ח"כ זאב אלקין, ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, אמיל סלמן)
ח"כ זאב אלקין, ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, אמיל סלמן)

אלקין נגד נתניהו: "אני יכול למלא עיתונים שלמים בזיכרונותיי מהחוויות בבלפור, אולי פעם אכתוב ספר"

שבוע לבחירות: מועמד "תקווה חדשה" ח"כ זאב אלקין מספר בשיחה עם "כל העיר" על המהלך לנגוס בכוח האלקטורלי של הליכוד בירושלים: "חלק מהבייס הליכודי בעיר יצביע לנו"; לשאלה עד כמה מעורבים בני משפחתו של ראש הממשלה בהחלטות שקשורות למדינה, הוא משיב: "זה תמיד היה, אבל לצערי בזמן האחרון זה יותר ויותר"

פורסם בתאריך: 16.3.21 14:21

ח"כ זאב אלקין, תושב ירושלים, מועמד "תקווה חדשה" לכנסת, לשעבר איש ליכוד, שעד לפני כחודש שימש כשר למשאבי המים בממשלתו של בנימין נתניהו, מכיר יותר מכולם את הבייס הליכודי הירושלמי. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות הוא פעל למען הגדלת הכוח האלקטורלי של מפלגת השלטון בעיר. הפעם, במסגרת הבחירות הרביעיות, שיתקיימו ביום שלישי הקרוב, 23.3, אחרי שפרש ממפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והצטרף לרשימתו החדשה של פורש ליכודניק אחר, ח"כ גדעון סער, הוא פועל בכל הכוח לבצע מהלכים לטובת העברת מאוכזבי הליכוד, שמאסו בשלטון נתניהו, להצביע לתקווה חדשה. האם הפעם צפוי שינוי בנתוני ההצבעה המסורתיים בירושלים?

"אנחנו מתמקדים בימים אלה בתושבי ירושלים, הרי בסופו של דבר גם בבחירות האחרונות, בירושלים הצביעו לכחול לבן חלק מאנשי ימין-מרכז, שפשוט רצו חילופי שלטון במדינת ישראל", אומר אלקין בשיחה עם "כל העיר", "אבל הם באידאולוגיה שלהם אנשי ימין-מרכז. מצד שני, יש הרבה אנשי ליכוד, שמבינים שצריך להביא שינוי, בוודאי שיש לליכוד בייס גדול בירושלים, ואני מכיר אותו היטב, כשהובלתי את מטה ירושלים של הליכוד בבחירות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"חלק מהבייס הליכודי בירושלים יצביע לתקווה חדשה", מכריז אלקין ומסביר: "כמו שזה קורה בערים ליכודיות אחרות. כשאני מסתובב בערים האלה אני שומע מהרבה אנשים, שניגשים אלי ואומרים לי, 'כל השנים הצבעתי ליכוד, הפעם אני הולך להצביע סער כי בעיני זה הליכוד האמיתי'. אני שומע הרבה קולות כאלה בירושלים, ולכן תהיה לנו בירושלים הצבעה משמעותית לנו כמפלגה, וכמובן זה לא ימחק את הליכוד בירושלים. אין לנו אשליות, אבל אני חושב שאנחנו נראה פה תמיכה משמעותית גם אצל אלה שהצביעו בעבר לכחול לבן וגם אצל אלה שהצביעו בעבר לליכוד. אנחנו שברנו את הסטיגמה כי אנחנו באים ומתמודדים מתוך המחנה הלאומי, מתוך ירושלים, עצם זה שבמפלגה אחת התחברו גם עופר ברקוביץ וגם אני ביחד זה לא טריוויאלי, יש פה אתגר גדול לנתניהו גם בירושלים".

"חלק מזה שאנחנו מייחסים חשיבות גדולה לירושלים, פרסמנו תוכניות ייחודית לירושלים, מאוד מפורטת, שמדברת על קידום בנייה בעיר בהיקפים גדולים, ונושאים שהם קריטיים לפיתוח של העיר, אני חושב שמעולם זה לא היה מצב שבו המפלגה שהתמודדה מול נתניהו שירושלים נתפסת כנושא מרכזי במצע שלה, וזה לא מקרי, זה חלק מאותו מהפך שאני מתחבר אליו, אנחנו רואים את עצמנו כמפלגת ימין מרכז שהיא שחקנית במחנה הלאומי".


זאב אלקין בשיחת זום עם פעילים (צילום: יואב דודקביץ)

ח"כ זאב אלקין בשיחת זום עם פעילים (צילום: יואב דודקביץ)


האירוע האלים בשוק מחנה יהודה, במהלכו הותקף מועמד "תקווה חדשה" עופר ברקוביץ על ידי פעילי ליכוד,  מדאיג את אלקין. "הקו של הימים האחרונים בהחלט מדאיג בעיניי. לא צריך להתפלא שיום אחרי מה שקרה בעזריה יש אירוע מהסוג הזה בשוק מחנה יהודה", הוא מציין, "זו תוצאה של כל השיח שהוא מאוד אלים מסביב. זה מאוד מדאיג, אנחנו צריך לנהל את המחלוקת הפוליטית והאידאולוגית שיש לנו בלי להתפרץ ובטח מבלי לעבור לפסי אלימות".

על רקע הירידה בסקרים, ואחרי שיו"ר "תקווה חדשה" ח"כ גדעון סער שלל אפשרות כי יאיר לפיד יכהן כראש ממשלה, חרף הובלתו בסקרים אחרי הליכוד – האם אתם תשבו בממשלה תחת נתניהו או שכל המצב הפוליטי נע לעבר מערכת בחירות חמישית?
"לא מקבל את ההנחה הזו. זוהי הנחת עבודה שגויה", טוען אלקין, "אנחנו, לממשלה בראשות נתניהו, לא ניכנס. נקודה, סוף פסוק. אני אומר זאת בוודאות, כמי שהצטרף למהלך הזה ואני לא בן אדם זוטר במפלגה. חד משמעית אנחנו לא הולכים לשבת תחת נתניהו. מהסיבות שבגללן עזבנו, הרי יכולנו להישאר ולא לעזוב אם חשבנו שזה לגיטימי. מבחינתי, החדר של ראש הממשלה קדוש בעיניי, בו מתקבלות החלטות על חיים ומוות, על הפרנסה ועל עתיד המדינה, לא יכול להיות אדם שהוא היום מחליט על בסיס האינטרס האישי שלו, וחי בתחושה שהמדינה זה אני, גם אם הוא סופר מוכשר ומנוסה. לכן, שינוי כסאות סביב שולחן הממשלה – זה לא מה שיפתור את הבעיה הזאת, להפך. אנחנו אומרים בצורה ברורה, כשאתה מציב אלטרנטיבה אתה צריך להיות מספיק הגון עם עצמך ועם הציבור שאם לא הצלחת לשכנע – תשרת את הציבור מהאופוזיציה. כמו למשל, לבוא עם ביקורת קטלנית על נתניהו, כמו נפתלי בנט, ומצד שני לשדר שאתה מוכן לשבת בממשלה תחת ראשותו, בעיניי, זה לא מסתדר ביחד".

אגב אינטרסים אישיים, אתה היית מקורב מאוד לנתניהו – עד כמה מעורבים בני משפחתו בהחלטות של ראש הממשלה שקשורות למדינה ולציבור?
"זה תמיד היה, אבל לצערי בזמן האחרון זה יותר ויותר. בתקופה האחרונה זה יותר ויותר בסוגיות הכי מהותיות, אני לא רוצה להרחיב בזה. אני חושב שהרבה דברים שקרו ביני לבין נתניהו במהלך ה-12 השנים האחרונות, זה לא נכון שאני אדבר על זה בחוץ, גם שאנחנו משני צידי המתרס. יש פה איזשהי הוגנות מינימלית, לכן אני עד היום דיברתי רק על הסוגיות והמקרים שכבר עלו למודעות הציבורית גם בלעדי, אני רק הבאתי סוג של עדות מבפנים איך הדברים קרו, כמו הליכה למערכת בחירות שלישית ורביעית. אני יכול למלא עיתונים שלמים בזיכרונותיי מהחוויות בבלפור, אבל אני לא מתכוון לעשות את זה, אולי פעם אכתוב ספר".

אלקין, בסוף השיחה, מתייחס לפרשת החשדות החמורים נגד יהודה משי זהב, מייסד ויו"ר זק"א, שלכאורה תקף מינית ילדים, נערים ונשים, ואומר: "החשדות הם מאוד-מאוד כבדים, זה נכון שיבדקו אותם. כמובן, שאי אפשר לטאטא את זה מתחת לשטיח, מדובר בעננה, לכן ברור שצריכה להיעשות פה בדיקה משמעותית על ידי רשויות החוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ירושלמית

    גם אני פעם הצבעתי ליכוד ואחר כך כחול לבן..שמחה שאפשר לחזור למחנה שלי לתקווה החדשה

  2. תתבייש

    עכשו נסערת אחרי כל כך הרבה שנים ועד לא מזמן עם הלל לנתני-הו!
    לא יפה, לא מכובד, נשמע רע מאד לא אתי ולא ישר, רק ללכלך להכפיש ולהוציא שם רע.
    בושה וחרפה !

  3. דניאל

    צבוע נכלולי טהרן מזויף בקרוב תיבעט סופית מהמערכת הפוליטית זגזגן בלתי נלאה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר