בני נוער באירוע מייקאתון (צילום: ברק אלקובי)
בני נוער באירוע מייקאתון (צילום: ברק אלקובי)

חולמים להגיע רחוק: עשרות בני נוער מירושלים עובדים על טכנולוגיה שתאפשר חיים על הירח

את התוצרים הסופיים הציגו הנערים באירוע מייקאתון ייחודי של עמותת פיקו קידס לחינוך מדעי-טכנולוגי, אשר נערך במתחם המייקרספייס של פיקו קידס בתלפיות. לאירוע הצטרפו שתי תלמידות בית ספר יסודי מאוקראינה – שהגיעו לארץ עם פרוץ המלחמה 

פורסם בתאריך: 20.3.22 13:54

120 בני נוער ובנות נוער מרחבי ירושלים השתתפו השבוע באירוע מייקאתון ייחודי של עמותת פיקו קידס לחינוך מדעי-טכנולוגי – בו הם תכננו ויצרו אבות טיפוס של כלים טכנולוגיים במטרה לאפשר חיים של בני אדם על הירח. במסגרת האירוע, שהתקיים במתחם המייקרספייס של פיקו קידס בשכונת תלפיות, התחלקו המשתתפים לקבוצות, נעזרו ב-20 מנטורים, והציגו את התוצרים הסופיים ומצגת המתארת את הפרויקט בפני חבר השופטים.

ל"כל העיר" נמסר כי "בשבועות שקדמו למייקאתון, חקרו התלמידים והתלמידות מגמות מקומיות ועולמיות בנושא החיים על הירח והמסע בחלל, וייצרו אב-טיפוס ראשוני באמצעות מתודולוגיית החשיבה העיצובית שפותחה באוניברסיטת סטנפורד. התלמידים השתמשו במגוון טכנולוגיות ייצור מתקדמות, דוגמת הדפסת תלת-מימד, חיתוך בלייזר, פיתוח אפליקציות ותכנות".

עוד נמסר כי "לאירוע, ששם לעצמו למטרה לחבר בין אוכלוסיות צעירות ומגוונות בירושלים סביב ערכים חינוכיים וחברתיים משותפים, הצטרפו שתי תלמידות בית ספר יסודי מאוקראינה – שהגיעו עם פרוץ המלחמה באוקראינה לארץ, על מנת לקבל מקלט מדיני אצל משפחתן בירושלים".


בני נוער באירוע מייקאתון (צילום: ברק אלקובי)

אירוע מייקאתון (צילום: ברק אלקובי)


 

בין אבות הטיפוס שהוצגו באירוע, כולם נבנו בידי ילדים ונערים בגילאי 8-16, וזכו בפרסי חבר השופטים:

חממה מאווררת שיכולה להנביט תפוחי אדמה ובהמשך להעביר אותם לחממות גדולות שישמשו מושבות אנושיות בירח – פיתוח זה מבקש להתמודד עם האתגר של גידול מזון על הירח, בהיעדר חמצן, פחמן דו-חמצני ואור על הירח. בנוסף, הפחמן הדו-חמצני שבני האדם ייצרו בנשיפה  – יוכל  להזין את הצמחים, והחמצן שיפלטו הצמחים יעזור לקיים את בני האנוש בחלל.

פאנלים סולאריים ניידים שנמשכים לחלקים המוארים של הירח, קולטים מהם את אנרגיית השמש, ומפזרים אותה בתחנות עגינה. פיתוח זה נולד מתוך ההבנה של קבוצת הילדים כי השמש מאירה בכל פעם רק מחצית אחת של הירח. האנרגיה שתופק מהשמש תשמש להנעה של הפאנל הסולארי בין תחנות העגינה על גבי הירח.

רכב-חלל שחוצב בתוך מכתשים על גבי הירח, עד לשכבות עמוקות המכילות גבישי קרח, מייצר מים ומסנן אותם. אב-טיפוס זה מבקש להתמודד עם אחת הבעיות המוכרות והאקוטיות בחקר החלל – המחסור במים בירח – ולשם כך תכננו התלמידים דחפור המייצר חום, שמתיך את גבישי הקרח ומיכל שעמיד בתנאי לחץ וטמפרטורה נמוכים, וכך משאיר את המים במצב צבירה נוזלי.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר