרגלנו להיות במעמדים האלה, אבל אני עדיין מתרגש מזה כל פעם מחדש".

אתה מסיים חוזה בסוף העונה, מה הכיוון?
"החוזה אכן מסתיים בסוף השנה. אני מרגיש הרבה סיפוק להיות חלק מהמערכת של חולון ומהדרך שעשינו בשנים האחרונות, וגאה להיות חלק ממנה. מה הלאה? לא יודע. בשלב הזה יש אי ודאות, ובספורט לא תמיד יש ודאות. אדע בהמשך אם אשאר שם או שאלך למקום אחר".

בוא נדבר על הפועל שאחרי עידן אורי אלון. עשו נכון שהלכו לצ'פיונס ליג?
"גדלתי בירושלים ובהפועל, אז יש לי תחושת שייכות מסוימת למקום. אנשים מפספסים את הנקודה, כי הפועל ירושלים שמרה על אותם סטנדרטים מקצועיים וארגוניים, ומתנהלת באותה צורה גם אחרי עידן אורי אלון. זו קבוצה טובה ומצליחה שיושבת על יסודות טובים, וצולחת סיטואציות שקבוצות באירופה, למשל, לא שורדות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר