בלגן ביציע אוהדי הפועל ירושלים, יציע בריגדה (צילום: אורן בן-חקון)
בלגן ביציע אוהדי הפועל ירושלים, יציע בריגדה (צילום: אורן בן-חקון)

מי יעצור את הבריגדה?

חלק מחברי ארגון האוהדים בריגדה משוכנעים שבלעדיהם אין הפועל ירושלים. מנגד, האוהדים מבקרים את הבעלים וטוענים: "ההתלהמות של חומסקי רק התסיסה ולא עזרה"

פורסם בתאריך: 15.3.19 06:56

לעימות המכוער שהתפתח ביציע שבו יושבי אוהדי הפועל ירושלים, המשתייכים לארגון בריגדה מלחה בשלהי המשחק מול מכבי תל אביב ביום ראשון האחרון, אף אחד לא ציפה. רוני הירשנזון, אביהם של אלעד ואמיר הירשנזון ז"ל, שעל שמם קרוי היציע שמאכלס את ארגון האוהדים בריגדה, התעמת עם חלק מאותם אוהדים ונדחף על ידם.

הירשנזון, אב שכול כאמור, איבד את שני ילדיו בהפרש של חמש שנים. אלעד נרצח בפיגוע בבית ליד בשנת 1995, אמיר, שלא הצליח להתאושש ממות אחיו, התאבד חמש שנים לאחר מכן בזמן שירותו הצבאי. האב הירשנזון היה נסער ביום ראשון האחרון, גם בגלל התנהגות האוהדים כנגד הנהלת הפועל ירושלים וגם בשל קריאות 'תתאבד' שמופנות לעבר יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. קריאות, שמן הסתם, רגישות מאוד עבורו.

הירשנזון, חבר עמותה המחזיקה ב-10 אחוזים מהבעלות על המועדון, וחמו של חומסקי, עלה ליציע, שם התפתח בינו לבין חלק מהאוהדים מגע פיזי, שנעצר רק בעזרת אוהדים אחרים ומאבטחים.



"רוני לקח את הסיפור קשה מאוד, הוא היה נסער", מספר חבר קרוב של הירשנזון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "לרוני, כמו לאנשים אחרים במערכת, יש כעס על הבריגדה כבר זמן רב, וזה בהחלט התפרץ מול מכבי – ועוד ביציע שקרוי על שמם של בניו, אוהדי הפועל ירושלים. חבל שאותם אוהדים לא יודעים לכבד אב שכול ואדם שתרם רבות להפועל".

מנגד, אוהד הקבוצה שנכח באירוע מציין כי "רוני לא יכול לצאת נקי לגמרי מהסיפור. אני מכבד את רוני, אבל גם לו יש חלק. הוא עלה בטירוף ליציע עם אגרופים מונפים ובצורה מאיימת, והיה ברור שיתפתח מזה עימות פיזי. גם אם כואב לו ויש לו ביקורת להעביר, אסור שזה יהיה בצורה כזאת".

הירשנזון עצמו סירב להתראיין השבוע.


איל חומסקי (צילום: שרון בוקוב)

איל חומסקי (צילום: שרון בוקוב)


וכך, את ה'קלאסיקו' שנערך ביום ראשון האחרון בארנה לא ישכחו ראשי הפועל עוד הרבה זמן – ולא בשל הנוק-אאוט שחטפו על הפרקט, בעיקר בחצי הראשון, ממכבי תל אביב. יותר בשל האירועים שהתרחשו ביציעים בסמוך לסיום המשחק.

פרט להירשנזון, היו עוד שני 'גיבורים' לפרשה: הראשון הבעלים אייל חומסקי. האירועים, כאמור, התפתחו לאחר שחלק מהאוהדים שמשתייכים לארגון הבריגדה, אשר מאמינים אולי שהם גדולים וחשובים יותר מהמועדון עצמו, פצח באותה קריאה שקוראת למזרחי להתאבד. ראשי הפועל, במיוחד הבעלים חומסקי, ביקשו מהאוהדים לחדול מהקריאות, שהפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מלקסיקון השירים במשחקים מול מכבי ת"א. הסירוב של אותו חלק בקהל גרר עימות בין ראשי הפועל ירושלים לבין אוהדים מהארגון.

הקריאות הללו, כך מציינים בהפועל, יובילו לכך שהקבוצה תועמד לדין בבית הדין של מנהלת הליגה, כשהיא עשויה להיענש בקנס כספי לא מבוטל.

"כבר זמן רב שאנחנו עובדים, מתריעים, מקיימים שיחות כדי שקריאות נגד שמעון מזרחי לא יושמעו", מדגישים בהפועל. "כבר לא מדובר בעניין של פרשנות, אם זה מתאים או לא: האיגוד לא מתיר את זה וזה יכול לעלות לנו בהרבה כסף ואולי אף יותר מכך. כל מה שאייל רצה הוא שהאוהדים יכבדו את בקשתו".

ראשי הפועל ירושלים הריחו את הסכנה המתקרבת ונערכו לכך מראש: מעבר למסרים שהועברו לראשי הבריגדה דרך שליחים, שבהם התבקשו אנשי הארגון להימנע מהקריאות, חומסקי עצמו התרעם והתעמת עם חלק מהאוהדים כבר במשחק מול הפועל תל אביב לפני יותר מעשרה ימים, כשאלו שרו את השיר המפורסם. נוסף על כך, כרוז הקבוצה הקריא הודעה מטעם הקבוצה בזמן הקריאות, הודעה שפורסמה גם על המסכים הענקיים – כדי שאף אחד 'בטעות' לא יפספס.

אוהדי הפועל ירושלים, יציע בריגדה (צילום: אורן בן-חקון)

אוהדי הפועל ירושלים, יציע בריגדה (צילום: אורן בן-חקון)

את אותו חלק מארגון הברגידה כל זה לא ממש עניין, והם אף הגבירו את קריאותיהם בזמן הקראת ההודעה על ידי הכרוז – דבר שהוציא את הבעלים הטמפרמנטי מכליו. "אתם עושים נזק לקבוצה", צעק. "אתם יכולים לסמן לי מה שאתם רוצים. תפסיקו עם זה מיד. זאת בושה".

אותם אוהדים לא הפסיקו והדבר הוביל לעימות הגדול. בהפועל עדיין מלקקים את הפצעים מהאירוע, ואולי גם לוקחים אחריות חלקית לסיבה שהוא התפתח.

"כולם צריכים להירגע ולחשוב איך לפתור את העניין", אומר השבוע בשיחה עם "ספורט כל העיר" גורם בהפועל, שמוסיף: "האוהדים הללו, וכולם יודעים מי אלה, לא מכבדים את בקשתו של אייל, ולא בפעם הראשונה. אייל נפגע מכך מאוד, ומשם העניין יצא קצת מפרופורציה. זה נראה שהם עשו דווקא. הם גורמים נזקים לקבוצה בהתנהגות הזאת".

מנגד, חלק מאוהדי הקבוצה, שלא נמנים עם חברי ארגון הבריגדה, מותחים ביקורת על דרך הטיפול של הפועל בנושא. "אני ממש לא מחסידי הבריגדה, אבל ההתלהמות של חומסקי רק התסיסה ולא עזרה", מסביר אוהד ותיק של הקבוצה. "טוב היה עושים בהפועל אם היו נמנעים מההתלהמות המיותרת הזאת. יש דרכים אחרות לנסות ולפתור את זה, ולא בצורה של התלהמות כמו שעשה חומסקי. עדיף שהיה שולח את יותם הלפרין, או שלא היה אומר כלום".


גיא הראל (צילום: אורן בן-חקון)


ה'גיבור' השני הוא המנכ"ל גיא הראל, שלו רומן ארוך עם אותו קומץ המשתייך לארגון הברגידה. גם הוא התפרץ לעבר אותם אוהדים וצעק לעברם "תתביישו לכם!" וגם הוא נעצר על ידי מאבטח שהיה במקום, שמנע ממנו לעלות ליציע.

אז מה עושים ראשי הפועל ירושלים הלאה? במועדון הוחלט להתכנס ולדבר על האירועים, ולהבין כיצד לפעול נגד אותם אוהדים, אך עדיין לא ברור באיזו דרך יבחרו. יש המצדדים ביד קשה נגד האוהדים ואף במהלכים כגון סגירת היציע, הכנסת מאבטחים אל היציעים, שלילת מנויים או פיזור אוהדי הבריגדה ביציעים שונים – פעולות שהוצעו כבר בעבר, ויוצעו גם בישיבה הקרובה שתדון בנושא. מנגד, יש במועדון כאלה שרוצים להרגיע את הרוחות ולערב גורמים מתונים יותר כמו עדי גורדון, שעשוי להיות שוב גורם מתווך בין הצדדים כפי שעשה בשנה שעברה, או יותם הלפרין.

"אנחנו צריכים לעשות מעשה", מודה גורם בקבוצה. "אי אפשר לתת לזה לעבור בשקט, אבל לא ברור אם יש לכך פתרון. יש כאן מתיחות רבת שנים, והעניין בין קבוצות לבין ארגוני אוהדים תמיד היו אתגר עבור המועדונים – וכך גם אצלנו".

כזכור, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", בין הנהלת הפועל לבין ארגון האוהדים בריגדה מלחה יש, כאמור, דם רע כבר לא מעט זמן. יש שיגידו שהכל החל בחצי גמר היורוקאפ מול ולנסיה לפני כשנתיים, אך בהפועל יש מי שטוען שעוד קודם לכן היו תקריות קטנות יותר ובעלות פרופיל נמוך, שלא זכו לסיקור משמעותי ושם החל למעשה להתפתח הסכסוך.

גם אם זה נכון, הסכסוך הגדול התפתח באותו משחק בוולנסיה. זה היה בחודש מרץ 2017, במשחק הראשון בסדרת חצי גמר היורוקאפ. אוהדי הפועל שהגיעו למשחק, מרביתם חברי ארגון הברגידה, נזרקו על ידי השוטרים המקומיים מהמגרש בטענה שהם התפרעו, לא נשמעו להוראות ואף היו שתויים, וכל זאת עוד לפני שהמשחק החל. האוהדים, כאמור, הוצאו המגרש בזמן שמנהל הקבוצה דייויד בסן מנסה ללא הצלחה למצוא פתרון לעניין. האוהדים זעמו על הנהלת הפועל ירושלים, במיוחד על המנכ"ל גיא הראל, כשחלק מהטענות היו שאף אחד מראשי המועדון לא סייע להם בזמן אמת.

בעקבות האירועים הודיע הבעלים דאז אורי אלון, שכל אוהד שהוצא מהמגרש יקבל החזר של 500 דולר. את האוהדים זה לא סיפק.

במשחק השני בסדרה, שהתקיים מספר ימים לאחר, מכן מחו האוהדיפ מארגון הבריגדה ולא עודדו את הקבוצה ברבע הראשון. הבעלים אלון זעם על ההתנהגות של אותם אוהדים ומשם העימות בין הצדדים רק הלך והתפתח.

חצי שנה מאוחר יותר, יוגב אוחיון חתם בהפועל, אך אותם אוהדים מהבריגדה החליטו להחרים אותו מכיוון שהשתתף בטקס הוקרה שערכו לו אוהדי מכבי ת"א, שביקשו להודות לו על שנותיו בצהוב. אוחיון זכה לא פעם למטר קללות ושריקות בוז מצד אותם אוהדים, מה שהוביל לעליית מדרגה בסכסוך בינם לבין ראשי הפועל ובמיוחד מול המנכ"ל הראל.

אוהדי הפועל ירושלים, יציע הבריגדה (צילום: אורן בן-חקון)

חודשיים לאחר מכן, בעקבות עימות ממשי שהתפתח בין אותם אוהדים לבין אוחיון במהלך משחק ליגה נגד מכבי אשדוד, החליט המנכ"ל הראל שלא לאפשר לבריגדה להוציא את אביזרי העידוד מתוך המכולה שממומנת על ידי המועדון. האוהדים רתחו ובמשחק מול הפועל חולון הוציאו את זעמם נגד הראל.

בעקבות התקרית הזו נעשו מספר ניסיונות הרגע, בהם גם זה שנחשף ב"ספורט כל העיר" שבו רתמו בהפועל את עדי גורדון, הסמל הגדול של הקבוצה ושל האוהדים, למשימה. עבודת הריכוך של גורדון אכן עשתה את העבודה למשך תקופה לא מבוטלת, אלא שאז הגיעה יום ראשון האחרון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. MJ

    האוהדים הללו חושבים שהם יותר חשובים או אפילו מעל המועדון. קללות ואיחולי מוות לשמעון מזרחי או פניני אינם מתיישבים עם הסיסמה ״ יש בי אהבה והיא תנצח״ לדעתי אין ברירה ועל ההנהלה לבטל מינויים של ערסים שמזיקים למועדון. יש לשדר להם מסר של גבולות ושהם לא יקבעו למועדון איך להתנהל ובוודאי אין להסכים לגרימת נזק ואף בושה למועדון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר