ערן לוי (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)
ערן לוי (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

בקטמון מתמוגגים: "ערן לוי השחקן הכי טוב בליגה. הוא סופר סטאר"

בקטמון מאושרים מהרכש החדש שבישל את שער הניצחון מול כפר סבא בבכורה. "הוא הוסיף ביטחון רק בעצם הנוכחות שלו על המגרש"

פורסם בתאריך: 25.1.19 08:38

הפועל קטמון חיכתה כל כך למשחק הזה, שיגאל אותה מבצורת של חודשיים ללא ניצחון. שריקת הסיום של השופט באצטדיון לויטה בכפר סבא, שסימנה 0:1 קטן גדול של האדומים, לוותה בתחושת הקלה גדולה מבחינת ראשי הפועל קטמון, אולי אף יותר מאשר תחושת השמחה על הניצחון.



"סוף כל סוף", אמר מאמן הפועל קטמון, ליאור זדה, בסיום המשחק, ואף הצליח לחייך מעט אחרי התקופה הקשה שעבר. הניצחון, כך נדמה, הוריד אבן גדולה מליבו של המאמן. "אני רק רוצה לשמוח מהניצחון", הוא שיתף, "לקחת אוויר וליהנות מהטעם הזה, אחרי תקופה שלא ניצחנו".

גיבור המשחק היה כידוע ערן לוי – הרכש הטרי והנוצץ של הפועל קטמון. לאורך השבועיים האחרונים דיברו בקטמון רבות על כך שהם מקווים שלוי יהיה השובר שוויון של הקבוצה על כר הדשא. שהוא יהיה האיש שיוציא אותם מהמשבר, שכלל רצף של שמונה משחקים ללא ניצחון. ואכן, כבר במשחק הראשון החלוץ הוותיק הראה למה הביאו אותו, כשגרם לשינוי המיוחל בבישול מקרן, ישירות לרגלו של עדן דהן.

"ערן השתלב טוב, חברתית ומקצועית, וקיבל הרבה אהבה מהקבוצה", מספר המאמן זדה על הרכש הנוצץ. "כבר במשחק בכפר סבא קיבלנו ממנו מהלכים יצירתיים ומנהיגות. הוא לא צריך להוכיח יותר מדי, והוא יראה לנו בהמשך מה הוא שווה".

גם בתוך חדר ההלבשה של הפועל קטמון מתמוגגים ומחמיאים לחלוץ הוותיק: "הוא פיגורה. כוכב כדורגל, פשוט ככה", מעיד שחקן בקטמון. "הוא כבר ראה וחווה הכול בכדורגל הישראלי, והוא לא מתרגש מכלום. הוא הכניס בנו הרבה ביטחון רק בעצם הנוכחות שלו. אין לי ספק שערן הולך לעזור לנו המון, ולתת פה שערים רבים. הוא לא רץ הרבה, ואת זה כולם יודעים, אבל כל נגיעה שלו בכדור זה מצב לגול. אנחנו בהחלט נשענים עליו. נותר רק לדמיין איך יהיה השילוב בינו לבין ויליאם אגאדה".

"ערן הוא שחקן הכי טוב בליגה", מתמוגג גורם במועדון. "הוא סופר סטאר ואנחנו יודעים את זה. יש לזה יתרונות וחסרונות, ואנחנו מקווים שנראה בעיקר את היתרונות. בתחילת השנה בנינו קו מסוים והלך לנו די טוב, אבל הבנו שאנחנו צריכים שינוי אחרי התקופה הקשה שעברנו, וערן הגיע כדי להביא את זה. הוא כביכול מתאים פחות על הנייר, אבל דווקא אחד כזה אנחנו יכולים להכיל, וצריכים אותו כדי שיעזור לנו לעלות ליגה. אוי ואבוי לנו אם לא נעלה".

"ערן לוי הביא לקבוצה את המנהיגות שרצינו, בתוספת ניצוצות כדורגל שהראו עד כמה הוא מעל לליגה הזאת", אומר הספונסר יוסי ליפקין בשיחה עם "ספורט כל העיר", על הרכש שאת הבאתו הוא מימן, עם אנשי העסקים בני סיון ולארי טננבאום. "כשיחזור לכולם הביטחון עוד נזכה לראות תצוגות כדורגל מהנות ושוטפות בניצוחו, לצד האחרים שכבר הוכיחו בעבר שהם מסוגלים".

ערן לוי (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

הפועל קטמון, חשוב לציין, לא הציגה משחק גדול. במועדון ביקשו רק לנצח, ולא שינתה להם העובדה שהתנהלו בחצי השני של המשחק כמו קבוצת תחתית שזקוקה לנקודות, או כמו קבוצה בגביע המדינה שרק רוצה לסמן 'וי' ולנצח – כי יכולת לא ממש היתה שם. הפאניקה שהיתה באצטדיון בכפר סבא סביב הספסל של קטמון, הסגירה את הלחץ העצום שבו היה נתון המועדון לאחרונה.

"זו היתה מחצית שנייה מתישה מאוד, לחוצה מאוד. הגוף של השחקנים החזיר אותנו אחורה", מודה זדה, ומוסיף: "ידענו שהניצחון שיסיים את התקופה הזו יהיה כמו לידה. זה ניצחון של הרבה אופי, והדרך חשובה פחות. ידענו את זה, הרגשנו את זה ואני שמח שעשינו את זה. בחצי הראשון התחלנו טוב, עשינו הרבה תנועה ולחצנו אותם. ידעתי שאנחנו צריכים להבקיע שער מהיר. היה לי ברור שהם יחזרו למשחק ושהלחץ יעשה את שלו בחצי השני, וזה מה שקרה. החילופים איזנו את המשחק לקראת הסוף, וכולם נתנו את הגוף ונלחמו. הכדורגל עניין פחות, מה שעניין זה לחזור עם נקודות".

פורסם לראשונה ב"כל העיר": ערן לוי חתם בהפועל קטמון

למרות הניצחון, בקבוצה עוד חושבים לחזק את הקבוצה, ובמיוחד את החלק הקדמי, לאור האכזבה מכמה שחקנים שעשויים לעזוב. אחד מהם הוא מיקו ממן, שעד כה כבש שער אחד במדי קטמון בתשעה משחקים, בגביע המדינה – אבל בקבוצה נוטים לתת לו הזדמנויות נוספות, עד לסיום חלון ההעברות.

מי שנראה כאילו מעמדו השתנה הוא החלוץ עדן שרם, שכבר היה בדרכו הבטוחה החוצה אך שותף במשחק בכפר סבא. במועדון מציינים כי הוא מגלה יכולת טובה באימונים, ועשוי להישאר אם לא יימצא חלוץ אחר – מה גם שלא נמצאה קבוצה שתסכים לממן את חוזהו.

"עדן נראה טוב באימונים", אומרים בסביבת המועדון, "אבל אם יגיע חלוץ אחר הוא עשוי בכל זאת לשלם את המחיר. הכול פתוח". בינתיים, הקשר אריאל הדר שוחרר לבקשתו מאחר שלא היה מרוצה מדקות המשחק שקיבל. הוא חתם בהפועל רמת גן.

 

בקבוצה סימנו את שחר הירש, חלוץ הפועל אשקלון שגדל במכבי חיפה ועשוי להגיע על חשבון שרם או ממן. קבוצתו של הירש, כידוע, נקלעה לבעיות כלכליות קשות ועשויה לשחרר בקרוב כמה שחקנים. בהקשר זה יש לומר כי בקטמון סימנו את אשקלון כאחת היריבות המשמעותיות במאבק העלייה, והקריסה הכלכלית המסתמנת של הדרומיים משחקת לידיים של הירושלמים.

כך או כך, בקטמון מסתכלים על המשחק הקרוב – המשחק הביתי מול סקציה נס ציונה שיתקיים ביום שני הקרוב (19:00) באצטדיון טדי. האדומים רוצים לנצח את הקבוצה של עופר טלספפה שנושפת בעורפם: נס ציונה ניצבת במקום הרביעי, שתי נקודות בלבד מקטמון השלישית.

בר בהר: הרפתקה קולינרית בהרי ירושלים

"אם לא ננצח את נס ציונה, כאילו לא עשינו כלום", אומר שחקן בקבוצה. "אנחנו לא רוצים לחזור אחורה – רוצים לנצח".

זדה יקבל בחזרה לקראת המשחק את החלוץ ויליאם אגדה ואת הבלם אבי מלכה, שהיו מוצהבים.

ברקע כל זה, בקטמון מעודדים מאוד מקצב החלמתו של הקשר של סער בנבנישתי, שחזר להתאמן לאחרונה. אנשי הצוות מופתעים מאוד מיכולתו, ועל פי הסימנים הוא עשוי לחזור בקרוב מאוד למגרשים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר