משה חוגג, יוסי אבוקסיס (צילומים: אורן בן חקון, שרון בוקוב)
משה חוגג, יוסי אבוקסיס (צילומים: אורן בן חקון, שרון בוקוב)

דעה | אבוקסיס ראוי לאמן את בית"ר – אך לא בטוח שזה המהלך הנכון

במסגרת שיקוליו של חוגג: במידה וירצה למנות את יוסי אבוקסיס למאמן בית"ר - הוא צריך לקחת בחשבון שהאקס לא בדיוק אהוד ביציעים; והדבר האחרון שהוא צריך זה חזית נוספת מולם

פורסם בתאריך: 7.4.21 15:13

יש משפט מפורסם שאומר, "כשהתותחים רועמים, המוזות שותקות". אמרה שלא כל כך מאפיינת את בית"ר, מועדון שבו התותחים תמיד רועמים והמוזות בדרך כלל לא שותקות.

בימי ארקדי גאידמק העליזים, בין יתר המאמנים הזרים שמונו באותה תקופה, אימן לואיס פרננדז את הקבוצה. למרות אופיו המיוחד והשם הגדול, הקבוצה בהנהגתו של פרננדז סיימה במקום השלישי בלבד ופרט לזיכרון של דמות צבעונית עם סוכרייה על מקל בפה לא הצליח המאמן להגיע להישג מיוחד. לעומתו, דווקא יוסי מזרחי, לאחר מסע רכש, הצליח לזכות באליפות הראשונה בעידן גאידמק בבית"ר ולמרות הזכייה באליפות לא המשיך לאמן את הקבוצה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


חזרה לימינו: מי שמונה למאמן הקבוצה הזמני ומי שיוביל אותה מקצועית במשחקי הפלייאוף התחתון הוא לא אחר מיוסי מזרחי שנקרא שוב לדגל. התפקיד המרכזי של מזרחי הוא להרוויח כמה שיותר נקודות ובזמן קצר כדי לאפשר למשה חוגג להרוויח זמן ובעיקר שקט בשביל לתכנן בנחת את העונה הבאה. חוגג יצטרך מוזה יצירתית במיוחד לפני מינוי האיש הבא על הקווים.

השאלה מי האיש הנכון לאמן את הקבוצה היא שאלה מורכבת, שאלה שלא נתנו עליה את הדעת בעונות האחרונות ובגלל זה הקווים בטדי נראו כמו תחנת רכבת ביום ראשון בבוקר – הרבה עוברים, חלקם מתעכבים, אבל כולם לחוצים להגיע ליעד הבא.

צוות זר יכול לעשות את הסדר שכל כך נדרש בבית וגן. הוא יגיע קרוב לוודאי עם רשימת דרישות וסטנדרטים, ובמידה ויבחר חוגג למנות צוות כזה סביר שיקבל את התיאבון לפתוח את הארנק ולהשקיע יותר משתכנן בתחילה. למרות זאת, לצוות זר ייקח זמן להתרגל למנטליות הישראלית, זמן שלא בטוח יתאפשר לאור הלחץ מכיוון היציעים שיתמלאו באוהדים רעבים שאכלו ציפורנים מול המרקע עונה שלמה.

לעומת צוות זר, מאמן ישראלי לא יאפשר ניתוק קר מהשפה הירושלמית והטבע הישראלי. לכן מאמן ישראלי כמו יוסי אבוקסיס הוא סוג של כפפה ליד, כזה שיבוא לעבוד מהיום הראשון. הוא מכיר את השחקנים, את היתרונות והחסרונות שלהם ובאותה מידה הוא מכיר את המועדון – אך במקרה של מאמן ישראלי לעיתים יתרון הוא חיסרון, בטח במקרה של אבוקסיס.

מבחינת הזהות, יוסי אבוקסיס הוא בית"ר ירושלים. עם אבוקסיס כשחקן, זכתה הקבוצה בשתי אליפויות (וגם בגביע טוטו אחד), אך למרות תקופה מוצלחת מאוד חצה אבוקסיס את הקווים להפועל ת"א היריבה המושבעת. אוהדי הקבוצה לא סולחים לו על כך עד היום והוא הפך לגיבור טרגי וזכה למקום של כבוד ברשימת השחקנים השנואים ביותר על אוהדי הקבוצה.

הדבר האחרון שחוגג צריך הוא התמודדות בחזית נוספת מול אוהדי הקבוצה שחלק לא קטן מהם לא יראה מהלך כזה בטוב. למרות שחלק לא קטן מאותם מתנגדים היו ילדים ואולי אפילו לא זכו לראות את אבוקסיס משחק על הדשא בצהוב שחור, השנאה לאבוקסיס הונצחה וקשה לראות מהלך שכזה קורם עור וגידים, אבל במועדון כמו בית"ר ירושלים כבר ידוע שאף פעם אל תגידו אף פעם.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורי

    להתאחדות: אבוקסיס צריך לאמן את נבחרת ישראל. הוא השם הבא אחרי ווילי רוטנשטיינר.

  2. הנה הסיבה שמצבה של ביתר כזה

    ההגיגים המטופשים לפיהם הפוליטיקה של היציע קובעת מי יהיה מאמן נשמעת ממערכון של הגששים על ביתר.
    כל עוד בכלל יש שיקול האם המאמן ״בא טוב״ או רע לאוהדים תשאר ביתר קבוצה שמהווה כלכלית בור בלי תחתית שלא תגיע להישגים . השאלה בביתר זה לא מאמן זר או מקומי אלא איך השטויות מן הסוג הזה לא משפיעות על המנהלים היועצים וצוות מקצועי שמחובר מדי להלוך הרוח המטומטם של הקהל . בהצלחה מאשדודי שגר בעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר