מצעד הגאווה בירושלים, 2016 (צילום: אורן בן-חקון)
מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

עצרת הגאווה בגן העצמאות: המשטרה עצרה 27 אנשים בחשד להפרות סדר

בין העצורים, לפחות 8 פעילים של ארגון הימין הקיצוני להב"ה שצעדו ביחד עם בנצי גופשטיין. כוחות משטרת ירושלים עדיין פרוסים במתחם העצרת, שמתקיימת בסימן 50 שנה למצעד הגאווה והסובלנות הראשון, ובהשתתפות הוריה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה לפני חמש שנים במצעד הגאווה בעיר

פורסם בתאריך: 28.6.20 13:29

עדכון אחרון: 28.6.20 19:59

***עדכון 19:54***

משטרת ירושלים עצרה בשעות האחרונות 27 איש בחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור בעצרת הגאווה שמתקיימת בשעה זאת בגן העצמאות.

"כוחות משטרת ישראל הפועלים לאבטחת העצרת בגן העצמאות", כך נמסר מהמשטרה, "עיכבו\עצרו לחקירה 27 חשודים, בחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור".

בין העצורים, כך נודע ל"כל העיר", לפחות 8 פעילים מארגון הימין הקיצוני להב"ה אשר צעדו לכיוון גן העצמאות. יש לציין כי בעוד השמונה עוכבו על ידי המשטרה, יו"ר הארגון בנצי גופשטיין ממשיך בצעדה לכיוון גן העצמאות. עורך דינם של חלק מהמעוכבים איתמר בן גביר: "למרות שבית המשפט גלגל את המשטרה מהמדרגות ושחרר ללא כל תנאי את פעיל להב"ה משה בן זיקרי שנעצר הבוקר, המשטרה לא הפנימה כי גם לפעילי להב"ה יש חופש ביטוי וממשיכה לרמוס את זכויותיהם. בושה וחרפה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", הערב, ראשון, מתקיים אירוע הגאווה המרכזי בגן העצמאות בירושלים. האירוע יחל בשעה 20:00, עוד קודם משטרת ירושלים תחסום כבישים הסמוכים לאזור. העצרת מתקיימת השנה בסימן 50 שנה למצעד הגאווה והסובלנות הראשון ובהשתתפות הוריה של שירה בנקי ז"ל, הנערה שנרצחה כזכור לפני 5 שנים במצעד הגאווה.

במשטרת ירושלים נערכים בכוחות מתוגברים לאבטחת המשתתפים והמשתתפות בעצרת. "סביב מתחם העצרת ובתוכה, יפרסו שוטרים גלויים וסמויים, שיפעלו לשמור על הסדר הציבורי ובטחון המשתתפים", נמסר ממשטרת ירושלים. "החל מהשעה 17:00, ייחסמו לתנועה הרחובות אגרון ומנשה בן ישראל עד לסיום העצרת. בנוסף, שוטרי אגף התנועה יפעלו להזרים את התנועה, אך ייתכנו עומסים ברחובות הסמוכים: הילל, ביאנקיני, שמאי, רבי עקיבא, הרב אבידע ומאיר שחם. רחובות אלו צפויים להיחסם לסירוגין בהתאם לעומסים".

משטרת ישראל ממליצה לציבור לבחור בדרכים אחרות ולהגיע לאזור בתחבורה ציבורית.


שירה בנקי ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

שירה בנקי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


בתוך כך, אתמול היו אמורים להיתלות ברחובות הסמוכים לעצרת עשרות דגלי גאווה – המרכז הרפורמי לדת ולמדינה, המלווה משפטית את הבית הפתוח מול הרשויות, גילה כי לקראת העצרת לציון חודש הגאווה שתיערך היום נתלו 5 דגלי גאווה בעיר בלבד, "בניגוד גמור לסיכומים בהם הובטח כי ייתלו עשרות דגלי גאווה בגן העצמאות ובריובות הסובבים אותו", מדגישים במרזכ הרפורמי לדת ולמדינה.

הרבה נועה סתת, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה ומנכ"ל הבית הפתוח לשעבר: "אנחנו עדים לניסיון נוסף של העירייה להשתיק ולמחוק את הקהילה הגאה. חמש שנים לאחר הרצח של שירה בנקי ז"ל נראה כי העירייה טרם הפנימה כי התפקיד שלה הוא להגן על הקהילה הגאה ועל השויון בירושלים. אנו לא נשלים עם ההתנהלות ההומופובית, המקוממת, וחסרת תום הלב הזו, ואנו עובדים על עתירה דחופה בעניין".


הדגלים שנתלו היום ברחוב אגרון - צולם בשעה 10:30 (צילום: המרכז הרפורמי לדת ומדינה)

הדגלים שנתלו היום ברחוב אגרון – צולם בשעה 10:30 (צילום: המרכז הרפורמי לדת ומדינה)


יש לציין כי את העצרת ינחו השנה השחקנים עמית רהב יחד עם ג'וי ריגר; בקטע האמנותי – הזמר איזי ותתקלט דלית רצ'סטר, הזמרים ריקי בן אר וחן אהרוני בביצוע מרגש מיוחד Shallow ועוד.

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, מציין כי "ביום ראשון נפגין למען סובלנות לכל המגדרים והנטיות המיניות, נגד אלימות, השתקה, הדרה. בעיר שבה סגן ראש העיר החדש מחפש כל הזדמנות לפגוע בקיום שלנו ולהחליש את מאמצים ליצור חברה סובלנית, רבת-פנים ומכילה, אסור לשתוק ולעמוד מנגד. נפגין בגן העצמאות תוך שמירה והקפדה על הנחיות הבטיחות המחמירות ביותר בצל הקורונה".

נעם יבין, יושבת ראש משותפת, הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: "חודש הגאווה הנוכחי בצל הקורונה ואירועי הלהטבופוביה האחרונים הוא הזדמנות נפלאה לצאת ולעמוד לצד חברי וחברות הקהילה הגאה. ב-28.6 נפגש בגן העצמאות להפגנה של אהבה, קהילה, שותפות ונוכחות ירושלמית גאה, שמחה ומחבקת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חנה

    באמת עם כל הכבוד ומבלי לשפוט,דווקא עכשיו בזמן הקורונה. גם עם מסכות זה יכל להידחות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צאו כבר מהארון, גופשטיין ובןגביר. נראה שאתם רק מחפשים תירוצים להתחכך בהומואים

  3. sofi

    לא! זה לא יכול להידחות! זה כאן ועכשיו!!!
    יום גאווה שמח אחיות ואחים שלי!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר