מעבדת הפוריות החדשה בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
מעבדת הפוריות החדשה בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

מרפאת הפוריות בהדסה: זינוק במספר המטופלות בגילי 41-36

בהדסה עין כרם נפתח מתחם מרפאות הפוריות החדש, לאור עלייה חדה במספר המטופלות. בטיפולים לשימור פוריות מסיבות חברתיות נצפית עלייה של למעלה מ-50 אחוז

פורסם בתאריך: 3.5.21 13:07

מתחם חדש של מרפאת הפריה חוץ גופית (IVF) נחנך בהדסה עין כרם, לאור עלייה במספר המטופלות החדשות אשר פנו בשנתיים האחרונות אל המרפאות. בהדסה מצביעים על עלייה של 50 אחוזים השנה במספר המטופלות בגילי 41-36 שפונות לטובת שימור פיריון.

על פי נתוני המרכז הרפואי הדסה, עלייה חדה נרשמה במספר טיפולי ההפריה החוץ גופית בשנים האחרונות. כך למשל, ברבעון הראשון של שנת 2021 נצפתה עלייה של 16 אחוז לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020, וזאת לאחר עלייה של כ-15 אחוז שנצפתה בשנת 2020 בהשוואה לקודמתה 2019.

בהדסה מדגישים כי העלייה המרשימה בשנת 2020 מתבלטת דווקא על רקע ההשבתה מפעילות של טיפולי הפוריות, שנכפתה לאורך חודש בהנחיה ארצית של משרד הבריאות על כלל בתי החולים בישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במהלך החנוכה הרשמית של המתחם החדש, אמר מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין: "המצוקה של נושא התשתיות בתחום הפריון תפסה אותי די מהר עם הגעתי להדסה, ולמרות המצב הכלכלי של בית החולים אנו מנסים לנוע קדימה, לשפר, לתת שירותים טובים יותר ולהכפיל את הפעילות שאנו מספקים עבור הציבור. ההנהלה נרתמה בהחלט בכל הקשור לתחום הגניקולוגיה, המיילדות והפריון והרחבנו כח אדם ותשתיות. הדסה בדרכה להיות מרכז הפריון מן המובילים בארץ ואני מאחל לכולם עבודה פורייה. שנעשה ונצליח בכל עולמות הפוריות. כולנו מכירים את מצוקתם של זוג או אישה חשוכי ילדים וכולנו כאן למענם, כדי להאיר את חייהם בעוד הצלחה ובעוד ילד לחבוק".


חנוכת מרפאת ההפריה החוץ גופית החדשה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

חנוכת מרפאת ההפריה החוץ גופית החדשה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)


ד"ר חננאל הולצר, מנהל מערך הפוריות בהדסה וסגן מנהל אגף נשים ויולדות בבית החולים, ציין: "הדסה חנכה בהתרגשות את מתחם מרפאת ההפריה החוץ גופית בהדסה עין כרם – המצטרף למרכזי העשייה המרובה שלה בתחום. עמדנו בשנתיים האחרונות בפני צורך הכרחי של הרחבת השטחים, בשל העלייה המרשימה בפעילות הקלינית וכן בשל העלייה הצפויה אף בהמשך.

"בחלק מן הטיפולים, כמו שימור פוריות חברתית – הווה אומר 'רווקות מאוחרת', נצפית עלייה מרשימה של למעלה מ-50 אחוז בהיקף הפעילות. שימור פוריות במדינת ישראל מוגבל לגילי 41-30, ואם בעבר ממוצא הגיל עמד על 38, הרי שהוא ירד בשנים האחרונות ולמשל בשנת 2020 עמד בהדסה על ממוצע גיל 34.6".

את השינוי הקיצוני הזה משייך הולצר לכמה נסיבות: "מדובר בהחלט בנתונים מרשימים, שאני זוקף לזכות המסירות של הצוות ועשייתו היעילה, לזכות הפעילות בקהילה ולא פחות – לזכותו של השירות החדש בהדסה – ליווי אישי שמוצע למטופלות במסגרת מרפאה ציבורית, ללא תשלום כמובן, כאשר לטובת כל מטופלת עומד רופא בכיר קבוע המלווה אותה ואת התהליך כולו לאורך כל הדרך, ומכיר את התיק הרפואי ואת מצבה האישי על בוריו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר