אוהדי בית"ר (צילום: ניר קידר)
אוהדי בית"ר (צילום: ניר קידר)

דעה | שעת מעשה: זה עכשיו או שבית”ר תטבע לנו מול העיניים

כלו כל הקיצים - זוהי שעתם של הרשויות, שעד כה העדיפו להימנע מטיפול שורש בארגון הגזעני ששבר במשחק מול הפועל ת"א שיאים של גועל. וגם של יתר האוהדים שצריכים להיכנס עמוק אל הבוץ ולהקיא אחת ולתמיד את הפורעים

פורסם בתאריך: 20.10.21 19:12

מי היה מאמין שבית״ר הפסידה בתוספת הזמן בבלומפילד, וזה עדיין לא היה הדבר הכי עצוב שקרה לה באותו הערב?
שירים גזעניים, שריקות בוז על בסיס צבע עור, זריקות חפצים – הבלגנו. אבל מכות בין אוהדים ביציעים זה קו גבול שאי אפשר לחצות, אי אפשר לעכל, ואי אפשר להכיל.
העדויות שמגיעות מקרב אוהדי בית״ר ביציעי בלומפילד מדברות על ניסיונות השתקה אלימים של אוהדים שהעזו לעודד את הקבוצה במחצית השנייה (מהרגע שבו אנשי לה פמיליה הכריזו על חרם עידוד), מכות וקללות, תחושה של פחד, חוסר ביטחון ואיבוד שליטה – פשוט הפקרות.



דיברתי עם בחור צעיר שסיפר לי איך חבטו שוב ושוב בחברו, חייל קרבי, רק בגלל שרצה לעודד. קיללו והשתיקו אדם בן 60 ליד בנו, רק בגלל שהעז לשיר, והייתה גם בחורה שנאלצה להתפנות לבית חולים בשל מכות שספגה, אני המום ומלא צער ובושה מהדיווחים.
וזה רק קמצוץ קטן, טיפה בים מבין שלל סיפורים שזרמו וממשיכים לזרום מהערב המביש, שהפך לפורקן עול עבור פורעים, מתחזים לאוהדי בית״ר בחולצות צהובות.
כתבתי בעבר, זה כבר לא קשור לכדורגל, בית״ר הפכה לקרקע פוריה עבור קבוצות מאולתרות של נוער שוליים, עבריינים, גזעניים חסרי תרבות ועבריינים צעירים, שמתגאים להשתייך לארגון גזעני, מזדהים עם ערכיו, והתוצאה היא כאוס ואלימות ביציעים.
משה חוגג הרים ידיים וחתך הצידה כשהבין שלא חשוב איזה שחקן יחתים, איזה מאמן הוא יביא מחו״ל, ברגע שיושבים להם 200-100 אנשים ביציע שכל מטרתם לזרוע הרס, לפגוע בקבוצה ובבעל הבית ובשחקנים שלא באים להם טוב בעין, אי אפשר באמת להצליח. עצוב לראות מה נהיה מהקבוצה של המדינה. איך קהל יכול במו ידיו להרוס מועדון שלם.
אני לא מכיר תקדים כזה בעולם, אבל אם התסריט הרע יתממש, ובית״ר תלך לאבדון, היא תהיה הקבוצה הראשונה שהקהל שלה הביא לסגירתה.
ישנם לא מעט כאלה שמאשימים את ״הרוב הדומם״ בשתיקתו, אבל אני לא חושב שזה נכון. גם לזה אין תקדים – לדרוש ולצפות מקבוצת אנשים נורמטיביים להתמודד עם רוע, שנאה וגזענות.
ואין בזה גם היגיון – יש במדינה רשויות שאמורות לטפל ולמנוע היווצרות של קבוצות כאלה, והרשויות במשך שנים לא עשו את עבודתם. המצב החמור שנוצר כעת, מאלץ אותם לקום ולעשות מעשה, לפני שיהיה מאוחר יותר. אבל הפעם באמת אין ברירה, התחושה היא של נקודת אל חזור, ייאוש טוטאלי. גם ארווין קומאן נראה מיואש. אבל עזבו את החלק המקצועי, הפעם הוא לא קיבל פה מקום – כי האוהדים קיבלו מכות.
ברור שכלו כל הקיצים. זו השעה לעשות מעשה, להקים יחידה משטרתית מיוחדת שתטפל בנושא, לדאוג לחקיקה מתאימה, להחמיר את הענישה, לטפל בבעיה מהשורש. מישהו צריך להיכנס למים העמוקים ולהוציא משם את החרא – הוא נמצא עמוק בקרקעית אבל צוללנים מקצועיים יוכלו להסיר אותו. אם לא יעשו את זה מהר, גם מציל לא יעזור – בית״ר טובעת לנו מול העיניים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר