שייח חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן ומשה חוגג (צילום: דוברות מועדון בית"ר גשם ירושלים)
(צילום: דוברות מועדון בית"ר גשם ירושלים)

עסקת המכירה של בית"ר: הממצאים שהתגלו בבדיקה שהזמינה ההתאחדות על בן חליפה

"דה-מארקר": לאחר בדיקת נכסים, שביצעה ההתאחדות לכדורגל לחמד בן חליפה, עולה החשש כי שותפו של משה חוגג הוא איש קש; חוגג: "קורא לראשי ההתאחדות לפעול כמצופה מהם למען הכדורגל הישראלי ולהפסיק ולנסות לחבל בעסקה זו"

פורסם בתאריך: 4.1.21 10:35

עסקת מכירת 50 האחוזים מבית"ר ירושלים לשייח חמד בן חליפה מהאמירויות מדאיגה את ההתאחדות לכדורגל. לפי פרסום שעלה אתמול, ראשון, באתר "דה מאקר" מקבוצת "הארץ", עולה כי ההתאחדות לכדורגל שכרה חברת מודיעין עסקית, שבדקה את הצהרת ההון של בן חליפה. מהבדיקה עולה, כפי שפורסם ב"דה מארקר", כי בן חליפה הוא איש קש.

מהבדיקה שהזמינה ההתאחדות לכדורגל עולה כי נרשם פער בין הצהרות ההון שמסר בן חליפה, לבין הנכסים שלו בפועל. עוד לפי הפרסום – התקבל מידע על קשיו של בן חליפה עם אנשים ששמם נקשר בין השאר בהונאות ובהלבנת הון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לפי הפרסום ב"דה מארקר", אחד הממצאים שהתגלו בבדיקה, לפי מקורבים להתאחדות, הוא נכס מרכזי בהצהרת ההון של בן חליפה – אג"ח של ממשלת ונצואלה, שמוערך בשווי של כ-1.5 מיליארד שקלים, אלא שהאג"ח אינן סחירות ובעקבות המשבר הכלכלי במדינה התשלומים עליהן הושעו על ידי ממשלת ונצואלה. אג"ח אלו אינן יכולות לשמש את בן חליפה כביטחונות לקבלת אשראי מהבנקים.

כמו כן, לפי "דה מארקר", בן חליפה הצהיר כי בידיו נכס בלבנון בשווי של כמה עשרות מיליוני דולרים, אך מהבדיקה של ההתאחדות עולה כי שוויים של נכסים דומים באזור נאמד במיליוני דולרים בודדים. זאת ועוד, הבתים של בן חליפה בדובאי ובאבו דאבי מוערכים בכ-8.5 מיליון דולר – פחות מחצי מההערכה שהציג, כך נטען בבדיקה, בהצהרות ההון, כאשר בחשבון הבנק יש פחות מארבעה מיליון דולר.


שייח חאמד בן חליפה ומשה חוגג (צילום: האתר הרשמי של ביתר ירושלים)

שייח חמד בן חליפה ומשה חוגג (צילום: האתר הרשמי של ביתר ירושלים)


בנוסף, לפי בדיקת ההתאחדות בן חליפה מחזיק בבעלותו במספר דו ספרתי של אתרי אינטרנט, שרובם קמו בשנתיים האחרונות. מהבדיקה עוד עולה, כפי שפורסם ב"דה מארקר", כי שמן של חלק מהחברות בהצהרת ההון דומה לחברות אחרות בעלות מוניטין בינלאומי, כמו למשל שמה של חברת AIDA בבעלות בן חליפה, שהתאגדה לפני כשנתיים באנגליה, דומה לשמה של ADIA – קרן עושר באבו דאבי, שהוקמה לפני כ-50 שנה.

מטעמו של חוגג נמסר בתגובה בפרסום ב"דה מארקר" כי "עסקת המכירה לשייח' בן חליפה עתידה לסייע לקבוצת בית"ר ירושלים להיות בפסגת הכדורגל הישראלי ולהשתלב בצמרת הכדורגל האירופי. אנו תמהים על התנהגותם של גורמים בהתאחדות לכדורגל, לצד ניסיונות גורמים מטעמה לחבל בעסקה ולפגוע בקבוצה פגיעה קשה. אנו מקווים כי קבלת הפנים הבוטה שלה זוכה השייח בן חליפה, לא תגרום לו להתחרט על העסקה ולחזור בו מהרצון להשקיע בבית"ר. אנו קוראים לראשי ההתאחדות לפעול כמצופה מהם למען הכדורגל הישראלי ולהפסיק ולנסות לחבל בעסקה זו, ניסיונות הכוללים לא פחות מגיוס חברת חקירות והדלפת מידע מוטה ומטעה מטעמה. אנו מבקשים רגע לחשוב מה היה קורה אילו היו חוקרים באגרסיביות את מיטש גולדהאר, טרם הגעתו ארצה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר