יפה בן דויד (צילום: מעיין סבאג)
יפה בן דויד (צילום: מעיין סבאג)

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים: "אם פקידי האוצר יענו על הדרישות המוצדקות נפתח את שנת הלימודים"

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, הדגישה הבוקר בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, שמתקיימת בהפקת "כל העיר": "חייב לצמצם את מספר הילדים בכיתות ולעלות את שכר עובדי ההוראה"

פורסם בתאריך: 21.8.19 11:14

"אם פקידי האוצר יענו על הדרישות המוצדקות אנחנו נפתח את שנת הלימודים, ולא, לצערי נאלץ לא לפתוח את הלימודים", כך הכריזה יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים וזאת על רקע מאבקה לשיפור התנאים הסוציאליים של המורים.

בעקבות מחאת הגננות על הצפיפות בכיתות הגן, אמרה בן דויד: "אני רוצה לבשר לגננות שיושבות כאן בפגישת עבודה שניהלתי עם חגית משה סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, שלקחה את כל נושא ההכשרה של הסייעות – הן ייצאו להכשרה פדגוגית".



"כולם שואלים מה יקרה עם פתיחת שנת הלימודים. לא צריך להתלונן צריך לדאוג למה שמגיע לעובדי ההוראה, אנחנו לא מבקשים תרומות אלא תמורה בעד העשייה החינוכית בכל הסקטורים של עובדי ההוראה", אמרה בן דויד. "ישנם כמה סכסוכים בנושאי העבודה: רפורמת החינוך המיוחד, ימי מחלה ופנסיה. אנחנו עייפנו ושבענו מדיבורים והבטחות – אנחנו רוצים מעשים, רק בציבור עובדי ההוראה זה לא קיים, אנחנו דורשים שהפנסיה תהיה נגזרת מהשכר האחרון, כך שכל עובד הוראה יידע על מה הפנסיה שמגיעה לו וידעו מה מגיע להם. אמרתי לנציגת מינהלת הגמלאות שתיתן לי תצהיר שכל עובד מדינה שפורש – משלמים לו את 100 אחוזי הפנסיה שמגיעה לו, והיא אמרה לי שהיא לא יכולה כי היא סומכת על משרד החינוך. אנחנו לא סומכים על אף אחד, לכן זו דרישה מוצדקת".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בהמשך אמרה בן דויד: "הדרישה השנייה הינה ימי מחלה – כל יום מחלה אצל עובדי ההוראה מנקים יומיים היעדרות. נעדרנו? תנקו לנו יום – למה לקחת יותר?", הבהירה בן דויד.

"אנחנו דורשים שלושה דברים לתקן את הנוסחה", היא פירטה: "להקים קרן שתהיה ועדה משותפת של האוצר וההסתדרות לאותם עובדי הוראה שאינם יכולים לפרוש. לא אוותר – והודעתי זאת חד משמעית – אני דורשת פיצוי חד פעמי לגמלאים. לא נקפח אותם. אני מדברת על הנושאים האלה למעלה משנה, אפילו בית הדין ביטל את הצו שאסר עלינו לשבות כי הוא ראה שהמדינה גוררת רגליים. הדבר השלישי זה החינוך המיוחד וסייעות לילדים אלרגיים – השנה ימשיכו להיות סייעות לילדים אלרגיים. הרפורמה של החינוך המיוחד היא לא רפורמה, זה קיצוץ התקציב, לכן הכרזנו סכסוך עבודה בנושא הזה. לכן, אנחנו לא נרפה והודעתי את זה לפקידים של האוצר. אנחנו עושים ישיבות רבות בנושא הפנסיה וימי המחלה, אני ויתר ציבור עובדי ההוראה רוצים לפתוח את שנת הלימודים הקרובה אבל האשמה היא לא בנו, מעמד המורה והמנהל צריך להיות בסדר העדיפויות של מדינת ישראל".

"המעמד היום של עובדי ההוראה, נמצא במקום שלא היה מעולם", סיכמה בן דויד, "והילדים נפגעים מכך. הפסקנו לחכות שיתנו לנו – אנו עומדים ואומרים 'אנחנו נדרוש את מה שמגיע לנו כחוק'. אנחנו לא רוצים מאומה ממה שמגיע לנו, בנוסף, אנחנו דורשים לצמצמם את מספר הילדים בגנים ובכיתות. אם אתם רוצים שמורה או גננת תגיע לכל ילד – חייב לצמצם את מספר הילדים בכיתות ולעלות את שכר עובדי ההוראה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. גידי

    "חייב לצמצם את מספר הילדים בכיתות ולעלות את שכר עובדי ההוראה"
    בושה של ניסוח, ועוד בכותרת! מה קרה, חוסכים על עריכה לשונית?

  2. גידי

    "בעבות מחאת הגננול על הצפיפות בכיתות הגן, אמרה בן דויד:"
    אותו כנ"ל.

  3. גידי

    "הדרישה השנייה הינה ימי מחלה, אצל כל יום מחלה אצל עובדי הוראה מנקים לו יומיים"
    שיא השיאים, מתביש בשבילכם.

  4. גידי

    זה שלא פרסמתם את התיקונים שלי לשגיאות הניסוח והכתיב האיומות שבכתבה, את זה אני עוד יכול להבין. אבל זה שלא השתמשתם בהן כדי לתקן את המעוות, זו כבר עדות להתהלות חלטוריסטית חסרת בושה של המערכת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר