גמר גביע - הפועל ירושלים (צילומים: ניר קידר, אורן בן-חקון)
גמר גביע - הפועל ירושלים (צילומים: ניר קידר, אורן בן-חקון)

בהפועל לא מסתפקים בגביע: "רוצים לארח פיינל פור גם באירופה וגם בליגה"

הפועל ירושלים חוגגת את הזכייה הנפלאה בגביע החמישי, וכבר מסתכלת קדימה עם תיאבון גדול ועם אמונה שזו לא היתה החגיגה האחרונה העונה

פורסם בתאריך: 20.2.19 19:26

למרות שעברו 11 שנים מאז הזכייה בגביע האחרון, אף אחד בכדורסל הישראלי לא הופתע מהגביע החמישי שנכנס לארון הזכיות של הפועל ירושלים, שהיתה פייבוריטית ברורה לזכייה. למרות זאת, בהפועל חגגו כאילו מדובר בזכייה הראשונה, עם 10,000 האדומים שגדשו את יציעי הארנה. השמחה היתה גדולה, למרות שהפועל, בטח של השנה, גדולה על היריבה שפגשה בגמר בכמה מידות.

"לא מעניין שמכבי לא השתתפה. זאת לא הבעיה שלנו", אמר גורם במועדון. "אנחנו מציגים השנה כדורסל מצוין ואת זה אי אפשר לקחת מאיתנו. זכינו בצדק".

עכשיו בהפועל מסתערים על היעד הבא – הצ'מפיונס ליג, ושחקניה נמצאים עם הפנים לנאפטונאס הליטאית שהפועל אמורה לעבור, ודי בקלות, הבעיה שבשלב רבע הגמר מצפה לה כנראה משוכה לא פשוטה – טנריפה הספרדית, שנמצאת במקום החמישי בליגה החזקה באירופה. בהפועל רוצים מאוד לארח את הפיינל פור האירופי, ובטח לאחר שקיבלו תיאבון בדמות רבבת הצופים שהייתה בשבוע שעבר בארנה. "ההנהלה רוצה מאוד שנארח את הפיינל פור, וגם אנחנו רוצים", אומרים במועדון. "אחרי התצוגה של הקהל והאנרגיות שזה מכניס, כולנו מייחלים שנצליח לארח השנה עוד פיינל פור – גם את זה של אירופה וגם של הליגה".

ייתכן שההתרגשות הגדולה, שהזכירה את האליפות ההיסטורית ב-2015, נובעת מכך שזהו הגביע הראשון שבו הפועל ירושלים זוכה לא בהיכל שבשכונת יד אליהו בתל אביב – אלא באולם הביתי והחדיש, אחרי שהפועל כשלה בשתי הפעמים הקודמות, שתיהן מול מכבי ת"א, ב-2015 וב-2017.



אנשי הפועל ירושלים מרגישים שהשנה נבנה משהו מיוחד במועדון, קבוצה שהיא בצלמו ובדמותו של עודד קטש, שבנה את הסגל בקפידה עם גיא הראל, המנכ"ל, תוך שימת דגש בפן האישיותי לא פחות מאשר בפן המקצועי. לא מפתיע היה לראות את ג'יימס פלדין ניגש לעודד, ללחוץ ידיים וגם לחבק את שחקני מכבי ראשל"צ בתום המשחק. ג'נטלמן אמיתי.

גמר גביע - הפועל ירושלים (צילומים אורן בן חקון)

גמר גביע – הפועל ירושלים (צילומים אורן בן חקון)

פלדין, שלאחרונה עולה מהספסל במשחקי הליגה והגביע בגלל אילוצי החוק הרוסי, מקבל את ההחלטה של קואץ' קטש כמו גדול, למרות שמדובר בשחקן עם ניסיון רב ביורוליג וכזה שלא חווה יותר מדי ספסל במהלך הקריירה. עניין זה ממחיש היטב מה חיפשו בהפועל, ופלדין מבין את הסיטואציה ועולה נהדר מהספסל. שלא במקרה, בשנה-שנתיים הקודמות היה זה ג'רום דייסון על אותה משבצת, והוא לא ממש אהב את ההחלטה שהוא לא פותח בחמישייה. הדבר היה משפיע על יכולתו ועל התנהלותו, שלא הייתה תמיד לרוחו של קטש.

גמר גביע הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

גמר גביע הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

"ג'יימס הוא ההחתמה המשמעותית ביותר שלנו בשנים האחרונות. הוא מדהים על המגרש ומחוצה לו. גבר שבגברים", אומרים במועדון על הגארד, שחתם רק לאחרונה על הארכת חוזה. בהפועל מאושרים מכך שיצליחו ליהנות עוד ממי שאמור לעזור להם להסתער על התארים שעוד נותרו.

קפטן הפועל ירושלים ליאור אליהו עם גביע המדינה(צילום: ניר קידר)

קפטן הפועל ירושלים ליאור אליהו עם גביע המדינה (צילום: ניר קידר)

עניין הארכת החוזה של פלדין הוא לא דבר של מה בכך. בעידן של אחרי אורי אלון היה חשש גדול בקרב רבים מאוהדי הפועל מכך שהמועדון ילך אחורה, אבל אייל חומסקי את גיא הראל הצליחו להקים כאן קבוצת כדורסל חזקה שנשענת על הבסיס הכלכלי שהשאיר אורי אלון, והחתמת פלדין לעונה נוספת, בעלות של יותר מ-400 אלף דולר, היא עדות חיה לכך.

אלון עצמו עוקב אחרי הפועל מרחוק. הוא אמנם שומר על דיסטנס ולא מעורה במה שקורה בהפועל ביום יום, אבל אפשר להיות בטוחים שהוא מתעדכן מעת לעת במתרחש, ויודע מה קורה במועדון שהיה עד לא מזמן שלו. הוא אף לא שלל את האפשרות לחזור להיות בעלים עתיד.

גמר גביע הפועל ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

גמר גביע הפועל ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

"אי אפשר לדעת מה יהיה איתו, ואם יחזור או לא, אבל לא סתם גיא הראל בחר אחרי המשחק להזכיר את אורי ואת המורשת שהשאיר כאן", מציין גורם בהפועל. "אורי לא מנותק מהמתרחש, וגם הוא אוהד הפועל. הוא נשאר בקשר עם אנשי הקבוצה ומעריך אותם מאוד. למעשה, הדברים דופקים כמו שדפקו אצל אורי, אולי עם טיפה יותר שמרנות כלכלית, אבל המרחקים לא ממש גדולים. היום כבר אפשר להגיד בפה מלא שהפועל לא רק שלא הלכה אחורה, היא עומדת על הרגליים, חיה ובועטת בזכות אנשים נהדרים כמו חומסקי".

חומסקי הוא סיפור בפני עצמו – מדובר בבעלים-אוהד, שאחרי הדאנק המהדהד של ג'יימס פלדין בגמר רץ לכיוונו וכמעט פרץ לפרקט. גם השופטים התרגלו לכך, ואת הטירוף שלו כל האוהדים מכירים. לפעמים הוא זה שמטריף אותם ולא להפך. "מזל שאחרי אורי אלון הגיע חומסקי. הוא אוהד אמיתי, ולא מתנהג כמו בעלים של קבוצות שבאים לעשות סיבוב. הוא אחד שיישאר, ולשנים ארוכות, כי הוא זה הפועל".

גמר גביע הפועל ירושלים - (צילום: ניר קידר)

גמר גביע הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

ביום ראשון גברה הפועל על הפועל אילת. בימים אחרים ובעונות אחרות הפועל הייתה מפסידה כנראה, בטח לקבוצה כמו אילת שמפגינה השנה כדורסל טוב ונמצאת בצמרת הכדורסל. אבל לא השנה: החבורה של קטש, שחגגה את הזכייה פעמיים – תחילה בבר מקומי בעיר ולאחר מכן במועדון בתל אביב, שאליו נסעו חלק מהשחקנים – היתה באופוריה מהזכייה ביום חמישי, והאדומים קיימו אימון ראשון אחרי הזכייה רק במוצ"ש, יום לפני המשחק. ובכל זאת, לשחקנים היה חשוב להראות שהקבוצה השנה מיוחדת. "לנצח באילת אחרי ההיי של הגביע זה לא פחות ממרשים מאוד", אומרים בהפועל. "אילת לא פראיירים, והיינו יכולים ליפול שם גם בלי גם חגיגות הגביע, אבל העובדה שניצחנו שם אחרי הכנה לא אידיאלית בלשון המעטה, אומרת הרבה על הקבוצה של השנה".

גמר גביע הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

גמר גביע הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר