מפגש של קהילת יד ביד - קהילה ערבית-יהודית בירושלים (צילום: מאיה פרנקפורטר)
מפגש של קהילת יד ביד - קהילה ערבית-יהודית בירושלים (צילום: מאיה פרנקפורטר)

קהילת יד ביד ירושלים: מפגשי לימוד של יהודים וערבים במרכז הבין תרבותי

ביום ראשון (8.12) תחל במרכז הבין תרבותי בהר ציון סדרת אירועים - "מדרסה", שמטרתה לקדם את השיח בין הורים יהודים להורים ערבים. הפרויקט פתוח לכלל ההורים בירושלים

פורסם בתאריך: 4.12.19 14:30

ביום ראשון, 8.12.19, תתחיל סדרת אירועים – 'מדרסה', במרכז הבין תרבותי בהר ציון, מבית עמותת יד ביד, שמפעילה את בית הספר הדו לשוני בירושלים. סדרת האירועים מיועדת להורים יהודים וערבים, שרוצים לקדם את השיח הבין תרבותי. הנושא המרכזי הינו הקשר בין התרבות הערבית לתרבות המערב.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"האירוע של מדרסה נועד בעיקר להורי תלמידי בית הספר הדו-לשוני", מספרת בשיחה עם "כל העיר" מאיה פרנקפורטר, תושבת העיר והמארגנת הקהילתית בירושלים, "אבל זה פתוח לכלל ההורים בירושלים על מנת לקדם את השיח בין יהודים וערבים שרוצים לדבר על תרבות משותפת. בבית הספר הדו-לשוני ראו שהתלמידים היהודים והערבים מכירים את התרבויות אחד של השני, והגיעו למסקנה שגם ההורים צריכים לקחת חלק בדבר הזה מכיוון שבדרך כלל מתייחסים לתרבות המערבית מתקדמת יותר, והתרבות המזרחית מסתכלת כמשהו לשאוף אליו פה".

"מתוכננים להיערך כשמונה מפגשים", ממשיכה ומספרת פרנקפורטר. "וזוהי הפעם שראשונה שזה קורה בירושלים – מפגשים שהנושא שלהם עוסקים בתרבות. למשל, כיצד התרבות הערבית נחשפת והושפעה מהתרבות המערבית, איזה נקודות מפגש יש בין התרבות היהודית לערבית, טקסטים שמתורגמים מעברית לערבית ולהפך, הטקסטים יהיו מגוונים מאוד, ויזואליים כמו סרטים , מאמרים אקדמאיים, שירה, וספרות, כאשר ההורים לומדים את זה ביחד ויש הנחיה".

לפרטים נוספים ולהרשמה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר