סגן אוריאל פרץ ז"ל, מרים פרץ, רס"ן אלירז פרץ ז"ל (צילומים: פרטי)
סגן אוריאל פרץ ז"ל, מרים פרץ, רס"ן אלירז פרץ ז"ל (צילומים: פרטי)

"סליחה בנים שלי, סליחה שאני בכלל חיה ואתם אינכם": מרים פרץ בעדות קורעת לב

לקראת יום הזיכרון - מרים פרץ, ששכלה את שני בניה, סגן אוריאל פרץ ז"ל ורס"ן אלירז פרץ ז"ל, סיפרה אמש בכאב במפגש שנערך בביתו של ראש העיר משה ליאון, על הלבטים ועל הרגעים הקשים, שבהם נאלצה לבחור על יד איזו מצבה לעמוד בצפירה

פורסם בתאריך: 13.4.21 09:32

"זה כמו לקחת חרב וקרעת וגזרת את הלב שלהם, כמו החדות של הצפירה זה מרגיש בלב, ומה אנו מריצים בראש? סרט. רואים את הילדים שלנו, רואים אותם שהם קטנים. ולכל אורך הצפירה רואים תמונות של הבן שלך. ואני צריכה ללכת פעם ראשונה להר הרצל ולא יודעת ליד מי אני עומדת", כך סיפרה בכאב אמש מרים פרץ במפגש שנערך בביתו של ראש העיר משה ליאון ורעייתו סתוית פרץ, שאירחו אותה ואת בנה אליסף פרץ, ובו נכחו חיילי נצח יהודה, שוטרים ושוטרות ותושבי ירושלים.

סגן אוריאל פרץ ז"ל נהרג ב-25.11.98, בן 22 היה במותו. אוריאל נפל בקרב בלבנון, הוא יצא בראש חייליו למארב בדרום לבנון, בדרך הופעלו נגד הכוח מטעני חבלה. כ-12 שנים לאחר מכן, ב-26.3.2010, נהרג אחיו רס"ן אלירז פרץ ז"ל, בן 32 במותו, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים קטנים. אלירז נפל בפעילות מבצעית ברצועת עזה. כשחוליית מחבלים הפתיעה את הכוח בטווח קצר, וכדור שפגע ברימון אשר היה באפודו של אלירז התפוצץ.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון



מרים פרץ המשיכה וסיפרה כי "בלילה ההוא כתבתי – 'סליחה, אני מבקשת ממכם סליחה בנים שלי. סליחה שאני בכלל חיה ואתם אינכם. אני לא מבינה למה החיים דפקו בי, אני לא מבינה. אני לעולם לא הבנתי".

על בניה היקרים סיפרה כי "ההבדל ביניהם הוא שנה וחצי – את אוריאל הייתי מחזיקה בצד ימין ואלירז מצד שמאל. אוריאל בלונדיני עם שיער חלק, אלירז שיער מקורזל. תמיד הייתי לידכם. לעולם לא הפרדתי ביניכם. אבל היום", כך תיארה פרץ את השנה הראשונה שבה עלתה להר הרצל, לאחר מותו של אלירז פרץ ז"ל, "אני עולה להר הרצל ואני אצטרך לעזוב אחד מכם, ברגע הכי קשה. כשמשמיעים את הצפירה הזאת ילד מפחד, אני לא עוזבת את הילד שלי לבד בצפירה. כתבתי להם 'אני אצטרך להחליט', ואני יודעת מה אני החלטתי בשנה הראשונה – אני החלטתי ללכת לאלירז. כתבתי לאוריאל 'אח שלך הגיע חדש להר. הוא לא יודע מה זה חושך, הוא לא יודע מה זה קבר. אתה כבר רגיל, אז תוותר לי הפעם, ותסלח לי, אבל אני יודעת שאתה תצעק את השיר ששרתי לך כשהייתם קטנים – 'כל האור מזמן הלך לו, אל תלכי פתאום גם את, בואי אמא, בואי שבי איתי מעט'".


ראש העיר משה ליאון, סתוית ליאון, מרים פרץ, אליסף פרץ (צילום: דוברות העירייה)

ראש העיר משה ליאון, סתוית ליאון, מרים פרץ, אליסף פרץ (צילום: דוברות העירייה)


אליסף פרץ גולל את הסיפור מנקודת מבטו, כאח שכול, שהיה רק בן 12, דרך מות אביו ועד מותו של אלירז ז"ל. על ההתמודדות המשפחתית והאישית וההתבגרות לצד השכול, לראשונה בחייו כאשר ישבה לידו אמו מרים. סיפורו המרגש לא הותיר אף עין יבשה בקהל ונחתם על ידי ראש העיר ליאון שאמר: "אליסף יקירי, תמיד היית ותמיד תהא האיש המואר בחדר. למרות הכל בחרת בחיים ואתה מסר גדול לעם ישראל כולו. מלח הארץ".

מרים פרץ, השלימה את נקודת מבטה וסיפרה על הקושי הגדול שבדברים הקטנים, ושיתפה שהמון שנים לאחר מותו של אוריאל ז"ל היא לא הכינה ולא אכלה עוגות גבינה "כי זו העוגה שאוריאל ז"ל הכי אהב", כך סיפרה. רעיית ראש העיר, סתוית ליאון, ריגשה את הקהל ואת מרים פרץ כאשר הגישה לה עוגת גבינה שהכינה הבוקר במיוחד עבורה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, סיכם את המפגש ואמר: "מרים את דוגמא ומופת לעם ישראל. את פשוט מחזקת את כולנו ומעניקה לכל אחד מאיתנו את נקודת המבט על העולם באופן שונה ומיוחד".

בדבריו פנה ראש העיר לאליסף ואמר: "אני אוהב אותך אהבת נפש ומרוגש לגלות גם את הצד הזה בך. אני מאחל לכם רק רגעי שמחה אושר לכל החיים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בת עמי

    מרים פרץ, האשה שהפכה לאגדה עוד בחייה.
    אלו תעצומות נפש, כח ויכולת לנחם גם אחרים בזמן בו היא הכי זקוקה לנחמה.
    "מינעי קולך מבכי ועיניך מדמעה כי יש שכר לפעולתך נאום השם ושבו מארץ אויב. ויש תקווה לאחריתך נאום השם, ושבו בנים לגבולם".

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מרים פרץ המדהימה,
    את דוגמא ומופת ליכולת המופלאה לאסוף את השברים ולבחור בחיים. את אשה מופלאה ומייצגת את כל מה שטוב בעם שלנו. הלוואי שתבחרי לנשיאות המדינה !!
    מגיע לך וזו תהיה ברכה ענקית לנו לזכות בך.
    אוהבת אותך, מחבקת אותך ומי ייתן שהשם יתברך יזכה אותך בבריאות איתנה ורק בשמחות לאורך שנים רבות.
    איריס קריב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר