בית ספר קשת במתכונת קורונה (צילום: אמיל סלמן)
בית ספר במתכונת קורונה (צילום: אמיל סלמן)

זוהי שעת נעילה: כלל תלמידי ירושלים צריכים לחזור ללמוד בכיתות בכפוף להנחיות. יש מי שיאכוף?

אחרי ביטול הקנסות לתלמודי התורה ובזמן שמערכת החינוך החרדית פועלת במלואה - חינוך התלמידים והתלמידות בזרם הממלכתי הפך להפקר. צריך לפתוח מידית את בתי הספר, לא מחר, אתמול

פורסם בתאריך: 16.11.20 18:58

זו היתה כרוניקה ידועה מראש. כל הקנסות המזעריים, ברמת דמי כיס, שחולקו לתלמודי התורה בירושלים שפעלו במהלך הסגר בניגוד לחוק, בוטלו. לא נראה שמישהו נפל מהרגליים כשהתבררה הרשלנות.

בסך הכל נרשמו דוחות ל-68 מוסדות לימוד חרדיים ברחבי הארץ, בסכום כולל של כ-340,000 שקלים, כל אלו לא ישולמו מאחר והקנסות ניתנו בניגוד לחוק. מסתבר כי מדובר בתקנות שנדרשו את אישורה של הכנסת, ושם בבית הנבחרים שכחו לבצע את ההליך הזה. שכחו.

כולם ידעו שבממשלה יש מי שידאג לציבור עם הכוח האלקטורלי הכי חזק במדינה, רק כדי לא לפורר את הברית הקואליציונית הקדושה עם החרדים. הרי זה מה שמנתב את קבלת ההחלטות בקבינט הקורונה.

שבע שעות של דיון? הצחקתם את החרדים. הם לא מחכים לעשן לבן מהקבינט, הם פשוט פועלים. פותחים את כל בתי הספר, מה כבר יכול לקרות? מקסימום יחלקו קנסות שבסוף יבוטלו, בדרך כזו או אחרת. ימצאו איזה תירוץ משפטי, הלכתי ואיך אומרים, אלוהים גדול.

אם נשארו פירורים של אמון הציבור, גם אלה נשאבו לתוך החור השחור של ממשלת הליצנים.

כעת, בעקבות המחדל, אף בית ספר שפעל בניגוד לחוק לא ישלם על כך. להפך, הם ימשיכו לפעול באין מפריע. מדינה בתוך מדינה.


פתיחת תלמוד תורה הבוקר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

פתיחת תלמוד תורה בירושלים בניגוד לחוק (צילום: אמיל סלמן)


ובינתיים, חינוך התלמידים מכיתות ה' ומעלה, בזרם הממלכתי והממלכתי-דתי הפך להפקר. הילדים בוהים במסכי המחשבים, שעות על גבי שעות, לעתים מנמנמים, לעתים בורחים למיינקראפט או לפורטנייט או לוואטסאפ או לטיק-טוק, מנותקים מקשר אישי-פרונטלי עם חבריהם, ונמקים. תנועות הנוער לא מתפקדות, חוגי הסיירות מקרטעים. אין חיים. החיים עברו לדיגיטל, סצנה אלמותית מ"מראה שחורה" הפכה למציאות שחורה.


לימודים מהבית באמצעות זום בשל משבר הקורונה (צילום: אייל טואג)

לימודים מהבית באמצעות זום בשל משבר הקורונה (צילום: אייל טואג)


החששות הגדולים הם מנזקים חברתיים של ניכור ובדידות, מעלייה במקרי אלימות במשפחה ומהשמנת יתר. הסגרים, ברחבי העולם, חשפו את התפקיד החשוב של בית הספר, לא רק כמוסד חינוכי, אלא כמתחם שבו בני נוער רוכשים את הכישורים החברתיים הראשוניים שלהם, שבו יש להם מענה ממבוגרים שהם לא ההורים שלהם, כתובת, סוג של בית שני. את זה השכילו להבין רוב מדינות ה-OECD, שבהן, גם במהלך סגר מוחלט – מערכת החינוך המשיכה לתפקד בכפוף להגבלות ולהנחיות מחמירות.

נוער אבוד? עדיין לא. אפשר להצילם.

בזמן שמערכת החינוך החרדית פועלת במלואה בלי יותר מדי לשמור על ההנחיות, אין סיבה שמערכת החינוך הלא חרדית לא תפעל. זוהי השעה של מנהלי ומנהלות בתי הספר בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, איך אוהבים להגיד במערכת החינוך – לחשוב מחוץ לקופסא. זה הזמן לפתוח כיתות לימוד, בכפוף להגבלות – עם מסכות, עם שמירת מרחק, עם כללי היגיינה, זה הזמן להכשיר כיתות וחללי לימוד ואולמות חוגים וספורט במתנ"סים, שכרגע ריקים מילדים. למי מחכים? לראש הממשלה שהחליט על הקלות מצומצמות בתנאים מגבילים?

אבל היי, העיקר שבחינוך החרדי הכל דופק כמו שצריך. אם זה ימשיך כך, אין ספק שצפוי לנו עתיד טכנולוגי-מדעי מזהיר של הדור שלא הפסיק ללמוד תורה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שפיות

    לא יתכן שהתנהלות של משרד החינוך והלמידה תתנהל כפי שהיתה מלפני 50שנה.התלמידים בורחים משממת הלימודים החסריי תועלת לדורות המתקדמים. הטכנולוגיה מתעצמת וזו השיטה החדשה שחובה ליישם!!
    התקדמות יעילות חידוש טכנולוגי להתאמה אבסולוטית לדורות החדשים.וזה אפקט תובנות קורונה

  2. מאיר

    זה שצריך לפתוח את בתי הספר,אין ספק. אבל את מסיטה את הדיון לחרדים. מה הקשר? ממליץ לדבר עניינית,הדברים מתקבלים ביתר אהדה. ללכלך על קבוצות שונות ולהכליל את כולם, לא יפתור לך את הבעיות ולא יתקן את העולם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברור הם עושים מה שהם רוצים ומבטלים להם קנסות למה לחילוניים יש כסף מיותר והחרדים מסכנים
    לא מובן ואז מצפים לשיוויון חחח

  4. מיכל לוי

    אתה מתאר את הנזק של הלמידה מרחוק וכמה חשוב ודחוף להחזיר את הילדים בחינוך הממלכתי ללמידה בבתי הספר אתמול, אז איך באותה נשימה אתה קובל על כך שהחרדים לומדים? חשוב לך שגם הם ינזקו? אם הם עושים את הדבר החכם והנצרך לדעתך -לתת לילדים שלהם ללמוד,למה שלא תעודד יוזמות כאלה גם בחינוך הממלכתי? או לפחות תשמח בכך ותציין לשבח את העובדה שהחרדים כן מקיימים לימודים.

  5. מ

    צודק מאיר, לא צריך להמשיך לפלג, הקורונה רק לימדה אותנו ההפך לצערי.. ולא אני לא נמנית על הציבור החרדי והכתבה מגמתית וצינית ויש להפריד בין הדברים ולהחזיר את מערכת החינוך זה המסר שצריך להשתמע. ומבדיקה שלי לא כל מוסדות חינוך החרדית חזרה ללימודים, ויש לבדוק נתונים לפני כתיבת כתבה

  6. לא צריך לחזור ללימודים

    אסור בכלל לחזור ללימודים צעד כזה יהיה לא אלא טבח המוני הקונה מסוכנת לכולם ואל תגידו שלכם אין סכנה אם יש לכם חולה סרטן במשפחה הוא בסכנה בטיפולים הכימוטרפיים מכניסים לגוף האנשים החולים חומר שמחליש את המערכת החיסונית שלהם ואם הם יחלו בקורונה זה ירגיש להם כאילו הם חולים במוות השחור באבעבועות השחורות בשפעת הספרדית והמלריה בו זמנית והסיכויים שלהם לשרוד יהיו בערך אותו דבר
    בקורונה מסוכנת גם לילדים אם ילד מבריא מקורונה הוא עלול לחטוף את התסמונת המסוכנת הזאת אם יש לכם הורים מעשנים משלהם סכנה אם יש לכם ילדים עם סיסטיק פיברוזיס ומחלות ריאה דומות הם בסכנה אז תבינו שלא צריך להחזיר ללימודים אף אחד ערבים,חילונים,חרדים,דתיים,מסורתיים,גויים לא צריך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר