רוני לוי, פרדי פלומה (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
רוני לוי, פרדי פלומה (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

דעה | המאמן של בית"ר מקובע על שיטה שלא מתאימה

רוני, תתעורר: הסגל של בית"ר נבנה לא טוב, ולכן המאמן צריך לצאת מהקיבעון ולנסות דברים אחרים. מה למשל? מערך של שלושה בלמים וגם ספסול מהיר של פלומה | טור דעה

פורסם בתאריך: 19.9.19 14:48

משה חוגג ניגש לרוני לוי בסיום וביקש ממנו למסור לשחקנים שהוא מאוכזב מהם, בכל זאת, גם בחלומות הרעים ביותר הוא לא חשב ש-80 מיליון שקלים יהפכו ל-1 מ-9. המאמן הלחוץ ניגש לחדר ההלבשה. "משה חוגג ביקש למסור הודעה", אמר לשחקנים, שבהו בו במבט מופתע על גבול המבולבל. "מה?" שאל את שחקניו, "מה הבעיה?".

"למסור? מה זה למסור?" פנה אליו מפינת החדר פרדי פלומה בעודו מנסה להשחיל את השרוכים בנעליים ללא הצלחה מרובה. ליוואי גארסיה תיקן את המאמן ואמר, "התכוונת להעביר הודעה, אצלנו לא מוסרים".

המאמן המתוסכל פשוט הרים ידיים וויתר, אחרי כמה שניות של שתיקה הוסיף "טוב יאללה, ניקח אתכם הביתה, תעלו על האוטובוס", אבל גדי קינדה מיהר לסרב "עזוב רוני, נסתדר לבד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אחת מתשע.

מלאכת הקלוז אפים על משה חוגג ביציע הספיקה כדי לספר את הסיפור של המשחק הזה, של פתיחת העונה הזו. בשנה שעברה שום דבר לא הלך אבל גם לא היו ציפיות, השנה שום דבר לא הולך למרות הציפיות, למרות מסע הרכש ותקציב העתק, וכשלא הולך במצב כזה, אז הבעיה היא גדולה.

בית"ר נראית בשני המשחקים האחרונים כמו אוסף שחקנים שנתנו להם כדור ולא אמרו להם מה לעשות איתו, היא מחזיקה בכדור 60 אחוז מהזמן (מקום שני בליגה) אבל מבקיעה הכי פחות, היא מבצעת 93 דריבלים (מקום שני בליגה) אבל בועטת רק 9 פעמים למסגרת מתוך הרחבה. 10 דריבלים על כל איום ממשי, קבוצה בלי תכלית.

אבל מספרים זה רק דרך לגבות את זה, תשאלו את עצמכם מתי במשחק האחרון בית"ר באמת סיכנה את השער? מתי בית"ר ביציעה פעולה חכמה באמת. קריאף אמר אחרי המשחק כי "לשחק כדורגל יפה זה לא מספיק", אבל אם להגיד את האמת, הכדורגל של בית"ר הוא לא יפה, הוא סתמי.



אז אפשר להפיל את זה על הפציעה של מיכאל אוחנה, להגיד שהלך הפליימייקר והלכה העונה ונילחם על הפלייאוף העליון, אבל זו הדרך הקלה. זה לא שהסגל של בית"ר לא איכותי מבחינת כישרון, היא פשוט לא מנצלת את הכישרון. בית"ר לא מבליטה את המהירות של גארסיה ופלומה וכמעט ולא יוצאת להתקפות מעבר; היא משחקת על הרמות מהאגפים כשהנוגח הכי טוב בליגה נמצא על הספסל; היא לא מכריחה את עלי מוחמד לעסוק בעיקר בהגנה כי אין מי שיחפה עליו. בית"ר פשוט יורה לעצמה ברגל.


תומר אלקיים (צילום: פרטי)

תומר אלקיים (צילום: פרטי)


היו טעויות, לא מעט, בבניית הקבוצה העונה. היא נבנתה סביב פליימייקר אחד בלבד עם נטייה להיפצע (והוא נפצע); היא נבנתה על יותר מדי שחקנים שהדריבל הוא הצד החזק שלהם ופחות מדי שחקנים שלספק מספרים זה הצד החזק שלהם, אבל זה המצב כרגע – אז אפשר לבכות על גורל עוד עונה ואפשר להתחיל להתעורר ולהציל אותה, לפחות לנסות.

אפשר ורצוי לתת לפלומה לראות קצת ספסל, וכמוהו לכל שחקן אחר שמשחק באנוכיות. אפשר ורצוי לשנות קצת את השיטה, אולי לעבור ל-5 בהגנה שיתנו חופש למוחמד ולאגפים. אפשר ורצוי לתת דקות לתמיר עדי שמצטיין באימונים ולא נספר בקרב, לשלום אדרי שמראה מה הוא שווה כל פעם שהוא מקבל הזדמנות להראות זאת. וגם לחכות לעידן ורד, האיש שיודע למסור.

כואב להפסיד, כואב לעשות טעויות, אבל גם את מכבי תל אביב לא בנו ביום אחד, גם לא את באר שבע, פשוט צריך לשנות קצת כיוון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מנחם

    לבניון אין ניסיון הוא בנה את הקבוצה הכושלת הזו. בניון מתגלח על חוגג הוא מעולם לא היה מנהל מקצועי. ואוחנה המנהל הכושל ביותר בכדורגל הישראלי. שניכם הביתה כבר מחר בערב. רק צוות מקצועי זר עם ניסיון ימקסם את הכסף הגדול שחוגג משקיע ויביא את ביתר להשגים.

    חוגג עובדים עליך וזורקים לך את הכסף לפח. תשנה גישה. מי שלא מביא תוצאות אין כסף. תעסיק אותם על משכורת של 5000 שקל פלוס בונוסים שמנים מאד. ורק ככה יגיעו לשכר שהם דורשים אין תוצאות אין כסף גדול.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר