אחות אונקולוגית בהדסה (צילום: א.ס.א.פ. קרייאייטיב INGIMAGE)
אחות אונקולוגית בהדסה (צילום: א.ס.א.פ. קרייאייטיב INGIMAGE)

האחות האונקולוגית בהדסה איתך לאורך כל הדרך

שירות אונקולוגי חדש מציע ליווי של אחות מתאמת אישית, מרגע החשד הראשוני להימצאות סרטן ועד לאבחנה. האמצעים הדיגיטליים הפכו לאישיים ועוטפים

פורסם בתאריך: 12.7.20 10:20

מטופלים רבים מתארים תחושה לא פשוטה, של הקרקע הנשמטת תחת רגליהם, כאשר מעלה הרופא המטפל את החשד להמצאות סרטן, או כשהם נמצאים בשלב הראשוני של גילוי המחלה. בהדסה מאמינים שהחולים הנמצאים בתחילת הדרך לא צריכים להיות לבד.

המרכז הרפואי הדסה, שמבין את התחושה המבלבלת והמורכבת המלווה מטופלים רבים מציע שירות אונקולוגי חדש ללא עלות, הכולל אחות מתאמת אישית המלווה את המטופלים לאורך הדרך באופן אישי – ובעזרת אמצעים דיגיטליים. בהדסה מדגישים כי הליווי בשיטה הייחודית הזו, חוסך זמן המתנה ואת המתח הנלווה לו ומעניק למטופלים מענה מקצועי, עושה סדר בבליל המידע, מאפשר לשאול לשאלות ובעיקר את האפשרות להתרכז בדברים החשובים באמת, הבריאות שלהם.

דליה גורדון, אחות מתאמת אונקולוגית אישית בהדסה (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה הופך עבורכם את ההתמודדות לקלה יותר >>>

דליה גורדון אחות במקצועה מזה 31 שנה בתחום האונקולוגי בהדסה, מונתה לתפקיד אחות מתאמת אונקולוגית אישית באמצעים דיגיטליים לפני כשנה וחצי. מאז מינויה לתפקיד ליוותה דליה מאות מטופלים שהגיעו בשלבים המוקדמים של המחלה ובעזרת המקצועיות, היחס האישי והטיפול המסור עברו את התקופה המורכבת באופן נינוח יותר. בכלל זה זכו ללווי עם מענה רגשי ומקצועי, ולסדר והבנה  מי מהמומחים המובילים בתחום הטיפול בסרטן, במכון שרת לאונקולוגיה, מתאים לטפל במחלה שלהם. "אני מלווה את המטופל מהשלב הראשון, המאוד לא קל, ופוסעת איתו צעד צעד החל ממסירת המידע הראשוני ביותר – שמפחית באופן ניכר את מפלס החרדה, ועד לקיצור תהליכים ביורוקרטים.

בעברי כאחות ראשית באשפוז האונקולוגי, ליוויתי וטיפלתי במטופלים שהיו כבר אחרי 'ההלם הגדול' והגיעו למחלקה האונקולוגית. כעת, בתפקיד החדש מתאפשר לי לפגוש אותם בצומת המשמעותית, מייד עם היוודע החדשות, ואני עושה זאת עם המון אהבה וניסיון מקצועי", משתפת דליה. "לפני כשנה וחצי נבנה התפקיד מהצורך שעלה מהשטח, משיחות עם מטופלים עוד לפני הגילוי והאבחנה שהבינו כמה היו זקוקים אז ליד מכוונת. לקחנו בהדסה בשתי ידיים את מה שעלה מן השטח וכיום קיימת רשת תמיכה רחבה עבור חולים אונקולוגיים-  כששמנו דגש גם על המטופלים שנמצאים בשלבים המוקדמים יותר. תשומת הלב אליהם חשובה ומשמעותית כיצד שירגישו גם בהמשך הדרך״.

הדרך הקצרה למומחים הטובים ביותר בישראל >>>

איך עובד השירות, ומה עושים בשביל להתחיל בתוכנית הליווי?

אחרי שאלות מנחות בשיחה טלפונית ראשונית ובהתאם לשלב שנמצאים המטופלים, אני מתאימה את דרך הטיפול הנכונה. למעשה, השלב הראשון הוא אפיון של המצב בו נמצא המטופל, למי הוא פנה כבר קודם? אילו אבחנות יש בידיו? ועוד. לאחר האפיון והיכרות מתחילה העבודה שלי, להתעסק בכל הצד הבירוקראטי ולהקל ולתווך את הנעשה, שלב אחרי שלב. הצד הדיגיטלי מעניק יתרון בכל הקשור לזמינות, ניידות ומהירות. אנחנו מתכתבים במייל, בסמסים ובכל דרך שנוחה עבורו. במידת הצורך התורים שנקבעים עם הרופאים נעשים באופן מקוון גם כן. הייחוד בשירות, מעבר לכך שהוא לא קיים באף מקום אחר, זה השילוב של הצד הטכנולוגי לצד הצד האישי המעניק יתרון מובהק בדרך לטיפול קל וזמין. במהלך עבודתי אני עדה לרמת החרדה של המטופלים, השירות מאפשר להם להפסיק להתרוצץ בין רופאים, קופות חולים וטלפונים, וחוסך להם את הצד הבירוקראטי ובכך מאפשר ללחץ לרדת מעט ומעניק להם ולבני משפחתם את האפשרות להתרכז בהחלמה.

האם התקופה של הקורונה השפיעה על השירות?

השירות היה קיים עוד לפני הקורונה, ואנשים נעזרו ונתמכו בליווי שלנו עוד קודם לכן. אפשר לומר שהקורונה הדגישה את היתרון בליווי מרחוק, את העידן הדיגיטלי, ואת הצורך המיוחד עבור חולים אונקולוגיים שנמצאים בקבוצת סיכון להמעיט בביקורים מחוץ לסביבה הביתית שלהם. על כן, גם עכשיו הפניות ממשיכות לזרום אלינו ואנחנו מאפשרים גם ביקורים אצל רופאים באופן דיגיטלי ובכך מונעים גם בזבוז זמן וגם שמירה על בריאות המטופל – כמובן כשצריך להגיע לטיפול או בדיקה, מגיעים כי חשוב לשמור על שגרת טיפולים גם בימי קורונה וכאן בהדסה עושים הכל על מנת לשמור על החולים האונקולוגים. היתרון הנוסף שאין צורך לרוץ מרופא לרופא, אני כבר יודעת בדיוק למי הם צריכים להגיע ומה השלב הבא. הפעולות הידועות והידע המקצועי שאני מעניקה מרגיעים ומאפשרים להם לפחות בחלק אחד של התהליך, להיות רגועים ולפנות את עצמם לדברים אחרים. בנוסף, אני בקשר עם הרופאים שלהם בקופות החולים, אני למעשה הזרוע המבצעת שלהם וגם "מורה נבוכים" מול סבך המידע והבירוקרטיות שבדרך.

אחרי שנים כאחות אונקולוגית אני שמחה שניתנה לי האפשרות לעזור ולהיות כתף מקצועית וחמה עבור כל אותם מטופלים שרק מתחילים את המסע. הקשר האישי שנשמר עם מטופלים רבים גם אחרי הליווי ומכתבי התודה הרבים שאני מקבלת רק מחזקים את העשייה שלי ושל הצוות המקצועי והרפואי של המרכז הרפואי הדסה. אני שמחה שהחלטנו לפתוח בשירות החדשני הזה ולאפשר לחולים ובני משפחתם לעבור את התהליך באופן רגוע יותר ועם כל הידע המקצועי שקיים מונח על כף ידם״.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר